Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Første Lyt på odyssey Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Har her til aften haft besøg af et par produkter fra odyssey Audio, det drejer sig om deres forforstærker Tempest og deres stratos 120000 uf forstærker, deres "modstandere" er mit sædvanelige setup med, Mark Levinson 27.5 og Audio Research LS2b. ingen tvivl om at efter mine preferencer er stratos stjernen, så det er den jeg vil starte med at beskrive.. Designet vil jeg hoppe let over, klassisk sort kabinet med odyssey stavet i blåt, som diskret lyser op når den er tændt, kæresten var forelsket og havde gladeligt byttet min ML 27.5 væk for den, ville jeg det ?

Første indtryk, meget flot gengivelse af detaljer og meget kontant basgengivelse, uden tilskyndelse til resonans, Stratos er en "lille" guldklump til prisen, med imponerende tilslutnings muligheder og terminaler for prisklassen, For bedre at kunne bedømme stratos alene blev den kørt over min (for mig velkendte) Audio Research med balanceret XLR forbindelse..

Den har en autoritet, og klang jeg ikke før har hørt i denne prisklasse, meget neutral, hverken lys eller mørk, utroligt flot perspektiv, den mistede aldrig pusten, og ligemeget hvad man smed på den af musik er man ikke i tvivl om at sådan skal det lyde !! Eneste minus er at man ikke får fornemmelsen af at den har overskud, dette går lidt ud over dynamikken i musikken, men ikke meget, den manglende dynamik er eneste grund til at kæresten ikke kan få opfyldt sit ønske med at få min ML byttet ud.. Da det var den mindste model af stratos jeg hørte er jeg ikke i tvivl om at hvis det havde været en større model, der var på besøg, havde ML skullet passe væsentligt mere på..

efter et skift til Tempest som forforstærker, så billedet anderledes ud, selvom den for prisen gjorde det upåklageligt, og vil igen ha svært ved at pege på en ny der til prisen vil gøre det bedre, fortjener stratos mere !! meget gerne en med rør !! da netop en rør pre´s dynamik og klang er det perfekte match med stratos´s kraft, detaljer og klang.. sammen med tempest får man et meget detaljeret system, som man ikke med god samvittighed kan glemme når der skal købes nyt !!! Et overlegent setup til prisen og ligger som en mellemting mellem den ultimative High End og middelklassen.. og det til en meget konkurrence dygtig pris

Stratos fortjener et lyt af alle der er på udkig efter en klasse forstærker, uanset prisklasse !! Odyssey har modeller der kan tilpasses alle behov, og hvis pris/kontra kvalitet går igen for de dyrere modeller, er brugt markedet ikke en garanti for bedre priser..

Dette var en ydmyg beskrivelse af mine oplevelser med Stratos og Tempest, som på ingen måde skal opfattes som en fyldestgørende anmeldelse, eller reklame (for dem med de tanker).. Skrevet dette pga det er sjældent man får en klasse oplevelse, som man kan beholde for en pris der ligger langt under tilsvarende produkter IMO

For dem som kender ML 27.5 vil jeg skrive lidt om forskellene på den og den mindste Stratos, det vil gøre min beskrivelse lidt lettere at forstå.

ML 27.5 er mere "fyldig" i lyden (undtagen bassen der er mere markant på stratos i forhold til mellemtonen end den er på ML), samtidig er ML mere Dynamisk/musikalsk, men dette skyldes udelukkende at det var den mindste stratos der ikke har så stor ladekapacitet.. En sammenligning mellem de to er logisk nok ikke fair da ML´s nypris er 4 eller 5 gange så høj, men alligevel falder stratos ikke igennem..

For de fodbold interesserede, der ik har hørt ML eller stratos

Stratos = Frederik Ljungberg, Fantastisk spiller købt for MEGET mindre end han er værd !! relativt kraftfuld, kan løbe solen sort og er altid en fornøjelse at se, skuffer aldrig !

ML 27.5 Paolo Maldini: El Grande.. Stabil, man ved altid hvor man har ham, og hvis man leder efter en spiller med hans kvaliteter findes der ingen bedre !! dog er han ikke ung mere

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
i denne prisklasse

Hej Live21, hvor er vi henne der sådan circus?

Mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

God info

Var Odyssey produkterne tilspillede da du lyttede på dem?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Med dollaren er der svingende priser på dem..

men stratos starter ca fra 11k for mindste model (den jeg hørte) og op af

Og tempest står til 11 k med Fjernbetjening..

Og den nuværende pris er såvidt jeg ved introduktionspris (Folk er meget velkomne til at rette mig da jeg ik er sikker på priserne)

de to jeg fik hørt, havde ca 70 timer på bagen, så er stadig plads til forbedringer, har os planlagt endnu et lyt på dem senere for at se om de vinder endnu mere..

Den (meget lidt) manglende dynamik kan os tilskrives at de ik har spillet mere, men 95% sikker på at man skal tage den lidt større model, der har mere af alt  og det uden den stiger væsentligt i pris, men kommer selvfølgelig os meget an på hvilke HT de skal trække

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Rart endelig at høre lidt om den forstærker, som indtil videre er en af de mest roste på www.audioreview.com (4.94 ud af 5 - 124 indlæg!)

Selvfølgelig kan det være svært at slå ML 27,5 (Har hørt den hos Live21), men hvis Stratos'en kommer så pænt med som du - i din gode beskrivelse - mener, så kunne det jo være interessant at give den et lyt!

Tak for info....

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

HEY Live21

Kan du ikke fortælle hvadfor en Amp du skriver om?

Oddyssy Audio har lavet 8 forskellige Stratos, mener jeg.

haldor

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det var den mindste model..

Burde være muligt at se

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hey

Det er også rigtigt, du skriver : "lille" guldklump til prisen. Tænkte mig ikke omEmbarrassed

Takker også for testen!

haldor

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Var det den helt lille, mener nu det var en med 120000uF odyssey først fik hjem?! Odyssey audio stratos plus...kan selvfølgelig huske forkert.

EDIT: Det var det (?): http://www.odysseyaudiodk.com/Demo.htm

Godt nok den lille model, men den lille mellem model

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

OK micjen - det giver jo en anden opfattelse af testen. Jeg troede det var 'den lille' med 60.000 mF.

Så er ML måske ikke slået så hårdt som det umiddelbart lyder........?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Må ærligt indrømme jeg ik er sikker på om det var den helt lille eller den med 120000 .. spørger lige Oddysey engang.. da jeg fik den hjem var det ikke hvilken model det var jeg gik op i, den skulle bare sættes til med det samme, så jeg kunne få den hørt   men troede/tror det var 60000 versionen...

Dolkin: håber ikke jeg gav indtryk af at ML var slået    men hvis man ser pris kontra kvalitet er den tæsket ud af banen...

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

ikke slået 'overall' - bare slået som du siger: Pris/ydelse

Men der er jo forskel på om det er den helt billige Stratos, eller den med en lille tak opad i pris - nothing big!!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Update.. Det var 120000 uf versionen jeg havde hjemme !! så ik den helt lille    men tæt på.. prsen for at opgradere er meget lav, så det ville helt sikkert være mit valg at tage en der er lidt større   size does matter !! men håber stadig at få lov til at høre den når den er fuldt tilspillet, hvilket meget let kunne tænkes at give den det sidste lille pift..

Igen, den er meget imponerende til prisen 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes