| Forfatter |
|
m0tZ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes AR virker meget tiltrækkende....men jeg fatter simpelhen så lidt
om hvilke modeller der bliver omtalt i forum, eller om hvilke modeller
der findes og kan købes:
nogle skriver 1000ASP/ASP1000 eller 500ASP/ASP500 og andre snakker om
en der hedder enigma - på AR's hjemmeside kan jeg kun finde information
om forstærkerne eAR One og eAR Two....!!!!!!!!!!!!!
man hvad fanden er det så for nogle modeller de har på tilbud???????????????????
Og hvad hedder de modeficerede modeller....er det eAR One PLUS osv eller Enigma som jeg også har set beskrevet?!?!?!?!
Har snart søgt Google tyndt
Hvis en venlig sjæl lige vil bruge de 2 minutter på at få mig forklaret de ting
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bedste to min. du kan bruge er at ringe til AR. Du finder deres hjemmeside i LINK kataloget.
|
| |
m0tZ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været på hjemmesiden, men fandt intet som beskrevet. Og er på
aftenhold i denne uge så har desværre fri efter ringe-fristen er
afsluttet, og kan næsten ikke vente til lørdag, med at få tingende på
plads
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Icepower
Vil du virkelig have musik og kvalitet for pengene - så er ICEpower produkterne et godt bud på flot HIGH END musik til små penge og det er virkelig små penge vi taler om.
Alt det der med modificerede modeller af ICEpower 500 eller 1000 ASp, glem det der er ikke nogen der er modificerede. Bliver de modificeret bortfalder B&O garantien, men tilbage har du producentens garanti, som burde være nok.
Der er lavet få modeller af en modificeret ASP 1000 - med denne modification bortfalder godkendelsen af modulet - godkendelser der skal til for at opfylde kravene til elektronik solgt i Danmark. Dernæst er det endnu ikke lykkedes nogen at få bedre lyd ud af at pille i modulerne. Personligt har jeg hørt sådan en model - alle i lyttepanelet var enige om at det originale modul spiller bedre. Men det der kan gøre en forskel er hvordan mean forbedre udgange og indgange, herunder materialevalget og metoden til udgangenes udformning.
Derefter er der designet på kasen det bliver puttet i, her er både Bertram og Jazz to gode valg, det er de to som jeg personligt har opnået gode resultater med. Men jeg skal ikke udelukke at EMBLA fra Norge også har noget spændende i kassen. Kom igang og prøv dig frem, det er en spændende vej, og som sagt, så er det virkelig kvalitet til små penge med de ICEpower tingester.
Skulle et setup lyde lidt dårligt eller ikke tilfredsstillende med ICEpower ASP 1000 eller 500, så tror jeg man skal finde fejlen i CDspiller, kabler eller forforstærkere.
med venlig hilsen
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
m0tZ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svaret Jørgen
Men er ASP500 eller ASP1000 det som sidder i de modeller som Acoustic Reality sælger??
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
m0tZ skrev:
Synes AR virker meget tiltrækkende....men jeg fatter simpelhen så lidt om hvilke modeller der bliver omtalt i forum, eller om hvilke modeller der findes og kan købes:
nogle skriver 1000ASP/ASP1000 eller 500ASP/ASP500 og andre snakker om en der hedder enigma - på AR's hjemmeside kan jeg kun finde information
om forstærkerne eAR One og eAR Two....!!!!!!!!!!!!!
man hvad fanden er det så for nogle modeller de har på tilbud???????????????????
Og hvad hedder de modeficerede modeller....er det eAR One PLUS osv eller Enigma som jeg også har set beskrevet?!?!?!?!
Hvis en venlig sjæl lige vil bruge de 2 minutter på at få mig forklaret de ting |
|
|
Godaften hr. m0tZ!
ASP1000 og 1000ASP er det samme. Den korrekte modelbetegnelse er 1000ASP. Det samme gælder for ASP500/500ASP o.s.v.
AR's Enigma er udsolgt, som det også kan læses på deres web site. Og ja, den var/er også modificeret. Du kan samme sted læse, at det er eAR Two i den oprindelige model (MK I), der er på tilbud.
De(n) øvrige modificerede model(ler), er vist kun eAR Two MK II, som du kan kende på den trekantede form.
I øvrigt sidder dine "?" og "!" taster vist en smule fast
Med høflig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
m0tZ skrev:
Synes AR virker meget tiltrækkende....men jeg fatter simpelhen så lidt om hvilke modeller der bliver omtalt i forum, eller om hvilke modeller der findes og kan købes:
nogle skriver 1000ASP/ASP1000 eller 500ASP/ASP500 og andre snakker om en der hedder enigma - på AR's hjemmeside kan jeg kun finde information om forstærkerne eAR One og eAR Two....!!!!!!!!!!!!! man hvad fanden er det så for nogle modeller de har på tilbud???????????????????
Hvis en venlig sjæl lige vil bruge de 2 minutter på at få mig forklaret de ting
|
|
|
Hej, ja der er efterhånden mange navne og modelbetegnelser på ICEpower.
Acoustick Reality var det første firma som komatielt benyttede ICEpower modulet fra B&O Powerhouse.
De første serier blev kaldt A 500 og A 1000.
Acoustick Reality langserede en sterieo effektforstærker som hed eAr Two, på 500 watt.
Senere kom eAr One, som var to monoblokke på 600 watt.
Så kom en mindre sterieo forstærker LE på 110 watt.
LE blev modificeret i ICEpower modulet og kom til at hedde Enigma, og lidt senere Enigma Plus pga. endnu bedre strømforsyning.
eAr One og eArTwo er senere blevet modificeret til Plus og EXtreme modeller. Modificeringen består i at alt plastik er fjernet fra komponenterne. Kabelføring er langt i finsølv m.m.
Alle ovenstående ICEpower modeller er A modul, hvilket vil sige at de køre med analog strømforsyning.
De nye ICE modul hedder ASP250, ASP500 og ASP1000. Alle ASP modulerne køre med swits mode strømforsyning.
Pt. er der tre konkurerende firmaer som kan levere disse forstærkere med standard moduler.
Acoustick Reality er det eneste firma som også levere modulerne i modificeret form.
Jeg håber at ovenstående har gjordt dig lidt mindre forviret.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
m0tZ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nogle fine svar, tak skal I ha
Nu kan jeg endelig begynde at fatte pointen i det hele!
Ghammel og Suhr - I øvrigt sidder dine "?" og "!" taster vist en smule
fast --> ja de sidder lidt fast når jeg er ved at gå kold
Ghammel og Suhr: Du skriver at det er eAR Two der er på tilbud, men på
deres startside er der 3 modeller der er priser på: eAR@ 202 - eAR@ 501
- eAR@ 1001. Men hvilken af de modeller er eAR Two??? eAR Two er jo en
stereo amp, og dvs den kun kan svare til eAR@ 202, men de har ikke helt
samme effekt...?
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
m0tZ skrev:
Det var nogle fine svar, tak skal I ha 
Nu kan jeg endelig begynde at fatte pointen i det hele!
Ghammel og Suhr - I øvrigt sidder dine "?" og "!" taster vist en smule fast --> ja de sidder lidt fast når jeg er ved at gå kold 
Ghammel og Suhr: Du skriver at det er eAR Two der er på tilbud, men på deres startside er der 3 modeller der er priser på: eAR@ 202 - eAR@ 501 - eAR@ 1001. Men hvilken af de modeller er eAR Two??? eAR Two er jo en stereo amp, og dvs den kun kan svare til eAR@ 202, men de har ikke helt samme effekt...?
Mvh Martin
|
|
|
Igen af dem er eAr Two. Dem du skriver om er helt nye.
eAr Two er på vej ud af marked, ikke fordi den er dårlig men den er dyre at fremstille.
eAr One, Two og Enigma samt Exstreme og Plus modderne kaldes også trekanterne.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
m0tZ skrev:
| Ghammel og Suhr: Du skriver at det er eAR Two der er på tilbud, men på deres startside er der 3 modeller der er priser på: eAR@ 202 - eAR@ 501 - eAR@ 1001. Men hvilken af de modeller er eAR Two??? eAR Two er jo en stereo amp, og dvs den kun kan svare til eAR@ 202, men de har ikke helt samme effekt...? |
|
|
Hej igen!
Tilbudene (incl. eAR Two MK I) finder du her:
http://www.acoustic-reality.com/news/site2.htm
Den nuværende eAR Two (MK II) finder du foroven på deres startside -> vælg Products -> eAR Power Amplifiers
Med høflig hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg bliver ved, men jeg skal vide hvad det er at jeg er ved at købe nu.
Jeg er på nippet til at lægge billet ind på en eAR Two Mk1, hvordan er den i forhold til MK2?
Anyone?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ikke klar over, at Peter havde flere eAR Two MK1 tilbage, det er en gammel svend, altså første version af hans modeller.
Modellerne med A modulerne har meget større strømforsyninger en ASP modulerne. Det kunne give bedre lyd, men jeg har ikke lyttet de to op imod hinanden.
Det er en model med A moduler, AR har tilbud på. Min vurdering vil være, at den ligger en smule over forstærkere med ASP-moduler af samme størrelse.
Jeg har lyttet til en Enigma Plus bygget som MKII modellerne. Den lyder super godt, meget neutral.
Ved trekanterne får du altså et stykke hifi-møbel, som virkelig kan stå fremme! Kabinettet er super lækkert lavet.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Undskyld jeg bliver ved, men jeg skal vide hvad det er at jeg er ved at købe nu.
Jeg er på nippet til at lægge billet ind på en eAR Two Mk1, hvordan er den i forhold til MK2?
Anyone?
|
|
|
Den største foreskel er af mekanisk art. mk.1 har speakon ht. terminaler,hvor mk2 har WBT.
mk2 har WLR tilslutning det har mk1 ikke
outputfilteret er anderledes.
Lydmæssigt skulle der ikke være den store foreskel.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
m0tZ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg vidst fået svar på det hele efterhånden, og det takker jeg mange gange for
Men må sige at det er lidt forvirrende med de modeller.
Er der nogle der ved hvordan eAR 202/501/1001 spiller i forhold til de gamle modeller? bedre/dårligere?!
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
m0tZ skrev:
Nu har jeg vidst fået svar på det hele efterhånden, og det takker jeg mange gange for 
Men må sige at det er lidt forvirrende med de modeller.
Er der nogle der ved hvordan eAR 202/501/1001 spiller i forhold til de gamle modeller? bedre/dårligere?!
|
|
|
Kik på nogle af de andre tråde ang. ICEprodukter, der er masser af holdninger.
Så er det bare spørgsmålet om du bliver klogere. Der er lige så mange meninger som mennesker.
Bedste bud, køb noget med hjem og lyt, der er returret hos de tre firmaer som producere ICE mener jeg. Dog skal du vide at det kræver lang tilspilning for at få et ordenligt indtryk. Giv dig ro og tid, dan dig dine egne indtryk. Det er nemt at blive forvirret af alle folks meninger.
Men en ting er sikkert det er den vej det går med forstærker teknologi.
God jagt mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |