Forfatter |
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har en ny Nottingham Spacearm, det kabel der sidder på hedder Skytronic (high quality screend 1 core audio cabel) Dette kabel kan købes hos Brinck til 4 kr meteren..
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende..... Det kan godt nok ikke lige findes på brincks webside.
Hvordan fandt du ud af det?
Hvilke stik bruger den gode Fletcher?
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilmann.
Var inde hos Brinck, for at købe nogle pinol skruer til nye volume knapper,da jeg har sat stereo potmeter i min Croft Vitale.
Det kabel på Spacearmen er Skytronic Z1 1 core installation kabel.Det sammen hos Lydbutikken koster 160 kr meter.Det hedder bare Fletcher 200,skulle være det samme kabel.
Stik er nogle sølv ting,ved ikke hvad de hedder.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så må vi have et forslag til gode RCA-stik der ikke koster en formue.
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem har Monacor til ??? ikke ret mange penge
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden mulighed for RCA-stik i den billige ende kunne være Biltema. Specialt deres bøsninger er ganske gode til prisen.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Som ejer af en Nottingham Spacedeck, er dette spændende læsning...
For at rede tingende ud:
T. Fletchers tonearme har altid (læs: så langt tilbage jeg kan huske!), været monteret med F100 som eksternt kabel. Et tyndt, matsort, skærmet single-leder kobberkabel, med blå inderlederisolering.
F200 er et signalkabel til signaler på linieniveau (ca.2V), lilla ydreisolering i dag, blåt i gamle dage. Dette har intet med F100 at gøre, bortset fra de begge er fra T. Fletcher. I samme omgang skal det forklares, at det er de færreste audioproducenter der får lavet kabler efter egne spacifikationer. De vil dog meget gerne have folk til at tro dette, ved at påtrykke kablerne alverdens smarte ord. At starte en kabelproduktion op, koster ikke ubetydeligt og med det begrænsede salg der vil være i audiobranchen, er det nærmest utænkeligt. Jeg vil gætte på, at 95% af de kabler vi kan købe som specialudviklede audiokabler, er blevet født til at dække et industrielt område, hvor der har været en efterspørgsel. Sporten går derfor ud på, at finde egnede kabler blandt disse. Dette er en øvelse i sig selv og meget tidskrævende (hvis du da gider at lytte og ikke bare vælger kabel efter tech-spec.).
Hvorfor skulle Spacearmen nu pludselig leveres med et Skytronic-kabel? Jeg talte med Pete (Lydbutikken) i håb om en forklaring:
"Det gamle F100 produceres ikke længere. T. Fletcher var tvunget til at finde en brugbar erstatning og jagten endte med et Skytronic-kabel". Om dét er det samme kabel der kan fåes i Brinck til 4.-/meteren, skal jeg lade være usagt. Men det er ikke rigtigt, at det er det samme som Lydbutikken sælger for 160.-/meteren. Det er nemlig det originale F100, de stadig har lidt på lager af...
Pas på med at drage egne konklusioner omkring sådanne ting. Egne konklusioner/gætterier er fine nok til rødvin, kondomkvalitet og Britney Spears´nye album, men ikke her...
Håber det hjalp på evt. tvivl.
PS.: Billede af Skytronic-kabel:

|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Ok, jeg har måske været lidt for hurtig på aftrækkeren..Skytronic og Flecther F 100 er ikke det samme..Men når Mr Fletcher kan bruge Skytronic er det vel ikke så dårligt..Især ikke nå det koster 4 kr meteren..
Var i Lydbutikken idag,og fik at vide at Skytronic og F 100 ikke er det samme.Håber ikke det går ud over Lydbutikken videre salg (Beklager)
mvh jan
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan...
Yes Sir! - Jeg er da også spændt på det Skytronic kabel. Til 4.-/m. kunne man prøve at knalde det på en Regaarm, el. hvad man har liggende...
Tror næppe det går ud over Lydbutikkens salg. Jeg blev bare så interesseret, at det skulle undersøges. Enhver der har set et afisoleret F100 kan se, at der ikke er tale om samme kabel som Skytronic-kablet.
PS.: Håber du er glad for dit nye volumen - det må være brændt ind efterhånden..?.. ..
Tillæg kl. 18:25:
Hvad ang. phonostik til Spacearmen, har jeg rigtig gode erfaringer med Bullet Plugs. Med så små, sarte signaler, kommer Eichmanns filosofi virkelig til live. En klar dynamikforbedring, mindre gryn og et noget større hul. En bedre livefornemmelse... (Jeg sammenligner med de org. stik, Jan nævner)..

|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det nu man køber de Eichmann stik?
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Schelde,
det er da også rigtigt.
Så mangler jeg bare en ikke-rewired rega arm at prøve på
Efter din udredning at dømme er der næppe meget fidus i at bygge sine egne signalkabler med det billige SkyTronic kabel som base.
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|