Forfatter |
|
zwipper Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 01 Februar 2015 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig! :D Jeg er ny her på sitet, så i må lige sige til hvis jeg har placeret dette indlæg et forkert sted! Jeg har et spørgsmål som er følgende: Jeg har et sæt cerwin vega CLS15 højtalere som på nuværende tidspunkt bliver drevet af en NAD C355BEE som så koblet til min NAD T747 Surround receiver. Vil det kunne betale sig at bytte min NAD C355BEE ud med denne her Effektforstærker https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cerwin-vega-cx a8i-effektforstarker/ ? Altså hvis man alligevel ikke vil kunne mærke eller høre forskel, ja så er der jo ingen grund til at kaste pengene efter den! Og hvis der vil ske en ændring lydmæssigt, hvor er det så henne? bassen? og vil det kun kunne høres med fuld skrald på? Ville i opgradere hvis det var jer? Ihvertfald mange gange tak for hjælpen på forhånd!
|
Til top |
|
|
pkworld Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil aldrig købe den. det er en pa forstærker, det har ikke noget med hi-fi at gøre. __________________ Kanon godt sted, besøg det noget mere.
|
Til top |
|
|
pkworld Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også fortælle en anden ting, jeg har nogle ve15, dem satte jeg til en pa forstærker og skruede op, det skulle jeg aldrig
have gjort, og det var bare en 250 watt.
Mellemtone højtalerne sagde ikke noget, og det var ikke sikringen der var gået, det var delefilterne der var gået.
Så jeg er færdig med at lege med pa forstærkere. __________________ Kanon godt sted, besøg det noget mere.
|
Til top |
|
|
Kvalme Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Januar 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
pkworld skrev:
Jeg vil aldrig købe den. det er en pa forstærker, det har ikke noget med hi-fi at gøre.  |
|
|
Det har Cerwin Vega vist heller ikke, så det passer nok fint sammen når alt kommer til alt
|
Til top |
|
|
Kvalme Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Januar 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
pkworld skrev:
Jeg må også fortælle en anden ting, jeg har nogle ve15, dem satte jeg til en pa forstærker og skruede op, det skulle jeg aldrig
have gjort, og det var bare en 250 watt.
Mellemtone højtalerne sagde ikke noget, og det var ikke sikringen der var gået, det var delefilterne der var gået.
Så jeg er færdig med at lege med pa forstærkere.  |
|
|
Det kan du næppe klandre forstærkeren for  Det er nok nærmere den der har styret volumeknappen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD'en er bestemt i underkanten hvis der skal spilles meget højt. Cerwin Vega forstærkeren vil uden tvivl giver mere smæk. Til pengene er der dog flere muligheder, så du kan jo prøve lidt forskelligt. Der er ikke teknisk forskel på PA forstærkere og HiFi forstærkere. Eneste ulempe ved PA forstærkere kan være hvis blæseren støjer for meget.
|
Til top |
|
|
olepro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
pkworld skrev:
Jeg vil aldrig købe den. det er en pa forstærker, det har ikke noget med hi-fi at gøre.  |
|
|
Det kan så diskuteres hvad der er hifi. Hvis det drejer sig om at gengive lyd som vi hører den til en rock koncert, så har de fleste såkaldte hifi anlæg heller ikke meget med hifi at gøre, da de vil komme fuldstændigt til kort i forhold til dynamik og lydstyrke.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kun lydstyrke. Dynamik kan der skam være masser af selv ved 90 dB
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.eks. vil jeg mene at et godt hifi anlæg vil kunne gengive en godt optaget violin, bedre end et PA anlæg med mikrofon og
feeback der skal elimineres mv.
|
Til top |
|
|
zwipper Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres indlæg! Meget spændene at læse! :)
Jeg har nu købt den cerwin Vega forstærker, og må dæleme sige at den gør det godt! Føler jeg har fået helt nye højtaler! :D
Og kan spille virkeligt højt uden nogen som helst problemer med lyd som lyder presset eller sjusket! :D
Hvor meget skal der til før man springer sikringer i højtalerne? Spørg kun fordi jeg kan se på Google at andre har sprunget dem. Og vil gerne undgå
det :D
|
Til top |
|
|