Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: infinity renaissance 80 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

hej igen.

så er der brug for eksperthjælp igen. jeg er fornylig blevet ejer af infi-renaissance80.  er der tidligere ejere der kan fortælle mig lidt mere om vidunderne. hvad har nypris været. er der særlige forstækere der egnede til at trække dem. for de er vist ikke helt "flinke". jeg spiller selv med densen dm-10. glæder mig til at høre nærmere.

mvh bent

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

For flere år siden havde jeg sådan et sæt i lys eg. Det er en lidt speciel højttaler at se på, men i mine øjne en af de allerpæneste der er bygget.

De lyder/lød også fremragende. Dengang jeg havde dem startede jeg med at køre en NAD 3400 på dem. Det var vist lidt synd, senere blev det til en Thule IA150B. Det gik meget bedre. Helt helt anden baskontrol (og dybde) og klarhed.

Mht. forstærker: For et par måneder siden var jeg ude og høre et sæt med henblik på evt. generhvervelse (Ja jeg vil stadig gerne have et sæt igen). De var dog i alt for ringe stand. Nå men det med forstærkeren: Manden havde lige købt en ny Primare D20 (tror jeg den hed). Højttalerne bragte den i  knæ med det samme, og der skulle en ny strømforsyning i forstærkeren (jeg ved ikke om det var en fejlkonstruktion fra starten, for forstærkeren bør da ikke begynde at ryge for sådan noget...).

Hans gamle Holfi Integra 8 blev sat på igen og alt spillede igen uden problemer. Jeg ved ikke hvordan din Densen er på det område, men et eller andet sted er det noget der tyder på at de skal have noget god effekt (jævnfør også min oplevelse med NAD ovefor Thule).

Prisen varierede. I Audioscans katalog fra 1995 står prisen til 8997 pr stk. Inden da havde den været højere. Til sidst har jeg set dem til 6.000 pr. stk.

Mht. lyden: Da jeg var ude og høre dem hos ham med Holfien var jeg ikke spor imponeret. De lød væsentlig mere indelukket og oppustet end jeg husker det. Min erindring er meget åben og detaljeret. tigth men også ret dyb bas for højttalerens størrelsen. Måske er jeg blevet bedre vant (har kørt bl.a SA og Dynaudio i en periode), eller også har udviklingen overhalet den. Det kan jo også være at rummet de stod i og det øvrige grej havde noget at sige. Nu har jeg selv en Holfi Integra 8 (AE), så jeg kan ikke tro at det var det der gjorde det.

Eksperimenter endelig en del med opstillingen i rummet, så vidt jeg husker var der stor forskel på hvordan de lød opstillet på forskellige måder.

Tillykke med dem

Mvh. Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Der er vist noget med at bassen i Renaissance 80 og 90 er med dobbelt svingspole. De to svingspoler er koblet således at impedansen kan nå ned under 2 Ohm... Det kræver et ordentligt svin af en forstærker for at klare denne belastning fornuftigt og det er nok for hård kost for din Densen selvom det er en sej lille satan. Jeg kan anbefale at du kigger på LC ZapPulse... Den trækker nærmest alt og så er den billig at bygge. Jeg er ihvertfald utroligt glad for min.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes