Forfatter |
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle  Er der en herinde der har en X-Pre forforstærker fra Advance Acoustic, som kan prøve om han oplever det samme som jeg gør. a) Da mit lytterum desværre "æder" en del bas, så er jeg blevet nød til at sætte bypass af tonekontroller til "off" og sætte bas niveauet på +3 på forforstærkeren. Jeg oplever dog at hver gang jeg har haft slukket for forforstærkeren og tænder den igen, så mangler den den ekstra bas som jeg har angivet. Så skal jeg trykke en gang på "Bass +" på fjernbetjeningen så displayet viser "Bass +4" (dette aktivere ekstra bas) og så kan jeg efterfølgende skrue ned på "Bass + 3" igen - så har jeg den ekstra bas som før jeg slukkede. Det er altså ligesom om at selvom systemet mener at der er tilføjet +3 på bas indstillingen når jeg tænder forforstærkeren, så køre den med +0 på bassen indtil jeg aktivere "Bass +" knappen !!  b) Hvis jeg anvender balance kontrollen, så bliver den kanal jeg skruer over mod, højere end når balancen står i midten. Alle andre forforstærkere jeg har haft, skruer kun ned for den kanal jeg skruer ned for og bibeholder samme lydniveau på den kanal jeg skruer balancen over mod ! Håber ovenstående er til at forstå og at der er en der kan prøve om hans X-Pre forforstærker gør det samme eller om min er defekt ! ! M.v.h. MrForce
|
Til top |
|
|
KeldWN Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2015 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har indtil for nyligt haft en X-Preamp og kan ikke genkende de symptomer, som du her beskriver.
Kørte selv med lidt ekstra bas på +3 tror jeg det var, men det blev ikke resettet.
__________________ Musik = Livets Medicin
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvilke indgang bruger du ..?? cd afspiller eller pc som afspiller..???
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg anvender de fleste digitale indgange:
Optisk-1 = Sat receiver
Optisk-2 = Windows pc (Albumplayer)
Kobber-1 = Squeezebox Touch
Kobber-2 = Advance Acoustic X-Uni afspiller
Jeg anvender hovedsagligt Squeezebox & X-Uni afspilleren
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.. så er det ikke en løsning.. jeg har selv 506da .. jeg bruger kun pc som afspiller .. har kan man få windows til at give det hæv du ønsker i bas delen ... men ikke så nyttigt for dig
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tak for jeres svar.
Er der en som har er X-Pre forforstærker, som kan teste hvordan balance funktionen fungere hos ham ?
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MeForce
Jeg har x-pre plus x-a160 combo. Jeg skal nok tjekke mit setup men er meget ophængt så der går desværre nok et par dage.
Vh
Nene
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettelse: Hej igen, Mrforce, sorry:-)
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2016 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nene
Takker - Lyder rigtig godt
M.v.h.
MrForce
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2016 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MrForce skrev:
Hej Alle Er der en herinde der har en X-Pre forforstærker fra Advance Acoustic, som kan prøve om han
oplever det samme som jeg gør.a)Da mit lytterum desværre "æder" en del bas, så er jeg blevet nød til at sætte bypass af
tonekontroller til "off" og sætte bas niveauet på +3 på forforstærkeren.Jeg oplever dog at hver gang jeg har haft slukket for
forforstærkeren og tænder den igen, så mangler den den ekstra bas som jeg har angivet. Så skal jeg trykke en gang på "Bass +"
på fjernbetjeningen så displayet viser "Bass +4" (dette aktivere ekstra bas) og så kan jeg efterfølgende skrue ned på "Bass + 3"
igen - så har jeg den ekstra bas som før jeg slukkede.Det er altså ligesom om at selvom systemet mener at der er tilføjet +3 på bas
indstillingen når jeg tænder forforstærkeren, så køre den med +0 på bassen indtil jeg aktivere "Bass +" knappen !! b)Hvis jeg
anvender balance kontrollen, så bliver den kanal jeg skruer over mod, højere end når balancen står i midten.Alle andre
forforstærkere jeg har haft, skruer kun ned for den kanal jeg skruer ned for og bibeholder samme lydniveau på den kanal jeg skruer
balancen over mod !Håber ovenstående er til at forstå og at der er en der kan prøve om hans X-Pre forforstærker gør det samme
eller om min er defekt ! !M.v.h.MrForce
|
|
|
Hej MrForce
Så har jeg testet ovenstående på min x-pre og har konstateret følgende:
A: Når jeg sætter bass på +3 og slukker (stand by) så har den ingen problemer med at huske de +3 når jeg tænder igen. Du kan
evt selv prøve at sætte mere bas på, +10 så er det meget nemmere at høre, at indstillingen bliver hvor den var sat.
B: Min reagerer på samme måde, skruer op i den ene kanal men der bliver samtidig skruet ned for den anden kanal. Jeg har heller
ikke tidligere haft forstærkere som reagerede på denne måde. Måske fordi det er et Fransk mærke, de laver jo nogle "sjove" og
anderledes ting indimellem
Vh
Nene
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2016 kl. 15:39 | IP-adresse registreret