Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til Technics SA-AX6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Funny Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 November 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har søgt herinde for at se, om nogen havde postet indlæg om ovennævnte forstærker. Det lader ikke til at være tilfældet. Derfor tillader jeg mig at oprette et nyt.

Jeg har et problem med ovennævnte forstærker. Den har en tendens til somme tider at gå helt grasat og komme med et ordentligt brag, hvorefter den stopper med at spille. Efter braget kommer der en meddelelse i displayet, der siger "overload". Hvis jeg slukker forstærkeren og venter lidt med at tænde den, kan den spille igen uden problemer. Lige indtil næste brag.

Det bør ikke være et problem med højttalerne, da det er to Bose med 150 watt hver, forstærkeren er på 2x100.

Jeg har også forsøgt mig med udskiftning af højttalerkablerne - uden held. Jeg håber, nogen vil være i stand til at hjælpe mig med mit problem.

På forhånd tak!
Til top Vis Funny Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Funny Man

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Har du et multimeter ? Kan du måle ohm på højtalerne ?

Sker dette når du spille højt ?

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Funny Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:

Har du et multimeter ? Kan du måle ohm på højtalerne ?

Sker dette når du spille højt ?

Det sker ved alle lydstyrker. Det pudsige er, at problemet rent faktisk reduceres, hvis jeg lader min forstærker være tændt ALTID, altså også når jeg ikke bruger den. Nej, har desværre ikke et sådan multimeter.
Til top Vis Funny Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Funny Man

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Torkild

Prøv at låne nogle andre højtaler og se om forstærkeren gør det samme.

Du skriver ikke noget om hvor højt du spiller, min skal skrues rimligt højt op før den slår fra. (over kl 21.00)

Hilsen Sorlar

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 December 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Braget du hører, kan stamme fra et køleskab eller lignende, der starter. Nogle køleskabe / frysere kan sende en kraftig støjpuls ud i nettet, som giver et knald i HiFi´en.

Første gang jeg blev opmærksom på dette, var da Audiolab 8000A lige var kommet på markedet. Jeg fik en på prøve, og efter 2 timer: BANG, og begge kanaler var "døde". Jeg leverede den tilbage til forhandleren, og fik istedet en Sansui AUD11 med hjem. Efter 20 min.: BANG, og den var "død" i begge kanaler. Nu var forhandleren ved at være lidt træt af mig, begge forstærkere var brændt af i udgangen. Han kom ud til mig, dagen efter, medbringende en forstærker, jeg med garanti ikke kunne brænde af (Hafler for- of effekt). Den blev koblet til, og efter 1/2 time: BANG..............................og forstærkeren spillede videre. Forhandleren gik i køkkenet, og monterede en "støjkondensator" i køleskabets elektronik, og siden hørte jeg aldrig braget igen. MEN, det kostede altså udgangstrinene i 2 forstærkere. Med til historien hører, at det Quad-sæt (33-303), som jeg hidtil havde spillet på, var helt ufølsomt overfor problemet, der lød kun et lille "puf" i det sæt.

PS, jeg endte med at købe Sansui AUD11, som kørte uden problemer i de følgende 2-3 år, til den blev udskiftet.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Det er højst sansynligt løse forbindelser i forstærkeren. Technics har aldrig kunne lode.
Der er såmænd ikke så meget hekseri i det.

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes