Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hvilken pladespiller skal jeg købe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krisforberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg skal købe ny pladespiller og vil max bruge ca. 1500,- Og da jeg ikke kan få en 1210'er til den pris, har jeg tænkt på en Rega planar 3 brugt.

Men er der måske nogen, der har andre forslag til, hvad jeg skal bruge pengene på???

Til top Vis krisforberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krisforberg

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej Kris

En mulighed var at købe en Pro-ject Debut II. Den kan du få spritny til DKK 1.800. Den spiller faktisk rigtig godt, og jeg mener den vil være et godt alternativ til en min. 10 år gammel Rega Planar.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Enig med Becker, Linn Axis, Project, Kenwood KD-700, Systemdek II, Micro Seiki, DBA må da flyde over af gode pladespillere. Rega har jeg haft, er da udmærket også, men jeg køber det ikke igen for at sige det sådan...
Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Linn Axis er ikke god!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Micro Seiki kan du godt glemme til den pris.

Rent lydmæssigt vil jeg mene at en Rega overgår en 1210, som jo er lavet til DJ's og robusthed, mulighed for scratch mv.)

Priserne på Rega afhænger selvfølgelig af alder. De gamle planar 2 bør du ikke giver over 1000 kr. for, de er kendetegnet ved at have glastallerken og motor ophængt i O-ring, hvor de nye har HDF tallerken og fastmonteret motor.

De gamle planar 3 og de nye minder en del om hinanden, dog har den nye fået et lille facelift med skrå kanter, og har også fået fast monteret motor. De nye modeller har bedre motorer, men eller er den ikke den store forskel.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

krisforberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Tak for gode - og vel og mærke brugbare svar!

Har været inde og se på Pro-ject Debut II i dag, og jeg er imponeret. Det var i Lydbutikken på Frederiksberg Allé. Han var IKKE den store fortaler for Rega Planar, men mente man fik meget mere for pengene ved en Pro-ject. Og en 1210'er kunne han på ingen måder anbefale. Selvfølgelig skal han sige sådan noget, da de hverken fører Rega eller Technics pladespillere, men det virkede nu engang temmelig oprigtigt!

Igen... hvis der er nogen, der har noget at indvende, så ti nu eller...  Nej, er glad for at man kan spørge om dumme spørgsmål og få gode svar tilbage. Tak for det!

Til top Vis krisforberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krisforberg

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hej

Lad dig ikke narre af, at han virkede oprigtig. Project'en når ikke en rega 2/3 til sokkeholderen hverken i byggekvalitet eller lydditto.  Det er en omgang lavpriscrap som i produktionspris formentlig er billigere end armen på en rega. Men det er selvfølgelig dine penge og ører - men tænk også lige over evt. gensalgsværdi. 

mvh krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej krisforberg...

Ikke enig med brorlille. Har prøvet begge (Debut II og P3), og ser det omtrent sådan: alle de lymæssige "særkender" der følger med en P3´er, er Pro-Ject´en befriet for. Den har mindre egenlyd, efter min opfattelse.

At den skulle være lavpriscrap i dårlig byggekvalitet, kan jeg heller ikke genkende. Både den og rega´en holder sandsynligvis i mange, mange år.

Mener de har en P3 stående i Lydbutikken - oplagt at sammenligne dernede!

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Hej krisforberg...

Ikke enig med brorlille. Har prøvet begge (Debut II og P3), og ser det omtrent sådan: alle de lymæssige "særkender" der følger med en P3´er, er Pro-Ject´en befriet for. Den har mindre egenlyd, efter min opfattelse.

Jeg kender desværre Debut II, men kender rigtigt godt til P2 og P3 samt planar 2 (den gamle). Jeg kan ikke genkende at de skulle have lydmæssige særkender, medmindre kibri mener at dynamisk og medlevende musikgengivelse er et særkende (jeg vil mene at det er korrekt gengivelse).

Hvis Debut II minder om Thorens i samme prisklasse (ældre modeller, mener det var en 280 mkII), så vil jeg mene at den maskere de dynamiske aspekter. Men der er nok ingen vej uden om, at du må lytte lidt til begge modeller.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg ville anbefale at søge efter en STD med Mørch-arm. Så er du godt hjulpet.

Mvh.

Frederik
Duelundcoherentaudio@hotmail.com

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg kender desværre Debut II, men kender rigtigt godt til P2 og P3 samt planar 2 (den gamle). Jeg kan ikke genkende at de skulle have lydmæssige særkender, medmindre kibri mener at dynamisk og medlevende musikgengivelse er et særkende (jeg vil mene at det er korrekt gengivelse).

Hvis Debut II minder om Thorens i samme prisklasse (ældre modeller, mener det var en 280 mkII), så vil jeg mene at den maskere de dynamiske aspekter. Men der er nok ingen vej uden om, at du må lytte lidt til begge modeller.

Hej Kjeldsen...

kibri mener netop at "dynamisk og medlevende gengivelse" er værd at fokusere på i designfasen. Bl.a. derfor indgår ofte en Pro-Ject 1.2....

Om en Debut II minder om en Thorens, vil jeg lade være usagt.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:
Kjeldsen skrev:

Hej Kjeldsen...

kibri mener netop at "dynamisk og medlevende gengivelse" er værd at fokusere på i designfasen. Bl.a. derfor indgår ofte en Pro-Ject 1.2....

Om en Debut II minder om en Thorens, vil jeg lade være usagt.

Frederik siger: Folk omtaler s'gu for sjældent sig selv i tredje person..

Mvh.

Frederik

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Lars ville egentlig ha' blandet sig helt uden om denne tråd, af frygt for at vække en masse "udviklingen er nået sååå langt, og Thorens er passé..osv." - vrede, men når nu det bli'r bragt på bane....

Jeg kender ikke TD-280 som bliver nævnt, men "de go'e" Thorens'er TD-124/150/160 kan alle findes brugt for under 1500,-.

Med en kærlig hånd (afhængig af stand), og en mindre investering i ny rem, olie, plademåtte!!!(vigtigt) samt en velvalgt pickup spiller de, efter min helt personlige mening, væsentlig bedre end både Project og Rega i denne prisklasse og et godt stykke op. "Maskering af de dynamiske aspekter" er bestemt ikke noget jeg kan genkende, tværtimod.

Mellem Debut II & Planar 3, er jeg ikke sikker på hvad jeg ville vælge. Stod valget mellem Project og Rega i samme prisklasse ville det........(her skal så indsættes endnu en "efter min helt egen personlige mening, dine indtryk kan være anderledes, jeg har ikke den endegyl...ah, you get the point"-disclaimer)......være en no-brainer: Project til enhver tid.

Faktisk vil jeg mene at Project allerede fra deres nye Expression til 2795,- overgår Planar 3, og med RPM4 til 4k er Rega efterladt i støvet, men dem finder du nok ikke til 1500,-.

Men altså: Jeg ville kigge efter en af ovennævnte Thorens modeller. Mange har hørt dem med en tyve år gammel drivrem, ude af justering osv., de er langt bedre end de fleste tror, og udgør derfor et af de bedste køb på brugtmarkedet IMHO.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart vælge en Rega p3 !

Hilsen King ... -o

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg vil nok give lars ret. En Thorens 124 er der sgu ikke meget der slår(heller ikke størrere rega'er og project'er), men hvor finder du et køreklart eksemplar til kr 1500,-?

mvh krydsmads

BoB på LoLland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Til  Krisforberg.

Jeg har en KENWOOD KD-990, den er din for  1500 penge.

Har også ca. 1 meter blandet LPèr bla. rock blues mm.   og 3 pickups

Technics 305 MC, Ortofon MC 10 Super, Ortofon E5, så lander vi på 2000 penge.

Er der nogen der syntes det er for dyrt ?

mvh BoB

Til top Vis BoB på LoLland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoB på LoLland

LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

En Thorens 124 er der sgu ikke meget der slår(heller ikke størrere rega'er og project'er), men hvor finder du et køreklart eksemplar til kr 1500,-?

for ikke så længe siden var der en i DBA til kr.500. Hvor køreklar den var skal jeg ikke kunne sige, men der er ikke meget der ikke kan fixes forholdsvis let på sådan en svend.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

hej lars

altså må jeg huske at læse dba

mvh krydsmads

ypke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Sendt: 23 September 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nogle gode eksempler på en god brugt pladespiller, kunne vel være nogle af de ældre Pioneer modeller, f.eks en PL-950, PL-3F eller noget i den stil eller nogle af de ældre Sony modeller, gerne de direkte drevne fra 1970'erne og 80'erne.

Hilsen Henrik

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke

Herman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 23 September 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Kære ypke,

Du må ikke tage dette ilde op, men prøv lige at se de foreslag der har været  tidligere i denne tråd, og så at du foreslår dem du gør..

Selvom vi til dels har med smag at gøre i denne hobby, er der vist ikke nogen af dem du nævner, der løber med laurbærene i denne runde.

Direkte drevne pladespille har aldrig været et kvalitetstegn ved en pladespiller i den seriøse ende, men ok i konsum markedet..

Med venlig hilsen

Til top Vis Herman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Herman

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum