Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Går dit Primare også i stykker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg og en god ven har hver især købt en Primare A20 mkIII forstærker (idag kaldet I20), desværre gik min vens i stykker efter et par måneder (den havde det med at skifte mellem de forskellige indgangstrin, når man justerede på volumen!). Efter ca. 2 måneder! til rep. var problemet dog ikke løst. Han havde derfor ikke specielt meget lyst til at sende den derind igen, og valgte at leve med det ind til videre.

Efter 1 år var det min tur! Min forstær begyndte lige pludseligt at sige en underlig snerende lyd, og sendte spænding ud i højttalerne, så jeg afleverede den til reperation. I butikken stor der en anden kunde som var ved at aflevere en D20 CD-afspiller til rep. for 2. gang!

Efter hvad jeg kan læse her på forumet omk. Primare er jeg vist ikke den eneste med problemer, men hvad er jeres erfaringer? Jeg står og skal til at investere i en cd-afspiller, men tør indtil videre ikke sætte mine penge i en D20'er hvis deres kvalitet virkelig er så ringe!

Lyd, Design, Udvendig kvalitet

Kvalitet/holdbarhed, Reperation (tiden de er om det og hvor godt det lykkes for dem), pris/kvalitet for pengene

Ps. Jeg har selv en skod dvd til <1000kr, det samme har mine venner, bror, forældre, osv. INGEN af deres maskiner er gået i stykker endnu, men min fortærker (8-10 gange så dyr), som jo egentlig er mere simpel elektronik! er allerede i stykker! - Det kan man så tænke lidt over...!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2003 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Tja, når du nævner det.

Købte først en A10 forstærker. Jeg havde den hjemme i 2 dage på prøve, tog den med i butikken og aftalte en fair pris, tog den med hjem igen, hvorefter sikringen røg. DEn blev sendt til Primare og fik skiftet al indmaden. Der gik 14 dage, fordi System Audio's egen tekniker selv lige skulle kigge på den først.

Nå men kort efter så jeg tilbud på V20 DVD afspilleren, så jeg købte sådan en svend. Den første gang jeg satte den til, slugte den min CD, og ville ikke åbne lågen igen. Den afspillede ikke engang CD'en.

Nå men ind til butikken og få en ny med hjem. DEn spillede fint musik, men billedet var helt forket. Tilbage med den- ny afspiller med hjem. Den havde også billed problemer.

Denne gang kom forhandleren selv ud med en ny til mig, som han havde afprøvet først. Den har jeg endnu, og har ikke haft problemer. Disse fejl kunne tyde på en brist i Primares slutkontrol, da fejlene var der med det samme, undtagen den på forstærkeren. Den kunne til gengæld tyde på at de ikke har kørt burn in på forstærkeren inden levering, da det ellers typisk er sådanne fejl der fanges her. 

Det skal dog lige siges at forhandlerene i begge tilfælde var særdeles villige til at hjælpe.

Jeg går og tænker på at købe en C-31 fjernbetjening. Den kan der for pokker vel ikke gå så meget gamt med.. Og dog

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2003 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kender det godt . .

Den første A10 jeg modtog var uden sikring og sikringshætte (plastik dims) samt uden 220 V netledning, det var i august 2002.

Et år senere udskiftede jeg min A10 til en I20.  Den første jeg modtog brændte af (Puf, gnister og røg).  Jeg lånte forretningens demo indtil der kom en ny, som var uden problemer.

Jeg har købt det hele i KT-Radio, København, som velvilligt har ombyttet de defekte enheder uden problemer.

Mit anlæg består i dag af en V10, T21, I20 og C31 (samt EPOS14 HT).  Alle enhederne fungrer fuldt tilfredsstillende og spiller hamrende godt.  Ja, det vil sige I20'eren kan godt finde på at skifte indgangsvalg fra CD/DVD til AUX1 ved volumenjustering via C31'eren.  Det sker sjældent, og de par gange det er sket har jeg egentlig tænkt, at jeg nok har ramt den forkerte tast, indtil jeg læste andetsteds at det også er sket for andre - Hmm !

Nå, men problemerne overskygger på ingen måde min tilfredshed med Primare produkterne, som jeg kan varmt anbefale, men mon ikke det var på tide at Primare fik styr på slutkontrollen ?!

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 December 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en A20 i mkII udgaven. Den fungerede upåklageligt fra det øjeblik jeg fik den hjem fra forretningen til det øjblik en ny glad ejer kom hjem til mig og hentede den.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes