Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Receiver og effekt/forforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har en Denon 1705 receiver med et par System Audio 1250 spændt foran. Det er en meget god kombination. Men da jeg snart skal flytte fra mit værelse, til en slags lejlighed, så vil jeg gerne have noget mere power. Altså rå power.

Men kan man overhovedet sætte effektforstærkere til en receiver? Det er ihvertfald ikke noget jeg har hørt om?

Mvh Chano Christoffersen

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej Chano

Generelt set kan du godt sætte en effektforstærker til en reciever, men det kræver at der er Pre-out.

Så vidt jeg kan se har din 1705 desværre ikke disse udgange, så jeg tror desværre ikke at du kan sætte en effektforstærker. Men jeg tager muligvis fejl, er ikke den helt store kender af Denon's produkter

Brian

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

taget fra HK:

6-kanals forstærker
AVR-1705 er en ægte 6-kanals forstærker. Den har dekodere for både DTS-ES og Dolby Digital ES, og er dermed forberedt for et komplet biografsystem med tre højttalere foran og tre bagved. Det giver en endnu bedre filmoplevelse end med de traditionelle fem (tre for og to bag), og du får virkelig følelsen af at sidde midt i filmens handling. Hvis du synes seks højttalere i stuen er for meget, kan AVR-1705 selvfølgelig også anvendes til at trække et almindeligt femkanals system – med eller uden en separat subwoofer.

Masser af kræfter
På trods af den lave pris har AVR-1705 masse af kræfter, og fungerer med langt de fleste højttalere af kompakt og mellem størrelse. Receiveren yder 2x75 watt i  stereo. Med alle fem eller seks kanaler i drift yder den lidt mindre, men er stadigvæk i stand til at give mere end de fleste andre surroundreceivere i prisklassen. Og husk på: Denon er ærlige og realistiske i sine effektopgivelser, og praler ikke med "papirwatt/skulderwatt" som mange andre producenter gør!

DSP processor af høj kvalitet 
Med AVR-1705 har Denon formået at forbedre både kvalitet og muligheder i forhold til de forrige modeller – og samtidig er priserne gået ned. Et bevis på at lydkvaliteten er prioriteret højt er blandt andet, at Denon har valgt en særdeles god 32-bits DSP af "floating point" typen. Al behandling af lydsignalet foregår i denne, hvorfor kvaliteten af DSP delen er en afgørende faktor for lyden. Lydprosesseringen foregår med en samplingsfrekvens på 96kHz – uanset om signalet i udgangspunktet kommer fra en analog eller digital kilde. Dette er unikt – specielt for en receiver i denne prisklasse.

Finindstilling af subwoofer
Mange ønsker at anvende en ekstra subwoofer i hjemmebiografen, og det lader sig fint gøre med AVR-1705. Den har indbygget digitalt delefilter med hele otte forskellige delefrekvenser mellem 40-250 Hz. Det gør det lettere at tilpasse lyden fra subwooferen til de andre højttalere, med bedre lydresultat til følge.

Kvalitet i alle led
På trods af at Denon med AVR-1705 har øget antallet af muligheder og funktioner i forhold til tidligere modeller, er det ikke gået ud over kvaliteten – hverken på konstruktionen eller klangegenskaber. Det ser du også på bagsiden, hvor AVR-1705 blandt andet har ordentlige skruterminaler på alle kanaler, disse giver også mulighed for at anvende bananstik på højttalerkablerne.

Specifikationer:
  • 6x75 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,05% forvrængning)
  • 6x110 watt i 6 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 1kHz, 0,7% forvrængning)
  • Dolby Digital, Dolby Digital EX, ProLogic2
  • DTS, DTS ES Discrete 6.1, DTS ES Matrix 6.1, DTS Neo:6,
  • 6-kanals stereo
  • RDS-radio med 56 faste stationer
  • Systemfjernbetjening
  • 5.1 indgang
  • Pre-out for tilkobling af subwoofer
  • Valgfri delefrekvens for subwoofer (40/60/80/100/120/150/200/250 Hz)
  • Tre digitale indgange (coaxial/2 optisk)
  • Digital udgang (optisk)
  • Lyd- og billedindgang i front
  • Komponent ind- og udgang
  • S-video ind- og udgang
  • 32-bits "floating point" DSP
  • Størrelse: 43,4/15/42 cm (B/H/D)
  • Vægt: 10,8 kg
  • Leveres i sølv farve

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

nej denne model har ikke pre-out til effekt forstærker. Kun til Subwoofer...
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

ja jeg tænkte det nok. Så må jeg sgu over i noget... hmmm havde tænkt lidt på noget brugt Thule. Kan det anbefales?

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Måske noget surroundforstærker? Hmmm hvor kan man ellers få surroundforstærkere henne, jeg gider ikke HK. Deres udvalg er elendigt.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

hvis du vil gå efter noget brugt så kig evt efter en Denon AVR 3803, eller en 2803 de gør det begge to rigtigt godt i både stereo og surround. derudover er der her også mulidhed for pre-out selmom det nok ikke bliver nødvendigt(især ikke med 3803 da den er rimelig stærk).

jeg vil tro du kan finde en 3803 til 5000-6000 brugt i god stand og en 2803 kan sikkert findes til 3000-4000kr.

Nicolai

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hvad ville i sige til hvis jeg købte følgende:

Cambridge Azur 640A forstærker

Cambridge P500 effektforstærker

Hvor meget power vil der være i den investering?

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej

De to produkter du spørger til er henholdsvis en integreret forstærker samt en effektforstærker. Så det tror jeg ikke er den ultimative løsning for dig. Umiddelbart vil jeg tro at du får mere for pengene hvis du bruger de ca. 4k på en integreret i stedet for.

Jeg vil ikke anbefale nogle bestemte modeller, men Atoll, Classic, NAD er alle meget interessante i dette prisleje.

Brian

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Brian, tror du en NAD C352 kunne udføre mirakler? Jeg mener, den er jo ret powerfuld.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes