Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pickup valg ????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg er ved at købe en brugt pladespiller, jeg har mulighed for at vælge en af disse 3 pickupper, men jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge.

der er 3 forskellige pickupper at vælge i mellen, ortofonX3-mc eller Rega eyses eller dynavector karat 23 rc

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Dynavector DV 23`eren er klart mere dynamisk og levende end de to andre.

Fed pick up, men DV 17 er endnu mere åben end 23, så hvis du kan få fat i den istedet, så tag den!

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Audio Concept skrev:

Dynavector DV 23`eren er klart mere dynamisk og levende end de to andre.

Fed pick up, men DV 17 er endnu mere åben end 23, så hvis du kan få fat i den istedet, så tag den!

Det er en brugt pladespiller, hvor jeg kan vælge mellem de nævnte 3 modeller.

Hvis jeg vælger Dynacentoren, hvad skal jeg så kigge efter , den er jo gammel ?

Og da min forstærker ikke har Phono indgang, hvilken MC forstærker skal jeg kigge efter, det skal siges at jeg ikke er millionær.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

det er svært at vurdere hvor brugt en pick up er, selv under et mikroskop. Naturligvis må nålearmen ikke være skæv. Dynavector pick up``en behøver ikke at være ældre end de 2 andre, hvis det er en Dv 23 RS II. Prøv at få den monteret på armen og lyt om det hele lyder som det skal. ( husk at justere den omhyggeligt, den er lidt mere kritisk med korrekt justering pga den mere skarpe nåleslibning end Rega pick up``en. Den skal lyde åben, dynamisk og med en veldefineret bas uden nogen form for at lyde ulden.

Hvad siger sælgeren selv om alder / brug ?

Der findes bla. følgende i DK med MC del indbygget: Vincent,Rega, Creek, clearaudio til priser som du kan betale dig fra ( 995 -2295)og findes hos diverse forhandlere i DK. Jeg kan ikke anbefale en her, så må du sende en PB.

Er du til brugt? Så køb en Dali Riaa, den kan du købe for imellem 1.000,- - 1500,-

Disse Riaa dele kan alle køre mm/mc, eller man vælger en mm/mc version til samme pris, så det er ikke dyrere for dig at vælge Dynavector DV 23 RS II, men virker den får du bedre lyd ( !!).

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes