|
Hej i forummet
Jeg har en JJ 828 rørforstærker, som jeg skal have købt nogle nye udgangsrør til. Jeg har været så uheldig, at den 3 gange har brændt et af teslarørene af(de er satme ustabile), så jeg vil have et andet mærke.
Jeps JJ (dem der førhen hed Tesla) KT88 rørene er desværre alt for ustabile, men de er til gengæld ret vellydende. Da jeg stadig havde mange reparationer af forstærkere brugte jeg Sovtek KT88 eller Electro Harmonix KT88 i dem, da de er ultra stabile, vellydende, og holder godt. Bemærk at det er samme rør, blot i forskelllige flasker, ligesom EH6550 også er identisk. Ikke alle ved det.
Jeg vil prøve dette mærke. Electro-Harmonix KT88 EH
Fornuftigt, men du kan sikkert få Sovtek KT88 billigere, og som sagt er de identiske, bortset fra flasken.
Jeg overvejer også at skifte de små signalrør til samme mærke, nu jeg er i gang. Der er som bekendt 4 styk ecc82 og 2 ecc99. Men ecc99 fåes vist kun som teslarør. Hvilket rør kan evt. erstatte ecc99.
ECC99 er efter min mening et af de allermest vellydende dobbelttrioder overhovedet, og du kan ikke skifte den med noget andet. ECC81,ECC82, ECC83 har alle samme benforbindelser, men ingen er identiske. Det der ligger tættest på specifikationsmæssigt er ECC82, og det kan bruges i en nødsituation, men ellers ikke. ECC99 minder mest af alt om 5687 røret, blot lyder det noget bedre, hvis du spørger mig. JJ er ganske rigtigt de eneste der laver ECC99.
Du skal ikke regne med at ECC82 skal skiftes endnu, de kører ikke særlig hårdt i den forstærker, så der er nok mange år tilbage i dem endnu. Og JJ ECC82 er et særdeles vellydende rør.
kig på linket http://www.tubedepot.com/elha.html
Men ellers nøjes jeg i første omgang med at købe udgangsrør. Men hører gerne fra alle jer hjælpsomme brugere. 
Det var hvad jeg kunne bidrage med, håber du kan bruge det til noget.
Tubeman
|