Forfatter |
|
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det er måske ikke det helt rigtigt sted, at spørge om dette, men jeg er lidt i tvivl om jeg kan bruge bananstik i min NAD T742 surround receiver?
På s.6 i manualen kan man se en tegning, der viser hvordan forstærkeren ser ud bagfra:
http://207.228.230.231/manual/NAD-T742_GB.pdf
Det er vist nok en "almindelig" skrueterminal, men i midten af plastskruen (der hvor jeg går ud fra, at bananstikket skal i) er der en slags plastikhætte, som jeg ikke umiddelbart ved om man kan/skal pille ud.
Jeg håber, at I kan hjælpe mig :-)
Mvh. Kim
|
Til top |
|
|
jbhe Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)
Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens sætte bananstik i den. Du skal bare lige fjerene den plastik prop der sidder i enden af stikket. Så vidt jeg ved at det et krav i CE godkendelsen som alle elektiske produkter skal have for at de må sælges i EU, at et produkt ikke må leveres med åbne terminaler.
Jeg plejer at tage en helt lille skruetrækker (flad kærv), og så forsigtigt liste den ind imellem kanten af terminalen og selve proppen, og så vippe proppen ud den vej. Du skal selvfølgelig ikke brække hele terminalen af (som jeg engang har set en der gjorde), efter jeg havde forklaret ham hvordan man fjernede propperne - ups 
__________________ hilsen Jonas,
|
Til top |
|
|
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbhe, har fat i det rigtige... Jeg har vippet dem ud på min NAD C740 ! 
Du kan også se det på min "anlæg side"....
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
Til top |
|
|
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan også tage en lille krige og skrue ind i plastik proppen og trække den ud så slipper du for at brække i den  __________________
min hjemme bio
|
Til top |
|
|
Popmart Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja det kan ikke skrives bedre end det jbhe har skrevet held og lykke
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil nok anbefale dig at bruge en hobby eller schweizerkniv, de er noget nemmere at styre. ofte kan man også være heldig at et par negle kan listes ind under, om ikke andet så af en af husets kvindelige beboere.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres hjælp alle sammen! Jeg prøvede først en lille skruetrækker, så en hobbykniv, men de var meget svære at få af. Så jeg fandt multisliberen frem og borede (meget forsigtigt) en lille hul midt i propperne, som jeg så (igen forsigtigt  ) skruede ind i propperne og trak dem ud. Nu mangler jeg bare at lodde ca. 20 stk bananstik fast på mine ledninger samt noget andet kabelarbejde, justering af spikes mm.
|
Til top |
|
|