Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thule Audio eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Efter jeg har fået stjålet mit B&O anlæg er jeg på udkig efter noget helt andet. Jeg er ikke til surroundsound, men vil gerne have et anlæg som spiller hammer godt. Må kunne levere min 2*150W (helst 2*250W) ved 8 ohm.

Er blevet meget interesseret i Thule Audios produkter - lækker kvalitet og pænt design. Men noget dyrt, synes jeg.

Kender du en god genvej til ultimative kvalitet?

Vil anbefale andre produkter?

Hvor købes de?

Til top Vis nord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nord

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Man kan tit købe Thule PA250b for 7-8k brugt. Efter min mening et suverænt effekttrin til den pris. 2 x 250watt 8 ohm og der mangler ikke kræfter. Og så lige en god forforstærker til (helst balanceret) så er du kørende.
Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Problemet med Thules ældre modeller er klart deres problematiske valg af elektrolytter. De brænder af for et godt ord. Især 250eren og 350éren holder kun et par år, får der skal nye lytter til. Har selv skiftet en enkelt gang på min gamle thule 150ér før jeg gik over til rør (Pathos)
Til top Vis Kresten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kresten Besøg Kresten's Websted

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Min personlige holdning er:

Thule er suverænt godt til prisen, skal det være mærkbart bedre bliver prisen massivt størrer.

Thule holder generelt brugtpriserne pænt i forhold til mange andre mærker.

Skal du have "hele pakken" så prøv evt. www.tapeconnection.dk de har nogle pakkeløsninger.

Men mange andre forhandlere giver sikkert også en klækkelig rabat hvis du både skal have Forstærker, CD og tuner. 

Jeg tror at problemet med lytterne skyldes at de vælges til præcis at passe til den spændning som er påkrævet og ikke meget mere, derfor er der en næsten ikke eksisterende sikkerhedsmargin. Hvis man vælger lytter der kan klare en højere spænding er man ude over det problem.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Kresten skrev:
Problemet med Thules ældre modeller er klart deres problematiske valg af elektrolytter. De brænder af for et godt ord. Især 250eren og 350éren holder kun et par år, får der skal nye lytter til. Har selv skiftet en enkelt gang på min gamle thule 150ér før jeg gik over til rør (Pathos)

Hvor ny skal Thule forstærkerne være for at problemet med elektrolytterne er løst? En af mine bekendte overvejer en brugt 250´er så det ville være rart at vide.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Nord; hvad skal du bruge ?....hvad har du at gøre godt med ?.......må det være brugt ?

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er alt over to år, med mindre man har evnerne til at styre spædingen, som Kedde påpeger. Man kan selvfølgelig også vælge at erstatte lytterne ASAP.
Til top Vis Kresten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kresten Besøg Kresten's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en IA60b, pr100/pa100, IA100, CD100(b) og min nuværende IA150b.

På nær ia60b'eren, så har alt været minimum 4 år gammelt og købt på brugtmarkedet. Jeg har aldrig haft problemer med det. Selv min cd-afspiller som er 6 år gammel, kører fint endnu.

En ting har dem jeg har handlet dog været enige om og det er at de gamle IA250b, har været syge fra fabrikken. Jeg har fået den melding fra sælgere på brugtmarkedet uafhængige af hinanden. Flere havde oplevet samme fejl selvom alt indmad blev skiftet ud. Så til sidst har man endnu engang skiftet al indmad ud endnu engang og så solgt den på brugtmarkedet.

Jeg tror nu nok at Thule er ved at have styr på kvaliteten med de nyere modeller og der vil altid være skrækhistorier indenfor ethvert mærke.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

nord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange konstruktive indlæg.

Jeg bliver selvfølgelig lidt nervøse med hensyn til problemerne omkring lytterne. Er der nogen som har konkrete erfaringer, som viser at problemet er blevet mindre med nye årgang? Og hvor nye er så nye årgange?

Er der nogle som har et Thule-system (forstærker, tuner, cd/dvd) til salg - helst baseret på 250/350-modellerne 

nord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Til Jesper Andersen

Jeg kan fint leve med gode brugte produkter - dog må herkomsten kunne dokumenteres .

Jeg skulle helst være færdig for 20 kilo ekslusiv højtalere. Mindre er også i orden

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke nogen konkret erfaring med de nyere produkter, da min tegnebog kun tillader mig at købe brugt, når jeg handler hifi i denne klasse. Men når man køber brugt, så skal der helst også være til minimum en rep ellers så ryger fidusen ved at købe brugt.

Angående om der er nogen der har noget til salg, så prøv køb/salg/bytte. Man må ikke handle herinde på forum

nord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Til jetz

sorry, det havde jeg ikke helt styr på

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Kresten skrev:

Hvor ny skal Thule forstærkerne være for at problemet med elektrolytterne er løst? En af mine bekendte overvejer en brugt 250´er så det ville være rart at vide.

Jeg har /havde en Thule PA-100, som afgik ved døden, det var dog min egen skyld da jeg "lige" skulle prøve et tweek.

Men humlen i sagen er at den indeholdt de blå BC (phillips) lytter og de kan sagtens håndtere "livet på grænsen" de er rated til 50V og det har de kørt med de 3 år de levede livet som thule. Efterfølgende har jeg brugt dem (lytterne) i en zappulse hvor de ligeledes har kørt med 50V, som opgivet til deres max-spænding. (til tider når spænding endda op på 52V uden at lytterne brokker sig af den grund)

Kort sagt, hvis din Thule indeholder de Blå 50V BC (phillips) lytter er kvaliteten ok og jeg ville ikke spekulere nærmere over problemet med lytterne.

Skulle de alligevel ryge sig en tur, er operationen/udskiftningen hverken dyr eller svær.

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

nord skrev:

Til Jesper Andersen

Jeg kan fint leve med gode brugte produkter - dog må herkomsten kunne dokumenteres .

Jeg skulle helst være færdig for 20 kilo ekslusiv højtalere. Mindre er også i orden

Brugte IA-250 er set til en brugtpris på 7-8000,- så er der stadig langt til 20K :-)
så er der kun at væbne sig med tålmodighed og vente på den dukker op til den rigtige pris  (selvom ventetiden føles lang)

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Nord; jeg kan se at du også er "på" i en anden streng, hvor du spørger til JBL 250 Lim. Edt.

Og HVIS det skal være udgangspunktet ( som er et GODT udg. punkt - har selv JBL  ), så skal du først og fremmest finde en eff. forstærker der kan trække disse Højt, d.v.s. som kan afgive masser af strøm. Det kunne f.eks. være Aragon, HarmanKardon, Parasound, Sirius og Densen. Men er du utryg ved at købe brugt, burde du måske overveje en Odessey ( mon det er stavet rigtigt ? ) eff. + forforstk. Har lige læst Live 21' s anmeldelse af dette sæt, og det var "spændende læsning".

En mulig cd/DVD spille kunne være en Denon 2900, elller f.eks. HarmanKardon DV 31.

Kan også læse at du er int. i Thules produkter - kan ikke anbefales sammen med et sæt JBL'er. Thules lyd er ganske stram og analytisk, mens JBL er mere "svulstig" og "musikalsk" ( så , nu får jeg tæsk af alle Thule - elskerne & af alle JBL-haderne  )

Een ting er ihvertfald helt sikkert; Thule og JBL's lyd-filosofier er vidt forskellige...

Og husk lige nogen go'e kabler, ikk' ?

mvh.

Jesper/Oldhifinut.

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

"( så , nu får jeg tæsk af alle Thule - elskerne & af alle JBL-haderne  )"

LOL

Jeg var lige ved at rejse mig fra stolen og skrive et Thule er aldeles ikke .....osv indlæg, men da jeg så læste det sidste der, så faldt jeg helt ned igen.....hyggeligt med noget humor 

Inden man får set sig om, så har man jo kørt en tråd af sporet pga. sin lidenskab til et mærke.

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Kan også læse at du er int. i Thules produkter - kan ikke anbefales sammen med et sæt JBL'er. Thules lyd er ganske stram og analytisk, mens JBL er mere "svulstig" og "musikalsk" ( så , nu får jeg tæsk af alle Thule - elskerne & af alle JBL-haderne  )

Een ting er ihvertfald helt sikkert; Thule og JBL's lyd-filosofier er vidt forskellige...

Og husk lige nogen go'e kabler, ikk' ?

mvh.

Jesper/Oldhifinut.

Ohøj Jesper

Nu skal du den ondenlyneme få svar på tiltale............ (jeg er "thule-elsker")

JESPER du har fuldstændig ret mht. at thule er tør og analytisk, det er det jeg elsker ved thule, Zap, Nordost og Audiovector. Jeg sætter pris på at tage på "opdagelse" efter detaljer når jeg lytter til en ny skive, derfor er jeg helt pjattet med analytiske apparater, men ret det har du.

Mvh Kedde (Analytisk Thule elsker )

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

.....hahaha, OK Thule lover ......point taken mr. Kedde.......rart med svar på tiltale.  Og selv om jeg ikke er Thule-elsker ( "surpriiiise..." ), respektere Og anerkender jeg Thules produkter - de er blot ikke i min stil.

Omvendt mener jeg heller ikke at JBL er "den endegyldige sandhed" f.s.v. angår lydfilosofi....men JEG kan "bare" bedre lide en lyd som er "stor" og "musikalsk" ( - ja, ved godt at musikalsk er et diffust begreb...), og vil i bund og grund "underholdes" når jeg lytter til musik, fremfor at "lede" og "fokusere"/"analysere" på lyden.......men mener ikke at den ene måde at lytte på er bedre end den anden...og håber bestemt også at D'herrer kan se mit glimt i øjet når jeg skriver min "bredside" mod Thule  

- fortsat god aften til alle "analytikerne" samt til alle "musik-elskerne".....  ( sorry...kunne ikke lade være... )

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Mmen

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- fortsat god aften til alle "analytikerne" samt til alle "musik-elskerne".....  ( sorry...kunne ikke lade være... )

Omvendt mener jeg heller ikke at JBL er "den endegyldige sandhed" f.s.v. angår lydfilosofi....men JEG kan "bare" bedre lide en lyd som er "stor" og "musikalsk" ( - ja, ved godt at musikalsk er et diffust begreb...), og vil i bund og grund "underholdes" når jeg lytter til musik, fremfor at "lede" og "fokusere"/"analysere" på lyden.......men mener ikke at den ene måde at lytte på er bedre end den anden...og håber bestemt også at D'herrer kan se mit glimt i øjet når jeg skriver min "bredside" mod Thule  

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Mmen

Jo tak og lige over.

Det er mit genrelle indtryk at man via sin "Hifi" karriere får lyst til forskellige forskellige filisofier.

Jeg lagde ud som Bass-nørd, mens det aftog synes jeg denon/dali var fedt, nu er jeg nået til stadiet hvor jeg kan forbløffes over detalje-rigdom.
Hvis mine fordomme holder stik, bliver det næste sikkert noget mere "musikalsk" hvem ved måske rør, men lige nu er det detaljer der gør det for mig.

Så nu vil jeg rykke ind foran "alteret" og analysere et par skiver

G'aften De herrer Musikanter og analytikkere

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

God analyse-aften, Kedde...og i respekt for Nord og strengens oprindelse skal vi nok stoppe hver vores "filosofiske" udladninger.......men "krydser da gerne klinger" en anden gang...på en anden streng...

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes