Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste int.forst. u. 2.000 kr ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hvilken integreret forstærker er best-buy under kr. 2.000,00 ?

Min søn skal ud at købe forstærker for første gang, og har sparet kr. 2.000,00 op, jeg tænkte at anbefale den mindste model fra Cambridge til kr. 1.500,00.  Er der nogen andre/bedre forslag ?

Skal kobles til en Technics CD afspiller og et par letdrevne KEF højtalere.

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

brugt:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=15433

byd 2000,-

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=15863

byd 1800,-

Thulen er efter min mening klart bedst.

Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

*

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

jeg syndes du/i skal kigge i den blå, der vil i får mere for de 2000kr, jeg syndes i skal kigge efter en gamle Harman/Hardon, feks. HK 640, HK 670, eller noget   Audiolab, eller kig også under " køb salg bytte" her på siden

mvh martin 

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

der er en HK670 i den blå til 1.900 kr
Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

som troelskn er inde på. brugt... jeg ville vælge den øverste (thule ia100)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være nyt, vil jeg mene Cambridge er et fremragende valg. Men tag nummeret større. Den koster vist 2299,- så han må sparre lidt længere. Men den er klart forskellen værd, og det vil være træls at fortryde senere!

Men ellers så kig efter noget brugt!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Tja, måske en Denon PMA 495 til 1.999 i Hifiklubben (1.620 på shopman.dk), eller en PIoneer A-209R til 1.999, hos www.hifi-import.dk (1.603 hos shopman.dk), eller A-307R til 1.999 hos Shopman.dk, og man kan endda få en A-509R hos Shopman.dk til 2.002. Shopman.dk har også en Onkyo A9211 til 1.886, som også kunne være interessant.

Jeg tror jeg ville vælge enten Pioneer 509R eller Onkyo'en. Formentlig Onkyo'en fordi man kan få en Onkyo 7333 CD til DKK 1.753 som spiller alt andet i denne prisklasse langt ud af banen.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Tja, måske en Denon PMA 495 til 1.999 i Hifiklubben (1.620 på shopman.dk), eller en PIoneer A-209R til 1.999, hos www.hifi-import.dk (1.603 hos shopman.dk), eller A-307R til 1.999 hos Shopman.dk, og man kan endda få en A-509R hos Shopman.dk til 2.002. Shopman.dk har også en Onkyo A9211 til 1.886, som også kunne være interessant.

Jeg tror jeg ville vælge enten Pioneer 509R eller Onkyo'en. Formentlig Onkyo'en fordi man kan få en Onkyo 7333 CD til DKK 1.753 som spiller alt andet i denne prisklasse langt ud af banen.

Mvh. Becker

Jeg ville ikke vælge nogle af dem, specielt fordi tingene på brugtmarkedet er så næsten latterligt billige. Man kan være heldig at finde den gamle balancerede Thule IA100 til omkring 2000-2500 kr eller som ovennævnte eksempel med Spirit IA100 - intet med en nypris på 2000 kr. kan være med dem!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja, men den gamle balancerede Thule IA100 lyder hæsligt.... Lyden er hospitalklinisk, og appelerer til ens trang til at skrue ned....

Mit bud på brugtmarkedet er eks en Holfi Audis SE (hvis du kan finde en, for de er sjovt nok sjældent til salg). Lykekdes det at finde en, vil prisen typisk ligge omkring 2000. Og Holfi kan i modsætning til Thule spille musik. Måske fordi Holfi benytter musik under udviklingen. Min mistanke er, at Thule primært benytter klinisk måleudstyr.

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
[

Jeg ville ikke vælge nogle af dem, specielt fordi tingene på brugtmarkedet er så næsten latterligt billige. Man kan være heldig at finde den gamle balancerede Thule IA100 til omkring 2000-2500 kr eller som ovennævnte eksempel med Spirit IA100 - intet med en nypris på 2000 kr. kan være med dem!

Hej Ronin,

Jeg ville også købe brugt hvis det var til mig selv. Men når man skal have sin søn med ud for at købe en forstærker første gang, er det typisk ikke brugtmarkedet man vil bruge. Ærgerligt hvis en brugt forstærker bryder sammen, og knægtens egenopsparede 2.000 går op i røg......

Desuden ryger noget af smartness-effekten overfor kammeraterne hvis man har en 7-8 år gammel forstærker til at stå, fremfor en ny.

Så lige i dette tilfælde tror jeg faktisk en ny forstærker vil være det rigtige køb.

Mvh. Becker

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene til alle

Becker har fandt i en ende !  Jeg ville også selv købe brugt, men en ung knægts første forstærker skal helst være ny.

Jeg vurderer Cambridgen til at være et godt bud da den vejer 6,5 kg (230 kr/kg), mens SONY TA-FE370 kun vejer 5,5 kg og dermed koster 345 kr/kg.

Jeg ved godt at man ikke kan vurdere en forstærker på vægten alene, men det er da et godt udgangspunkt.

Er der andre gode bud på nye forstærkere til under 2.000 kr ?

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Kommer lige med en rettelse.... Cambridge A500 koster ikke 2299,- men 2199,-. Dermed overstiger den kun budgettet med 199,-.... Gad vide om ikke din søns far kan fristes til at hoste op med denne slat, når nu pengene går til et godt formål....

Denne forstærker giver MEGET mere for pengene end lillebror A300. Ikke alene får man 30% større effekt, men der er hørbart meget mere smæk på. Samtidig er man en tand højere oppe rent lydmæssigt. Tilsammen betyder dette, at din søn sikkert slipper for at skulle skifte forstærkeren igen med det samme, når han forhåbentlig rammes af hifi-feberen. A500 kan sagtens klare sig anlæg af ganske høj kvalitet. Den er en ren "best buy" (noget mere end A300)!

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej Bob Dylan,

Jeg læste lige i aftes i What Hifi, at Cambridge udvider Azur serien med en 340A forstærker. Den må komme under 2.000 i pris, og er allerede lanceret i UK, og derfor måske også i DK.

De andre Azur forstærkere, 540A til 2.399 og 640A tl 2.799 er gået fra det ene best buy til det næste. Så der er store forventninger til 340A'eren.

Ellers er der jo den løsning som andre har skitseret ovenfor, nemlig at far spytter lidt i, i dette tilfælde 399,- så han kan få 540A'eren. Den er ihvertfald det værd. Du kan læse lidt om den her: http://www.cambridge-audio.co.uk/540a_amp.html

Men god fornøjelse med det. Din søn skal nok få en stor oplevelse ud af det! Og fortæl os endelig hvad det ender med!

Mvh. Becker

Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

*

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver

arcam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er da en rørende historie. Du siger at den skal være ny. Der kan jeg hvis hjælpe, jeg havde tænkt at gemme den, men her er et tilbud. En Arcam Diva 65 plus (sort) som jeg har haft i 2 år men kun brugt i 4 mdr. den står helt som ny med alt hvad det nu indebærer. Den skal koste kr. 2200,-. Den står på Sjælland.

Håber at han bliver glad for hvad han nu vælger.

Til top Vis arcam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arcam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes