Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Konvertering af signal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har bestilt mig 2 stks miniDSP 2x4 og har så en Marantz SR4001 stående. Tanken var så at bygge miniDSP'erne ind i
kabinettet og kable rundt så det passer sammen, men ville gerne have det hele samlet i én boks, så spørgsmålet går:

Kan jeg benytte optisk ind og så bruge forstærkerens pre-out ned i de aktive delefiltre (miniDSP) og så herfra tilbage i
forstærkerens analoge indgange? Tænker på om volumekontrollen virker både på den optiske indgang samtidig med de
analoge og om dette måske får hele skidtet til at brænde sammen, eller smadre mine højttalere e.l.? Eller ville det rent
faktisk fungere?

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 August 2014 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Det vil desværre ikke virke, sådan som du har i tankerne.

Volumenkontrollen virker kun på den indgang der er aktiv. Du kan kun have én indgang aktiv ad gangen. Så du vil kunne få signalet fra Laptoppen ind i forstærkeren og ud på linieudgangen. Men du vil ikke kunne få det tilbage ind i forstærkeren efter miniDSP'en.

Hvis du vil bruge forstærkerens forskellige kanaler til at drive aktive højttalere, er du nødt til at bygge den om. Du skal så ind og have fat i de forskellige print inde i forstærkeren og kappe nogle forbindelser og oprette nye. Det kræver som minimum et diagram og en del forståelse af elektronik. Men alt kan selvfølgelig lade sig gøre hvis man har mod, tid og ressourcer.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 August 2014 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Ah ok. Tænkte nok det var et long shot. Tænker stadig forstærkeren kan bruges til formålet med en ekstern dac foran computeren :-)

Tak for svar noise
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes