Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Match pre & power (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2015 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.
Købte for et års tid siden en prøvesamlet John Broskie Aikido All in One rør pre på 6SN7. Den har single end ind og udgang. Har prøvet at sløje den imellem kilde og normal indgang på min integrerede BelCanto Evo2i og det er en meget spændende kombination med et rør kredsløb sammen med BenCanto'ens Digital princip. Lidt ala "best of both worlds". Effekt printet i BelCanto'en er lavet med stik på indgangen så det er nemt at slutte en anden pre på, men det er en balanceret indgang. Den er opgivet til indgangsimpedans på 200K hvis jeg sammenligner med den direkte effektforstærker udgave af samme forstærker. Jeg ved ikke hvad impedansen er på udgangen af Aikido'en.

Mit spørgsmål går derfor på, skal jeg blot forbinde hvad der svarer til ben 1 og 3 (ground og neutral) på effektindgangen sammen med nutral fra pre udgangen og naturligvis ben 2 til plus fra pre'en, eller skal vi ind over noget trafo for at lave en optimal tilpasning? Ærlig indrømmet jeg ved ikke så meget om forstærker kredsløb, men ved at brug af trafo'er anvendes i den sammenhæng for single end til balanceret konvertering. Amerikanske Cinemag laver en lille ting, og nogen bruger tilsyneladende gamle Altec 15335 adaptere der pudsigt nok er lavet med Octal pin konfiguration som 6SN7 rørerne i pre'en.

Den langsigtede plan ville være at bygge det sammen i et kabinet hvis I kan hjælpe med en brugbar løsning på ovenstående.

Mvh
Thomas P.

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2015 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt, kan fint lave et par billeder hvis der skulle
være brug for det.
Thomas P

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes