Forfatter |
|
cadmann Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil forhøre mig om der er andre der har TAC-V60 Måske har i kommentar til denne lille svend
Modificeringer OSV. i rør Påtænker at få en stak RØR hjem fra USA så der er til en del år Men så vil jeg gerne have rørene testet i en rørtester så jeg er sikker de er oki
Andre med samme tanker
https://www.youtube.com/watch?v=tN0CegXmUn8
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
cadmann Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den kender jeg godt Men det er ikke det samme som dem der har erfaringer med brug af denne Hvor man jo kan dele sine erfaringer Venlig
|
Til top |
|
|
blackstef Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har haft sådan en, og var egentlig glad for den.
Af alle de forstærkere som jeg har haft, er det den som har haft den bedste og mest stramme bas!
Den holdte i det hele taget lydbilledet i et jerngreb.
Jeg havde den i min kælder og den spillede bare så rent og fulgte med lige meget hvor højt at jeg skruede op!
Jeg var dog ikke begejstret for udseendet og skruede top pladen af, det hjalp lidt, (kan godt lide synet af rør som gløder!)
Jeg synes vel heller ikke at den lød specielt af rør, hvilket var grunden til at jeg solgte min, men det var jo på mit setup og måske lyder det anderledes hos dig?
Jeg tube rollede lidt og købte nogle TAD EL34 som jeg synes er mere smooth i lyden end EH, som kan være lidt harske i
det, igen efter min mening.
Jeg skiftede også pre amp rørene til nogle gamle amerikanske GE.
Det hjalp på lyden.
Til gengæld holder EH i rigtig lang tid, testede mine i sin tid og målte stort set det samme.
MVh
Blackstef
|
Til top |
|
|
cadmann Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er min bedste forstærker Pt. Elsker Designet. Lyden er ganske udmærket i den grad efter et par timer varm up. Spiller på Marton Logan Electromotion og når der skal være tryk på har jeg 2 x Dali L-12 E subber. Perspektivet er i top med de gode indspilninger. Samt så har jeg fået lavet Pre out til sub
Ja den følger ret så godt med når der spilles ret højt så nogen gange tænker jeg nu ryger det sgu at H til Fx i Love over Gold indspilningen
Det med Harsk i lyden er er helt sikkert kablerne. Fik et par DH Labs Revelation RCA ( 2500 kr for 0,5 m)De var for analytiske i den grad der var så mange detaljer at det var for meget til mig Sikken et par fede kabler. Så der fik jeg et par Xindak AC-05 (300 kr). Så kunne jeg lytte hele dagen
Så det er jo et match med alt setup. Der til skal det siges jeg kør sonos connect med cambrigdde dac 100. Samt pc og 24 bit over foobar2000 med krn og dac 100 det fungere ret så godt
Da nu Tac er bias reguleret kan man så bare skifte matchet rør over hele linen som man nu lyster frem og tilbage
|
Til top |
|
|
blackstef Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg er nu ikke helt enig i at det er kablerne, da jeg har og har haft en del forskellige rør forstærkere og fælles for dem hvor jeg har prøvet EH i er, at det hjælper lige så snart at jeg kommer nogle NOS rør i og her snakker vi om Philips, Ge, RCA, Telefungen, russiske osv.
Det er simpelthen lyden som EH har som jeg ikke er vildsomt fascineret af!
Det er jo kun udgangsrørene EL34/6CA7 som er bias reguleret og du kan kun bruge andre EL34 rør i soklerne og jeg ville nok holde mig til ens rør, den er jo konstrueret til EL34/6CA7, så forhandleren anbefaler at KUN bruge EL34/6CA7!
Jeg ville nemlig gerne prøve andre typer rør, men bias systemet er lavet til EL34/6CA7, så man risikerer at brænde noget af, hvis man prøver andre typer rør!
Mvh
Blackstef
|
Til top |
|
|
cadmann Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackstef Hvilken mærke ville du så evt vælge på udgangs rørene så
|
Til top |
|
|
blackstef Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cadmann
Jamen hvis du er glad for lyden for EH, så er det da dem som du skal bruge
Så kan du jo evt prøve at skifte pre rørene til nogle NOS og forme lyden den vej, det er billigere!
Men hvorfor skifte, hvis man er glad for lyden?
Jeg brugte TAD EL34 rør, de passede bedst til mit setup.
Mvh
Stefan
|
Til top |
|
|
cadmann Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi muligheden er der og hvis som du siger er det jo let at smide andre udgangs rør i af den samme type
Så når jeg skal ha andre rør i kan jeg jo passende bestille nogle forskellige sæt på samme tid
Samt så er garantien osse væk
Venlig
|
Til top |
|
|
Bent Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 03 Januar 2015 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv samme forstærker og tænker lidt om det ikke var bedre at sælge og købe en anden forstærker som passer bedre.
Jeg ville aldrig købe en brugt rørforstærker hvor der var leget med andre rør end den var konstrueret med. Hvis du ikke bliver
tilfreds med andre rør står du med en økonomisk lussing og en forstærker som du ikke vil have
Mvh
Bent Hansen
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 03 Januar 2015 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe det er samme type rør, kan jeg nu ikke se det skulle være et problem.
EL34 rør har ikke det store udsving i værdierne, uanset om det er EH, Shuguang eller Siemens rør, det samme gælder driverrørene bare
det er samme type.
Og når der er autobias er sagen jo bare en leg, i med rørene og det kører uden problemer, bare det er samme type rør.
|
Til top |
|
|
cadmann Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2015 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent Hansen skrev:
Jeg har selv samme forstærker og tænker lidt om det ikke var bedre at sælge og købe en anden forstærker som passer bedre.
Jeg ville aldrig købe en brugt rørforstærker hvor der var leget med andre rør end den var konstrueret med. Hvis du ikke bliver
tilfreds med andre rør står du med en økonomisk lussing og en forstærker som du ikke vil have
Mvh
Bent Hansen |
|
|
Den spiller nu ganske ret godt Samt et design jeg er helt vild med Men som jeg siger hvis nu muligheden er der til at kunne lave lyt på forskellige rør uden at ødelægge noget Så er det derfor jeg spørger herinde om der er andre der har erfaringer med rør til denne forstærker Erfaringer med andre er jo ganske fornøjeligt ikke
|
Til top |
|
|
Bent Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 04 Januar 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver også kun for at advare dig, mange gode råd fra amatører, som ikke alle ved hvad de taler om. Jeg ville prøve at
høre Dans Hifi først om der er noget man skal passe på. Det vil sgu være surt at ødelægge noget som du er glad for.
Mvh
Bent Hansen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 Januar 2015 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
1+ Til Bent Hansen. Det er hørt adskillige gange før. Når det så ER gået galt..... nåhh, det var heller ikke det rør jeg mente osv.osv. Russiske 6N2P er (næsten) det samme som ECC83, hvis dit apparat er koblet med 6.3 volts glød, ellers IKKE osv.osv.  Men som Miaw også skriver, hvis det er samme rørtype, og specielt hvis der bruges autobias, så er det bare at "swoppe" løs.  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 04 Januar 2015 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart vente til al garanti var udløbet mht. tid. Det, at foretage noget som helst andet end brug, - vil være et oplagt emne til forkastelse af garanti.
Hvad, hvis det var en transistoreret forstærker - kunne man så "swappe" et tilsvarende sæt transistorer i??
I og med, at disse frostærkere ofte er åbne og udgangsrørene er let tilgængelige - og lette at skifte og ofte fristende at skifte, letter vel ikke presset på garantien?
Hvis et nyt rør af samme type kommer i - og autobiasen virker som tilsigtet, men ikke kan tage højde for et defekt rør (med redplating fx + en afbrændt udgangstrafo til følge) - hvem står så med balladen? Dette er rent hypotetisk, men...... jeg ville ikke gøre det.
Det er korrekt, at man kan skifte rør ud, så længe man holder sig inden for samme rørtype, som gerne skulle holde sig ifh databladet på den givne type. Moderne rørs udsving i egenskaber og kvalitet i produktionen - og efterfølgende forhandleres NOGET lemfældige forhold til ordet "Matched" - kaster yderligere brænde på mit bål.
Udskifter man forrør er det lige så let (faktisk lettere) - men også her kan en forhandler antage garantien som "ugyldig" - idet der er foretaget indgreb i apparatet, som er solgt som en bestemt vare og afprøvet som en sådan.
Hvis garantien ER udløbet , så kan du bare gå i gang jf de tidligere givne råd, men under eget ansvar. Det er godt at vide noget om rør og godt at vide noget om, hvad man kan forvente og hvilke forbehold, man skal tage.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4844
|
Sendt: 04 Januar 2015 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil vove den påstand, at hvis man selv skal montere rørene ved udpakning af forstærkeren - hvilket ofte er tilfældet med rørforstærkere, for at skåne rør og sokler under transporten - så kan det ikke skade garanti/reklamationsret, hvis man senere skifter til andre rør som er kompatible.
Men man skal selvfølgelig rådføre sig med sin forhandler!
|
Til top |
|
|