Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rotel effektforstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
portwood
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2016 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ville lige høre, om nogen af jer har erfaringer med nogen af Rotels nyeste effektforstærkere? Jeg har haft mulighed for at høre RB-1572, men
desværre ikke RB-1552ll eller 1582ll.. Forforstærker i setuppet bliver Rotel RC-1570. Mit lytteindtryk med RB-1572 var fin dynamik og detaljering,
men nok også lidt mangel på klangfarve/analog varme, hvis jeg må sige det sådan.. Hvilke erfaringer har I?
Til top Vis portwood's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af portwood

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2016 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes netop rotel har analog klang og lidt henaf japansk varme som i yamaha, sony og accuphase; dertil synes jeg helt sikkert den ikke har det
sidste af sige snakker man "Transpancy", da den ikke helt formår at styre lydbilledet særligt dynamisk, men hertil er alt andet som detaljer og
kontrolleret varme bakket meget diskret op. RB-1572 er også deres klasse d, så er det klart den spiller sådan og uden analog klang samt varme

Med tæt på ingen viden i bagagen vil jeg mene mkii 1582 er det mindste du kan byde rc-1570, har foriøvrigt selv ra-1572, ellers skulle du sige RB-
1590?
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

portwood
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Juni 2016 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Det er netop jeres erfaringer med Rotels A/B effektforstærkere RB-1552ll og 1582ll, jeg er ude efter, gerne med en RC-1570 spændt for.. Jeg er
bekendt med , at RB-1572 er en klasse d-forstærker og har hørt den sammen med RC-1570. Jeg efterspørger derfor jeres erfaringer med Rotels to
klasse A/B effektforstærkere, da jeg ikke har mulighed for at lytte til dem..      
Til top Vis portwood's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af portwood

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes