Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: "Knas" med forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Thule Spirit forstærker, som jeg har været rigtig glad for. Men den har fået det med at "knase" eller skratte, når man stiller på lydstyrken og ved visse db knaser den konstant. Det hjælper at slukke og tænde, men problemet kommer igen. Er der nogen, der ved, om problemet kan afhjælpes (for en rimelig penge)?

Den laver også en meget svag brummen i den ene højtalerudgang (kun den ene side - så det er vel næppe netstøj). Jeg kan leve med det, men var selvsagt helst fri for det. Er der nogen, der ved, om dette problem kan afhjælpes (også helst uden at det koster en formue)?

Venligst,

Søren

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Gozeimas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

marlowe skrev:

Hej

Jeg har en Thule Spirit forstærker, som jeg har været rigtig glad for. Men den har fået det med at "knase" eller skratte, når man stiller på lydstyrken og ved visse db knaser den konstant. Det hjælper at slukke og tænde, men problemet kommer igen. Er der nogen, der ved, om problemet kan afhjælpes (for en rimelig penge)?

Den laver også en meget svag brummen i den ene højtalerudgang (kun den ene side - så det er vel næppe netstøj). Jeg kan leve med det, men var selvsagt helst fri for det. Er der nogen, der ved, om dette problem kan afhjælpes (også helst uden at det koster en formue)?

Venligst,

Søren

Prøv engang at "motionere" volumen knappen (afbryd for evt. signalkilder imens) og se hvad der sker - nogle gange forsvinder den skrattende støj. Årsagen kan være noget så simpelt som støv/ir på kontaktdelene. Hvis det er det der problemet kan det måske afhjælpes med "kontaktspray" som sprøjtes på kontaktfladerne.

Til top Vis Gozeimas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gozeimas

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hej

har selv haft samme problem med en gammel forstærker, jeg har fik en kammerart (han er radiomekaniker) til at rense den og ingen problemer siden, og det tog vel 15-20 min

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Vedr. vol.: Medmindre det er slitage. Så skal der et nyt potmeter i.

Vedr. brum: Det kan være flere ting, men det kræver lidt mere indsigt, end en alm. dødelig bruger har, så med mindre du kan svinge en loddekolbe og ved, hvad en elektrolyt er, så må du nok få den sendt på et værksted eller lære nogle nye venner at kende

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Tak for rådene. Det lyder som om, jeg bør besøg en radiomand og få ham til at se, om den kan renses.

Lodde skal jeg i hvert fald ikke!

Venligst, Søren

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes