Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Onkyo M-508 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathias
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej med jer, er der nogen der kender til Onkyo M-508?

Jeg har fået den tilbudt til omkring 2000 kr. Husker den som noget af et monster dengang i Audioscan. Men hvordan med lydkvaliteten i forhold til nyere konstruktioner? 

Til top Vis mathias's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Den er ok, men det er ikke nogen suveræn forstærker-konstruktion. Dens primære egenskab er at spille højt - skal det være kvalitet skal man lidt højere op M-510 eller endnu bedre M-588, men så er prisen desværre også en anden.

Til 2000 kr. er det dog til at leve med - så dårlig er den dog heller ikke!

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Jeg husker Onkyo M 508 som en ganske fin og vellydende stor slutforstærker…! Som samtidig tog sig nydelig ud på stereo bænken.

Der var dog spec. et forhold, som var meget irriterende, de 2x4 højttaler terminaler, var mildt sagt, håbløs, selv et beskeden højttaler kabel på kun 2,5 mm² var meget vanskelig at montere…! Disse terminaler passede overhovedet ikke på dette produkt.

Et andet forhold, man skulle være meget opmærksomt på, var luft omkring den, idet den spec. Afgav meget varme øverste, der skulle være minimum 75mm luft gerne mere (!!) sammen med en god bas slutforstærker, f.eks. Denon POA 2400 eller POA 2800, var det muligt, indenfor relativ få penge, at få et særdeles kompetent forstærker sæt, virker naturligvis kun på højttaler systemer med meget lav delefrekvens dvs. under 300Hz med skrab flanke.

2000, - kr. lyder som en fin pris, dog skal du sikker dig, den er 100% ok, tag et dc. Voltmeter med, og mål på højre og venstre højttaler udgang, der skal ikke være noget dc overhovedet…! Du skal selvfølgelige også høre den spille etc.

Mvh.

”lytteren”

< =text/>
Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Jammen det synes jeg er en fin pris.

Den har en noget gammel lydkvalitet om man så må sige. Men den er meget venlig i lyden. Bestemt godt for højtalere der har en hård lyd i diskanten. Knaldgod til jbl og b&w dyreste serier på det tidspunkt.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

mathias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren skal netop matches sammen med et sæt b&w 805 matrix - så det kommer måske til at passe meget godt sammen???

Lydkilden er en Kenwood DP-7090 med LCLOCK2 og muligvis også LC-Audios Analoge udgangstrin / Zap-filter. Kan nogen spå om denne kombination?

Systemet skal i øvrigt spille på et 15 kvm. stort værelse.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jammen det burde være fint. Forstærkeren er alt rigeligt stor - men den er ikke så stærk som wattene antyder - så det gør ikke så meget :). LC zap lyder i mine ører bedre og mere uanstrengt end en opamp (forskellige fet typer) - uden at imponere på nogen måde og klangen sandsynligivs passe fint til 805 eren - uden at jeg netop har hørt den kombination.

mathias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej Kramer71 - tak for svaret. Jeg har fulgt med i debatten omkring Nad3020. Når hysteriet lægger sig skal jeg måske sælge Onkyen og tildrage mig en udslidt 3020´er. Hvem ved.

Jeg har selv ikke læst indlæg omkring Zapfiltret, blot sammenlignet med analogtrinnet i Kenwodden. Det består af seks kedelige op amps fra JRC (så vidt jeg husker). Har tidligere haft en Kenwood 7060 hvor jeg skifte opamps til Analog Devices 825 - det gav sku et gevaldigt løft. Da der imidlertid sidder seks i 7090 tænkte jeg at jeg lige så godt kunne erhverve en Zapper.

Har i øvrigt fået Onkyoen hjem nu. Indtil videre lyder den ganske ok uden at jeg er hímmel henrykt. Jeg kan dog godt lide den autoriet den har over tingene. Synes i større grad en tidligere at instrumenterne er placeret klippestabilt i lydbilledet. Det er dejligt. Meeen mon den ville få bank af 3020eren.... Hehe.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej mathias.

Interessant maskine Kenwood'en. Jeg har flere gange overvejet om jeg skulle invistere i den.. Man kan vist få den til omkring 1500,-. 

Der sidder 8 PCM1702'er i dyret med kenwoods D.R.I.V.E technologi. Efter Kenwoods og flere tests udsagn skulle den have en meget analog klang. Designet er nok det eneste der taler imod den.

Har du evt. et diagram over afspilleren?   Så er det lidt lettere at vurdere hvilke tiltag der kan gøres.

Det er lidt af et sidespring i forhold til tråden, men du bragte det selv lidt på banen .

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Kenwood´en er en fin maskine, men med fokus lagt på en lettere pompøs bas-gengivelse. Jeg havde den da den kom frem, og den er ganske rigtigt meget analog i klangen. Den er desuden yndet udflugtsmål for mod-folk

Til 1500-2000 kr. er den absolut et hit

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Kenwood´en er en fin maskine, men med fokus lagt på en lettere pompøs bas-gengivelse. Jeg havde den da den kom frem, og den er ganske rigtigt meget analog i klangen. Den er desuden yndet udflugtsmål for mod-folk

Til 1500-2000 kr. er den absolut et hit

Den har været rimeligt flot prissat da den kom frem, var nyprisen ikke omkring 5000,- ?

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

mathias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jamen sidespring er da ikke noget man helt skal afskrive :) Nej, Kenwodden er en "rar" maskine. Ingen skinger, men derimod meget afbalanceret lyd. Jeg kan godt lide den undtagen designet. Ikke for smart. Til gengæld er den at skrue i.

Jeg tror snarere at den kostede omkring de 400 da den kom frem. Rimeligt. Har lige set en i den blå avis til under tusind (750 tror jeg nok). Til den pris er den afgjort en god maskine.

Som sagt har jeg selv installeret en LClok i den. Det var ikke svært - tog vel tyve minutter. Nåede dog at brænde en af de små forbistrede sikringer af. Det ben som LC-audio anbefaler som foryningsspænding til klokken virker ikke. Så det var frem med et voltmeter.

Nej jeg har ikke noget diagram over den, men ville frygtelig gerne da jeg gerne vil pille lidt med analoge udgang. Der sidder en masse kondensatorer. Alt for mange. Kenwood har vist godt kunne lide kondensatorer????

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

mathias skrev:

Hej Kramer71 - tak for svaret. Jeg har fulgt med i debatten omkring Nad3020. Når hysteriet lægger sig skal jeg måske sælge Onkyen og tildrage mig en udslidt 3020´er. Hvem ved.

Jeg har selv ikke læst indlæg omkring Zapfiltret, blot sammenlignet med analogtrinnet i Kenwodden. Det består af seks kedelige op amps fra JRC (så vidt jeg husker). Har tidligere haft en Kenwood 7060 hvor jeg skifte opamps til Analog Devices 825 - det gav sku et gevaldigt løft. Da der imidlertid sidder seks i 7090 tænkte jeg at jeg lige så godt kunne erhverve en Zapper.

Har i øvrigt fået Onkyoen hjem nu. Indtil videre lyder den ganske ok uden at jeg er hímmel henrykt. Jeg kan dog godt lide den autoriet den har over tingene. Synes i større grad en tidligere at instrumenterne er placeret klippestabilt i lydbilledet. Det er dejligt. Meeen mon den ville få bank af 3020eren.... Hehe.

Jeg er ret så sikker på, at den læner sig nogenlunde tæt op af lyden fra en 3020. Så tag den bare op til Kurt :) - mangler desværre selv at teste 3020.

508 har et supergodt perspektiv. Det er der ikke mange forstærkere der kan gøre den efter. Men som du har hørt glimrer den ikke ligefrem med sin agressive dynamik :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes