Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Er ny her på siden og vil lige starte ud med en i nok har set før :) hvilken pladespilelr skal jeg købe?

Mit anlæg består pt. af en Yamaha ax-892 stereo forst. en Denon DCD 1450 cdafspiller og et par B&Ws2 gulv højttalere. Derudover har jeg en technics SL-5 pladespiller jeg fik af en kammerat og det er den der trænger til at bliver skiftet ud.

Har købt en project RIAA til 600 kroner (mener jeg den kostede). Og den nye pladespiller må selvfølgelig gerne kunne bruges med denne RIAA. Har også hørt lidt om MM og MC, men har ikke så meget styr på det, så vejled mig veligst:)

Havde tænkt på at ofre omkring 3000-4000 for pladespiller incl. pickup.

Så hvad syntes i ville være smart som en første "ordentlig" pladespiller?

Til top Vis Lestat85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat85

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Lestat85 skrev:

Er ny her på siden og vil lige starte ud med en i nok har set før :) hvilken pladespilelr skal jeg købe?

Den her vil sikkert bringe lykke:

Mere seriøst: Brug lige søgefunktionen. Skriv "pladespiller" i søgefeltet, søg kun på emneoverskrifter og bed til den nærmeste gud.

Der mindst fire tråde om at købe ny pladespiller. Sikkert mange flere.
Og kom så igen når du har noget mere konkret. Ellers får du bare at vide at du kan købe den her:

Udsalgsprisen ligger vist på den gale side af 100K, men så spiller den formodentlig også fint.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej Lestat

Til 3-4.000 er der flere gode muligheder. Det naturlige valg, når du har en Pro-ject riaa, vil jo være en Pro-ject pladespiller. Jeg har selv en Pro-ject 1Expression, som koster 2.800 uden pu. Du kan formentlig lave en deal til omkring 3.200 ved at købe pu + pladespiller samme sted.

Andre alternativer er en Rega P2, men den synes jeg ikke spiller nær så godt (andre vil være dybt uenige med mig). Desuden er der også den Moth Alamo som er på tilbud hos highend sound her på siden (http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=1874). Med en fornuftig PU vil du få den til under 4.000, og jeg tror det er en god pladespiller. Der er også en Rega P3, men den koster 4.000 plus pu, så den bliver dyrere. Desuden virker den dyr sammenlignet med Moth'en.

Af disse 4 alternativer valgte jeg Pro-ject pladespilleren, dog uden at høre Moth pladespilleren, men det var på grund af et geografisk problem. Jeg er meget glad for min Pro-ject, og jeg synes den spiller rigtig godt, og er meget musikalsk.

Jeg har lige sat et par links ind.

Rega: http://home19.inet.tele.dk/rega/pladespillere.html

Pro-ject: http://www.tekni-fi.dk/

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes