Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvornår er lyden "HIGH END" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2003 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg følger ivrigt med i debatten hver dag, og har den seneste tid siddet med fornemmelsen af at det kun er de helt åndsvagt dyre anlæg der er interessante. Hvis der er en person som ønsker at få det bedste ud af de 10-20.000 han har sparet sammen får han som regel at vide at han så ikke kan få et ordentlig anlæg. Så er det jeg tænker.

Hvornår er et anlæg High End? (Er det kun prisen??)

Og hvornår er lyden High End? (Er det også prisen??)

Og sidst, men ikke mindst. Er det her kun et forum for folk som har 100.000,- til et anlæg, eller er det Hifi for alle???

Godt nytår.

Mvh.

Larsen

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

He He - Jeg har ikke selv brugt 100.000,- på mit anlæg, men jeg kan godt forstå dem der bruger den mængde penge på HiFi - De er ramt af HiFi-feberen.

Det er vel egentlig det samme de er "ramt" af, som når man går fra sit konfirmationsanlæg til et bedre anlæg.

"WOW - det lyder bedre! - Det vil jeg ha!!!"

Alt er jo relativt

godt nytår

mvh prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Der sker noget mærkeligt når man få noget ordentlig grej ind... så begynder man pludselig, at lytte voldsomt meget til musik :-)

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 30 December 2003 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej Larsen og andre. (Godt nytår allesammen)

Jeg mener ikke at det kun er High End der er HiFi. Faktsik er der meget High End der lyder dårligt, fordi kunsten at sammensætte de rigtige komponenter er den sværeste. Jeg har set mange fortabte HiFi sjæle forkøbe sig i jagten på detaljer og den hellige HiFi gral. Jeg har endda set en ende på tvangauktion i denne jagt. 

Glæden ved at sammensætte sit anlæg og at det lykkes er vigtigst. (Det der skal lykkes er "den rigtige lyd" naturligvis). 

Jeg valgte på et tidspunkt for mange år siden at sælge hele bunken af HiFi og startede forfra med en NAD 3020, en Ariston Q-deck og et sæt KEF Caprice. Det var sjovt som det spillede sammen. Flere af mine HiFi venner brugte 10 gange så mange penge uden at de fik sammenhæng i tingene. (Ikke at det ikke kan lade sig gøre for mange penge - det er bare dyrt at vælge forkert, for ikke engang biler taber så meget i værdi efter kort tid).

Min menig er ikke at entry level er det eneste saliggørende - ligesom High End heller ikke er det. Men at sammensætte Entry Level anlæg kan være lige så sjovt og er også HiFi. Men måske hører man ikke lige at det hviner i dirigentens ene næsebor på den eller hin indspilning. Men det gjorde dem der sad til koncerten heller ikke.

Derfor: kør på og eksperimeter, leg, lyt og nyd musiken - uanset hvor meget du kan/vil investere.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

hej larsen

endelig et godt spørgsmål.
som endlig er lidt svær at svare på.
Men som jeg godt kunne tænke mig vide.
men jeg mener ikke at det kan have noget med prisen at gøre.

og mener heller ikke at det kan have noget med musikstilen at gøre.

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

min defination af high-end produkt:

Man synes det spiller godt (ens personlige mening!) og apparatet er skruet godt sammen (høj bygge kvalitet).

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

molle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 31 December 2003 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg faktisk dit spørgsmål er godt, da jeg mener der er alt for mange der bruger enorme summer uden at få særlig meget for pengene. Selv har brugt ca 25-30000kr på et sæt B&W matrix 802 s3, en nad silverline forstærker og cd og mener ikke man for noget der er meget bedre. I hvert fald ikke hvis man tager den enorme prisforskel der er på noget der er hørbart bedre i betragtning.

svar gerne hvis i er eninige eller uenige

mvh

molle

Til top Vis molle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af molle

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2003 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:

Man synes det spiller godt (ens personlige mening!) og apparatet er skruet godt sammen (høj bygge kvalitet).

Det er måske meget rigtig, men betyder det at mine forældres køkkenradio er "High-End", den synes min mor lyder fint (hendes personlige mening)?
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

hehe godt tænkt...men har den høj byggekvalitet?

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
hehe godt tænkt...men har den høj byggekvalitet?

Tjaaa, en kvalitets Philips køkkenradio kan da godt have høj byggekvalitet, men stadig ikke levere det de fleste af os forbinder med high-end/hifi. Personligt tror jeg der skal en lidt mere specifik defination, selvom den nok er svær at give.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

ja, EN defination kan ikke gives. Men jeg vil stå helt fast at denne phillips ikke er high-end, på trods af hvad din kære mor synes. Jeg kunne tænke mig at lytte til bryston...hvis lyden er god synes er umiddelbart den har alle kriterierne for high-end. 20 års garanti på delene, håndsamlet i Canada, lyden kan jeg ikke udtale mig om, men hvis jeg kan lide den, ville det være et godt bud ud fra mine kriterier.

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Ok, det lyder meget fornuftigt.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 31 December 2003 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Larsen skrev:

Hejsa!

Jeg følger ivrigt med i debatten hver dag, og har den seneste tid siddet med fornemmelsen af at det kun er de helt åndsvagt dyre anlæg der er interessante. Hvis der er en person som ønsker at få det bedste ud af de 10-20.000 han har sparet sammen får han som regel at vide at han så ikke kan få et ordentlig anlæg. Så er det jeg tænker.

Hvornår er et anlæg High End? (Er det kun prisen??)

Og hvornår er lyden High End? (Er det også prisen??)

Og sidst, men ikke mindst. Er det her kun et forum for folk som har 100.000,- til et anlæg, eller er det Hifi for alle???

Godt nytår.

Mvh.

Larsen

Kanon godt spørgsmål - jeg kan næsten ikke vente på de selvudnævnte eksperters svar!

Men det skulle gerne være hifi for alle such as the name Hifi4all - det er jeg ret sikker på at vores ærede redaktør ikke kan understrege nok gange!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

High-end er vel i grunden noget som div. skribenter og producenter har opfundet, måske en måde at fortælle os på at her er der tale om noget helt specielt, at ordet så sidenhen er blevet brugt i flæng, udvander naturligvis begrebet.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
High-end er vel i grunden noget som div. skribenter og producenter har opfundet, måske en måde at fortælle os på at her er der tale om noget helt specielt, at ordet så sidenhen er blevet brugt i flæng, udvander naturligvis begrebet.

tror du har ret

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 31 December 2003 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Fuldstændig korrekt - det kunne ikke skrives bedre. Begrebet er efterhånden så udvandet og voldtaget som begrebet hifi! (desværre)

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Som svar til den sidste post, så kan man NEMT få virkelig HIGH-END til dit budget. F.eks. så drejer det sig om at snudse rundt og lave anlæget med så FÅ signalveje som muligt, dvs. på denne måde får du bedre hul i signalvejen igennem dit nye anlæg. Køb IKKE i traditionelle forretninger, men spørg nørderne med bedste erfaring, hvad for man f.eks. en Super CD-player til og hvor. Dernæst skal du finde nogle, som kan tweake dit udstyr for dig. MEN stol IKKE på alt reklame du finder på nettet, men spørg nogle, som har prøvet det af. Til sidst syndes jeg du skal prøve at udskifte kabler i dit anlæg. Brug fantasien, start med for den sags skyld med netledning fra en PC, split det op og brug det som højttaler kabel. Måske er det bedre en det silver-strainted kabel nogle pådutter andre at købe.

De bedste hilsner,
Peter
Acoustic-Reality.com/lyddesign
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2003 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Det er jo også lidt sjovt med dette begreb, jeg husker et magasin i tidernes morgen havde en test af en effektforstærker og jounalisten var så begejsteret over dette produkt og dets evner at high-end ikke længere var prædikat nok, derfor benyttede han ordet Fly-end ... se nu er behovet så stort for at sætte ord på en oplevelse udover det normale at man opfinder et nyt ord.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2003 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
ja, EN defination kan ikke gives. Men jeg vil stå helt fast at denne phillips ikke er high-end, på trods af hvad din kære mor synes. Jeg kunne tænke mig at lytte til bryston...hvis lyden er god synes er umiddelbart den har alle kriterierne for high-end. 20 års garanti på delene, håndsamlet i Canada, lyden kan jeg ikke udtale mig om, men hvis jeg kan lide den, ville det være et godt bud ud fra mine kriterier.

phillips er high-end , mange bruger det , selv ML krell ja mange .

Men jeg vil også sige marker der ikke går istykker er high-end ligemeget pris , mærker som bryston og MC giver mange års garanti og jeg har aldrig hørt om det skulle gå i stykker før den tid .

Tag wadia krell ML alle har haft store problemer med ders ting , ja i mine øjne er det mange mærker der er meget mere high-end end disse .

Men er man selv glad for noget og det lyder godt er det vel high-end eller er det ? , jeg er ligeglad med ordet high-end hvad kan man bruge det til .

ps

bryston skulle spille rigtig godt har selv tænk over at prøve ders monoblokke i længer tid .

godtnyt år .

bahh skal sidde oppe hele natten og vente på en fra holland

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Uden for denne tråd, men jeg kan ikke lade være:

Hej Jensen,

Du tør nok ikke prøve vores mono-blokke for således at ødelægge din High-End forretning?

Godt Nytår,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes