Forfatter |
|
Nustrup Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Luxman L105u som har meget egen støj, dvs at der er en masse støj/sus i højtalerne når volumen er skruet helt ned. Kan det være rørene
som trænger til at blive skiftet? Jeg ved ikke hvordan trætte rør lyder.
|
Til top |
|
|
Entusiasten Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok få et værksted til at skifte rørene. Havde selv en Luxman 105U først i 1990 erne og har gode minder om den __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
*allan* Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor få et værksted til det? Der er da ikke noget som skal justeres!! Man kan jo starte med at kikke på de rør som forstærkeren har nu, det burde være muligt at vurderer om de har siddet der i 30år eller kun 5år. Både på rørene og også om der har været nogen inde og "pille" omkring dem.. Kan se du bor i Sønderjylland, hvis du ikke selv kan finde fejlen ved jeg at der i dit område findes kyndige reparatører som arbejder med rør
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du havde erfaringsgrundlaget, ville du ikke stille det spørgsmål  . DZ-03, LV 103U og 105U er opbygget ens, og hvis du nogensinde havde haft en af dem åbne, ville du vide, at de enddog rigtigt meget "bøvlede" at skille ad. Så.......... hvis man ikke ved, hvad man har med at gøre, og heller ikke besidder en meget stor portion fingersnilde, er mit råd herfra det amme som Ramma´s: Lad et værksted gøre det  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
cyberspaced Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da ingen grund til at gøre det til et større projekt end det er. Der er 3 skruer og 3 plastik kiler der holder front panelet på plads.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget om, at de er loddet i print......er det sokler, de sidder i?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
*allan* Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Hvis du havde erfaringsgrundlaget, ville du ikke stille det
spørgsmål .DZ-03, LV 103U og 105U er opbygget ens, og hvis du nogensinde havde haft
en af dem åbne, ville du vide, at de enddog rigtigt meget "bøvlede" at skille ad.Så.......... hvis man ikke ved, hvad man har med at gøre, og heller ikke
besidder en meget stor portion fingersnilde, er mit råd herfra det amme som Ramma´s: Lad et værksted gøre det . |
|
|
Altså hvis det er mig du mener ikke har erfaringsgrundlaget, så tager du ganske meget fejl..
Det er da ligeså let som at klø sig et vist sted at komme til rørene.
Men alt er jo self. relativt
Men hvis man ikke prøver, bliver man jo aldrig klogere
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De tre plasticstøtter, der næsten altid knækker pga. 30 års varme, osv.osv. Men det skal da ikke skille os ad...... Lad nu bare trådstarter skille den ad. Så kan vi jo altid spørge ham efterfølgende, hvorvidt han syntes, at det var "plug´n play" eller ej  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|