| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
For flere år siden havde jeg sådan et sæt i lys eg. Det er en lidt speciel højttaler at se på, men i mine øjne en af de allerpæneste der er bygget.
De lyder/lød også fremragende. Dengang jeg havde dem startede jeg med at køre en NAD 3400 på dem. Det var vist lidt synd, senere blev det til en Thule IA150B. Det gik meget bedre. Helt helt anden baskontrol (og dybde) og klarhed.
Mht. forstærker: For et par måneder siden var jeg ude og høre et sæt med henblik på evt. generhvervelse (Ja jeg vil stadig gerne have et sæt igen). De var dog i alt for ringe stand. Nå men det med forstærkeren: Manden havde lige købt en ny Primare D20 (tror jeg den hed). Højttalerne bragte den i knæ med det samme, og der skulle en ny strømforsyning i forstærkeren (jeg ved ikke om det var en fejlkonstruktion fra starten, for forstærkeren bør da ikke begynde at ryge for sådan noget...).
Hans gamle Holfi Integra 8 blev sat på igen og alt spillede igen uden problemer. Jeg ved ikke hvordan din Densen er på det område, men et eller andet sted er det noget der tyder på at de skal have noget god effekt (jævnfør også min oplevelse med NAD ovefor Thule).
Prisen varierede. I Audioscans katalog fra 1995 står prisen til 8997 pr stk. Inden da havde den været højere. Til sidst har jeg set dem til 6.000 pr. stk.
Mht. lyden: Da jeg var ude og høre dem hos ham med Holfien var jeg ikke spor imponeret. De lød væsentlig mere indelukket og oppustet end jeg husker det. Min erindring er meget åben og detaljeret. tigth men også ret dyb bas for højttalerens størrelsen. Måske er jeg blevet bedre vant (har kørt bl.a SA og Dynaudio i en periode), eller også har udviklingen overhalet den. Det kan jo også være at rummet de stod i og det øvrige grej havde noget at sige. Nu har jeg selv en Holfi Integra 8 (AE), så jeg kan ikke tro at det var det der gjorde det.
Eksperimenter endelig en del med opstillingen i rummet, så vidt jeg husker var der stor forskel på hvordan de lød opstillet på forskellige måder.
Tillykke med dem
Mvh. Thomas
|