| Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg står og skal til at købe en ny forforstærker eller processor, som skal køre sammen med mit classe ca200 effektrin, men har lidt problemer med at finde gode kandidater.
Budgettet ligger på max. 10k og vil helst købe brugt, da jeg har gode erfaringer med det.
- et krav, hvis det bliver en stereo forforstærer, er at der som minimum skal være mulighed for at "loope" et surround signal igennem til effektrin på den ene eller anden måde. Da jeg ikke ønsker at droppe ideen med surround.
Bliver det en processor, ønsker jeg kun 5.1 men meget gerne med analog passthrough.
Ideer ønskes....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Hej,
Jeg står og skal til at købe en ny forforstærker eller processor, som skal køre sammen med mit classe ca200 effektrin, men har lidt problemer med at finde gode kandidater.
Budgettet ligger på max. 10k og vil helst købe brugt, da jeg har gode erfaringer med det.
- et krav, hvis det bliver en stereo forforstærer, er at der som minimum skal være mulighed for at "loope" et surround signal igennem til effektrin på den ene eller anden måde. Da jeg ikke ønsker at droppe ideen med surround.
Bliver det en processor, ønsker jeg kun 5.1 men meget gerne med analog passthrough.
Ideer ønskes....
|
|
|
Jeg kender en som måske har en Classé CP-60 i silver til omkring 10K. Det er en fed forforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Knoxville
Det vil være oplagt at gå efter en Classé pre. - derved undgår du div. overraskelser mht. tilpasning af forskellige fabrikater.
Iøvrigt vil jeg mene at du får det optimale ud af begge dele.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex og David....
Jeg er meget enig, og vil også helst have en Classe pre. men det kniber med at finde nogle sådanne brugt... og hvis det endelig er, så er det en classe 30, som jeg ikke kender og ikke kan finde data på...
CP-60 kender jeg godt, men kan ikke se den til salg nogen steder...
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
-- er der ikke en eller 2 flere der kunne have et bud ? __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. køb af Classé pre, kunne du jo prøve at kontake Finn - det kunne tænkes han vidste hvor noget sådan kan fremskaffes. (i hvertfald at dømme ud fra hans anlæg )
Ellers er Jensen jo altid en mulighed...
En anden oplagt løsning kunne være Sunfire´s processor. Jeg ejer selv en mrkI-udgave, men denne kommer først til salg i løbet af sommeren. Prøv at se på nogle af de tyske sider vedr. brugtkøb af Sunfire processorer
TAGMcLaren?
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Vil prøve at skriv til Jesen og Finn, ville dog normalti kke bare forstyrre folk privat uden at de selv har åbnet for det...
tag, har jeg også overvejet , en 32 processor ser dejlig ud.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
bernd Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har en brugt parasound p/sp-1500 surround/forforstærker hvor der er analog passthrough i.
hvis du er interesseret.
Har også et parasound effekttrin på 6x80 watt, som er lidt defekt.
Mvh Bernd.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
- så lykkedes det, jeg fandt mig en Classe cp-60, som jeg syns er helt fantastisk.
- ift. mit tidligere thule sæt, må lyden siges at være noget varmere, mere slagkraftig og mere detaljeret, samtidig med at diskanten bliver mere realistisk og blødere. Forarbejdningen er ultimativt lækker, og det føles lækkert med den eksterne strømforsyning til cp-60.
tak for ideerne...
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så lader det til at det afligevel faldt i hak  Held og lykke med den, og meld endeligt tilbage når førsthåndsindtrykket er faldet på plads.
|
| Til top |
|
| |