Forfatter |
|
Jacob B Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2015 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj !
Jeg har anskaffet mig en Primare I 21. Når jeg tænder den brummer den indtil den er spillet varm. Styrken af "brummeriet"
varierer når man skruer op og ned for den. kraftigt ved lav styrke, så lidt svagere, så lidt kraftigere for til sidst at blive lidt svagere
når man nærmer sig fuldt skrald.
Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes ?
Mvh. Jacob
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4844
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob!
Der er højst sandsynligt en fejl på trafoen, og det lyder dermed meget af et besøg på et serviceværksted, desværre 
Om ikke andet, så kan de give dig en vurdering, samt et prisoverslag.
|
Til top |
|
|
Janhp Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 12 April 2015 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du skriver ikke om det er selve forstærkeren (fysisk der brummer) eller om det er i højtalerne det høres? Mvh. Jan H.Pedersen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 13 April 2015 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I nu læser mandens indlæg ordentligt  : Hvis brummeriet er afhængigt af positionen på volumenknappen, så er det nok ikke trafo´en, der er noget galt med, og dermed ligeså sandsynligt, at det er højttalerne, brummet kommer fra. Har jeg ret i disse to, har du nok en stel/impedans-relateret fejl i dit forforstærkerkredsløb. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj igen,
Det er ikke selve forstærkeren der brummer, men højttalerne. Det kommer når forstærkeren slår til med et lille klik et par sekunder
efter man tænder, og varer så 10 - 15 min.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som saqt (og tak for uddybende info) har du en elektrisk fejl i dit pre-trin. Det kan ligge hvor som helst, udtørrede smålytter, fejl i forbindelser = umuligt at spå om. Til tekniker/service med den og få et pristilbud. Evt. skulle Rene/Vassago, da du bor på fyn, efter sigende ha´ forbindelse til en dygtig tekniker  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 13 April 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Som saqt (og tak for uddybende info) har du en elektrisk fejl i dit pre-trin. Det kan ligge hvor som helst, udtørrede smålytter, fejl i forbindelser = umuligt at spå om. Til tekniker/service med den og få et pristilbud. Evt. skulle Rene/Vassago, da du bor på fyn, efter sigende ha´ forbindelse til en dygtig tekniker . |
|
|
boydk det kan da være at manden var villig til at stikke dig en gang humle, hvis du gad at lytte til den ...( glemte helt at smide nogle af ved dig, da jeg var på besøg.. det komme næste gang jeg komme forbi.. __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja.... det er fint, Kenneth    . Der er vist ingen grund til at lytte, fejlen er rimeligt godt beskrevet. Nu bor trådstarter jo på Fyn, det var derfor han fik tippet med Vassago´s tekniker. Er s´gu blevet for "gammel" til at mokke med smd-inficerede konstruktioner (udover mine egne). Har møjet mig rundt et par gange i noget Thule med held.... det er ikke noget, jeg gider igen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 13 April 2015 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for feedback, jeg vil tage en tur til Odense og få dem til at kigge på sagerne...
|
Til top |
|
|