Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp! SPA20 som pre & L-550 som effekt?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

jeg har købt en Primare SPA20, og har i øjeblikket min Luxman L-550 til rep. Det var meningen at køre pre-out til fronterne gennem "main in" på L-550'eren, og dermed kombinere mit stereo og surround-system.

Nu har jeg fornemmet på div. tråde, at der kan være en problematik med niveauet af det signal der leveres fra forforstærkeren og det niveau, som effekt-forstækeren forventer. Sikkert indlysende, men jeg har bare overhovedet ikke tænkt på at der kunne være en problematik dér.

Jeg har søgt højt og lavt for at finde ud af hvad niveauet for hhv. SPA20'eren og Luxman'en er. Jeg har ikke kunnet finde noget for SPA20'eren, men for Luxman'en har jeg fundet på en japansk side:

Input sensitivity Phono (MM): 2mV 
Phono (MC): 100 μ V 
Tuner, aux and monitor: 250mV 
Main in: 250mV

Input impedance Phono (MM): 100k Ω, 50k Ω, 100 Ω 
Phono (MC): 300 Ω, 100 Ω, 40 Ω 
Tuner, aux and monitor: 40k Ω 
Main in: 47k Ω

( http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?u rl=http%3A%2F%2Fwww.niji.or.jp%2Fhome%2Fk-nisi%2Fl-550.htm&a mp;lp=ja_en)

250mV Er det ikke meget lidt, eller?? Er der nogen der kan hjælpe med dette problem?

Jeg tør næsten ikke sætte mine Sonus Faber til L-550'eren og lade SPA20'eren spille igennem - tænk hvis jeg brænder noget af???

Hvad skal jeg gøre???

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Lux550freak,

Jeg kiggede lige på Primare hjemmesiden, men manualen til SPA-20 modellen er ganske rigtig lidt fattig mht. tekniske data. Så ingen hjælp at hente der, desværre.

Du kan roligt forbinde dit udstryr som beskrevet, uden risiko for afbrænding. Når main in på din L550'er har en indgangsfølsomhed på 250 mV betyder det blot, at den ikke skal have så meget signal (volume) fra din SPA-20 før den vågner op.

Med andre ord prøv det af, men start med lav volume. 

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej Pink,

tak for det. Jeg må prøve at skrive til Primare - der jo osse være en problematik med niveauet (specielt når vi taler surround), da front-højttalerne jo indgår i en helhed. Jeg blir nok nødt til at nedjustere lydstyrken i fronterne i forhold til lyden i center og baghøjttalere.

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes