Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Harman Kardon noget værd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Har søgt og læst nogen andre indlæg, men kan ikke helt finde ud af om i enlig syntes H/K er godt eller dårligt.

Mer fordi der er tilbud på HK-3380 til en 2600,- og det lyder jo som et godt køb men i den prisklasse ligger Cambridge også og Denon.
OK i kender måske ikke lige nævnte model, men hvordan plejer H/K at være i lyden, mørk/lys tung/luftig??

(Jeg kan ikke komme til at lytte til en H/K, derfor ku det være rart med en præcis beskrivelse af lyden).

Den skal forøvrigt trække de her højtallere Jamo X550 http://www.jamo.dk/consumer/products/products.php3?id=X+550& amp; amp;tab=1 

Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 December 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

jag har haft modellen før 3480, 3470, det eneste der er ændret er designet, så det er jo glimrende... eneste forskel er effekten.

lyden er lidt mørk, dog uden det er et irritationsmoment. forvent ikke highend dyder som transperant og detaljeret gengivelse, men en god solid forstærker med en ydeevner der ligger en del over prisklassen (hvad angår nyt udstyr), perspektivet er lidt sparsomt, men i den ende af skalaen er det imponerende at der overhovedet er noget. 

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jag har haft modellen før 3480, 3470, det eneste der er ændret er designet, så det er jo glimrende... eneste forskel er effekten.

lyden er lidt mørk, dog uden det er et irritationsmoment. forvent ikke highend dyder som transperant og detaljeret gengivelse, men en god solid forstærker med en ydeevner der ligger en del over prisklassen (hvad angår nyt udstyr), perspektivet er lidt sparsomt, men i den ende af skalaen er det imponerende at der overhovedet er noget. 

Forventer ikke high end til prisen, det eneste jeg har at samligne med er en 6 år gammel JVC forstærker til dengang 2000,- så alt vil jo lyde milevidt bedrer.

Vil bare gerne indenfor det begrænsede budget ha mest mulig vellyd for pengene

Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 03:24 | IP-adresse registreret  

det vil jeg mene.. du får intet bedre til den pris.

prosound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 23 December 2004 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

hvis man skal holde sig i den prisklasse er det en god ide at kigge på noget brugt udstyr istedet for. kan finde en fin hifi forstærker brugt for 2600. prøv evt gul og gratis eller dba.dk. der skulle det nok kunne lade sig gøre at finde noget

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

prosound skrev:
hvis man skal holde sig i den prisklasse er det en god ide at kigge på noget brugt udstyr istedet for. kan finde en fin hifi forstærker brugt for 2600. prøv evt gul og gratis eller dba.dk. der skulle det nok kunne lade sig gøre at finde noget

Vil helst ikke købe brugt.
Du vil måske mene at de Classic som Ardency Audio har på tilbud er et bedrer køb så eller??

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

ikke umiddlebart....

prosound har ret, man kan få langt mere for pengene ved at købe brugt, men det er nu lidt svært at finde et alternativ hvis du kan få den spritny til 2600.

godt nok har jeg også selv købt brugt fra tid til anden, men glæden ved helt nyt udstyr er altså lige en tand bedre, så er det op til den enkelte om det er merprisen værd...

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Skylder jer vel næsten en tilbage melding.

Så efter at ha været lidt rundt og lytte, og været på knæ for konen  Endte jeg/vi op med en NAD C320BEE istedet for.

Rigtig lækker forstærker forøvrigt og milevidt bedrer end det skrammel jeg har haft før, så blir det næste projekt nye højtallere højst sandsynligt nogle B&W af en art, men den tid den glæde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes