| Forfatter |
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har TDC kabel tv. Jeg er efterhånden blevet lidt utilfreds med mit tv signal. Bla. TV3+ flimre en del, og det kunne jeg godt tænke mig at ændre. Hvilke muligheder har jeg får at få et bedre signal. Jeg ønsker ikke at købe en Selector, selvom det selvfølgelig ville være det bedre.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange er utilfredse med fællesantenne-anlæg og deres formåen og det bliver ikke nødvendigvis bedre med en selector, desværre!!! Vejen frem er nok at hente det ned selv, hvis man overhovedet må, der hvor du bor!!! Der er flere tråde med TDC-selectorbokse og deres fortræffeligheder eller ej i dette forum!!!
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu prøve at lege lidt med antennekablet først og tilhørende stik. Hvis du har mulighed for det, skulle du prøve at købe 1-2 m. dobbeltisoleret antennekabel med fast core og et par stik dertil. Du skal måske rykke fjernsynet lidt (meget?), men det vil fortælle, om dit kabel og/eller videoen (eller hvad der ellers sidder på "kæden") er det forstyrrende element. Og så kan det faktisk også være dåsen på væggen, der er noget L**** og bør udskiftes til noget bedre (antenneforening?).
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg problemet løst.
Jeg kørte en tur i Silvan og købte en antenne forstærker (rimelig kvalitet). Derefter satte jeg den til. Det ændrede ikke noget. Så satte jeg et støj filter på mit tv, og wupti nu står det rigtig lækkert.!
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael: hvad er det for et støjfilter du har købt ?
Jeg har nemlig samme problem som dig.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en netstøj filter som bliver sat i stikkontakten, og derefter sætter man tv stikket i den. Den skulle fjerne alt DC strøm.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak skal du have
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
Hej
Jeg har TDC kabel tv. Jeg er efterhånden blevet lidt utilfreds med mit tv signal. Bla. TV3+ flimre en del, og det kunne jeg godt tænke mig at ændre. Hvilke muligheder har jeg får at få et bedre signal. Jeg ønsker ikke at købe en Selector, selvom det selvfølgelig ville være det bedre.
Mvh Michael
|
|
|
Dit signal bliver klasser bedre med en selector, jeg har desværere ikke selv tdc kabel tv lige pt, men det har min far og når han kopler selctoren fra ser billedet ud som det er i stykker.
Men noget helt andet er at der er ikke noget der skal flimre, så hiv fat i tdc kabeltv, der kan være røget en forstærker station på signalvejen til dig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Mange er utilfredse med fællesantenne-anlæg og deres formåen og det bliver ikke nødvendigvis bedre med en selector, desværre!!! Vejen frem er nok at hente det ned selv, hvis man overhovedet må, der hvor du bor!!! Der er flere tråde med TDC-selectorbokse og deres fortræffeligheder eller ej i dette forum!!! |
|
|
Lad os lige får på det rene at en selectorboks fra tdc KUN kan bruges hvis man har tdc kabeltv og ikke på alm.fælles antenne anlæg. Seloectoren køre digital og har en kvalitet fuld på højde med en dvd afspiller, hvis ikke det er tilfældet hos folk må de have instaleret den helt forkert. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så TDC´s "hybridnet" er altså ikke et fællesantenne-anlæg??? OKAY!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Så TDC´s "hybridnet" er altså ikke et fællesantenne-anlæg??? OKAY!!!  |
|
|
Nej det syntes jeg bestemt ikke du kan kalde det, et antenneanlæg er for mig når der er antenne på taget, ellers ikke.Måske lidt ordkløveri, men jeg syntes vi taler om 2 forskelige ting. .Man kan da godt sige at det er fælleds i en ejendom og dog ikke da folk her har mulighed for at vælge lige den pakkeløsning der passer den enkelte, det er ikke en mulighed i en antenneforening. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, vi skal IKKE ordkløve: I antenneforeninger og bynet f.eks. Stofa køber man pakker og har man valgt den "lille" pakke kommer teknikerne bare ud og frekvensbegrænser tilgangen, således at de højeste kanaler ikke kan indfanges på TV´et. Flere benytter sig af Pioneer-decodere til eks.vis. TV1000 og Canal Digital, ja og såmænd til hjemstavns-stationer til danskere med anden etnisk herkomst end dansk!!!
Og klart er det, at man ikke kan bruge en TDC-selectorboks til noget, hvis man ikke har TDC´s TV/radio udbud indenfor sit hjem. Men så får man den nok heller ikke tilbudt af udbyderen!!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Påstår du så, at signalet ikke bliver bedre, eller endda dårligere, med en selector? I bekrræftende fald må jeg give slipsefyr ret! Der må have været noget galt!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra, at det er mig som spørges; og NEJ jeg påstår ingenting, men har også læst trådene om selectorboksene. Vi er enige om, at det burde være bedre og hvis det ikke er bedre, så må der være noget galt, om det så er fra TDC´s side eller det er opsætningen derhjemme det er galt med. Meeen jeg tror de er pivede, hvis ikke niveauet på indgangen holder den lovede spænding, ca. 2volt. Og HDTV giver det ikke under alle omstændigheder!!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo ikke noget som personlig erfaring.....
Og hdtv; det er der da ingen der har omtalt??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næeh, men det var da også bare en joke!!! Nogen døde???
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også have ringet til 80804050, det kan være at dit signal ligger lidt lavt. Det skal være mellem 60-80dB.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |