Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 12:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Primare I20 vs I22 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 29 August 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har en I20 som jeg er ret glad for, den har dog snart nogle år på bagen og potmeteret er begyndt at bøvle en smule hvis jeg skruer bare lidt hurtigt på det, f.eks går lyden opad i styrke istedet for nedad som det skal. Dog ikke et problem når fjernbetjeningen bruges.

Nå men overvejer lidt en I22, specielt fordi den har indbygget DAC. Selvfølgelig kan jeg tilføje f.eks en Cambridge dacmagic til min I20, og opnå nogenlunde samme forbedring, men at det er integreret er jo ret smart betjeningsmæssigt. Umiddelbart set opbygningen under låget ikke imponerende ud i I22, en tarvelig lille trafo springer i øjnene, men måske fordi den kører i klasse D at den kan nøjes? Men har nogle erfaringer med lyden mellem de to i direkte sammenligning? (Og ja, jeg ved godt man selv skal lytte, men indtal da spørger jeg nu til andres erfaringer)
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
jwaa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 30 August 2015 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej ...

Jeg har hørt en I22, og jeg synes den lyder frygtelig. Den er MEGET lys i lyden. Jeg har aldrig hørt en I20, måske det er det samme.

Hvis du har mulighed for det, vil jeg prøve at låne den med hjem. Måske den lyder godt ved dig.

Kender ikke dit budget, men jeg har en brugt sort PRE32 til salg, med garanti.
Til top Vis jwaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwaa
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 30 August 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hmm præcis den beskrivelse har jeg hørt om storebroderen I32, modsat den gamle I30 som får mange roser. Frygtede godt det samme kunne gøre
sig gældende med 20-serien. Det er sgu skidt hvis det er udviklingen, men med et kig under låget anede jeg godt det åbenbart er gået ned af bakke
for Primare. Tak for hintet
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 30 August 2015 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Og nej, I20 er bestemt ikke lys i lyden, den har i mine ører en behagelig varme, drive og punch. Måske jeg skal overveje en I30, nogle der har
erfaringer med den i sammenligning med I20?
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 30 August 2015 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal tage ud og lytte på en I22. De bliver solgt brugt (inkl dac) til priser der er så lidt over prisen på en I30 (altså uden dac) at det er helt
fjollet. Og en I30 er altså ikke helt ung længere. De ekstra watt har man sjældent brug for.

Jeg har haft en A301 i gamle dage, siden klasse A og alt muligt. Nu har jeg en I32, som spiller godt og ikke bruger strøm som en støvsuger.
I mine ører er Klasse D forskrækkelsen noget værre pjat, det virker.

Men jeg har desværre ikke hørt I22'eren så hvad ved jeg.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 31 August 2015 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har af de forskellige årsager nu en lidt dårlig fornemmelse med den her I22. Og hvis den vitterlig hælder til den lyse side, er det ikke en
forstærker for mig. Jeg ved godt jeg kan komme ned omkring de 5K for en I22, og med dac. Dog hjælper det ikke meget hvis den er dårligere
lydende end den jeg allerede har. 30 serien har jeg nu også set til ned omkring de 5K, men som du siger skal den helst ikke være lige så gammel
som den jeg allerede har, og som jeg er fint tilfreds med lydmæssigt.

Efter at ha researchet lidt, lyder det til en Hegel H70/80 må være det bedste bud på en mindre integreret med dac. Kender ikke mærket
overhovedet, så må give den et lyt, men vi bliver jo lidt i boldgaden af skandinaviske brands. Er der nogen der har erfaringer med disse to modeller
fra Hegel? Jeg hælder mest til en H70 da den kan fås noget billigere brugt, men er de penge ikke værd at spare i forhold til den nye hvis den er så
meget bedre?
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 31 August 2015 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Har lige nærstuderet en Hegel H70. Hvordan i alverden kan Hegel dog komme på den tåbelige idé at placere noget så vigtigt som omskifteren
mellem de digitale indgange, så ufremkommeligt et sted som på bagpladen? Jeg har ikke en jordisk chance for at kunne nå den i mit møbel og jeg
undres virkelig over at man ikke har tænkt længere. De kunne jo så nemt ha "Coax" + "Optical" placeret med de andre indgange på
frontomskifteren, istedet for at samle dem i "Digital"

Hmm men okay, så er det kun H80 der nu kan være interessant af de to
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Riistobaxxx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 31 August 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Der er ingen vej uden om. NAD M3!!   Den er varm, effektiv og stikkene sidder tilgængeligt bag på :-)
Til top Vis Riistobaxxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riistobaxxx
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 01 September 2015 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Riistobaxxx skrev:
Der er ingen vej uden om. NAD M3!!   Den er varm, effektiv og stikkene sidder tilgængeligt bag på :-)


...og skulle ikke være den mest driftsikre, bla problemer med displayet ;)

NAD lyd har så aldrig rigtigt fanget mig, lige lidt for kedeligt og uldent. Men indrømmer det er en lækker sag sådan en M3
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes