Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller til MD-indgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
limahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hej folks!

Jeg er ikke nogen connaisseur, men jeg elsker musik. Jeg er studerende med presset økonomi, og jeg ligger for tiden inde med et mini-anlæg fra Onkyo fra midten eller slutningen af 90´erne.

Jeg pønser på at købe en rimelig pladespiller fra Hifi-forum på Falkonér Allé (en Goldring GR-01). Problemet er, at jeg ikke har nogen Phono-indgang, men blot ind og ud til Minidisc. Manden i butikken fortalte mig, at jeg så ville behøve en dims (en boks af en art) til at forstærke signalet fra pladespilleren (eller sådan noget lignende). Den skal de have 5-600 kr. for.

Mit spørgsmål er så: Er dette rimeligt? Jeg vil opgradere anlæg og højttalere senere, når jeg har flere penge mellem hænderne. Lige nu vil jeg bare gerne høre mine LP´er og have en pladespiller, der kan dække mit behov et godt stykke frem i tiden. Forringer omtalte mellemled lydkvaliteten?

Hvad er benævnelsen for omtalte mellemled, hvis jeg skal se på den andre steder?

Desuden: Jeg læste engang, at der kunne spares penge ved at købe HiFi-udstyr i nogle tyske internet-butikker. Er der nogen, der kan give mig links, hvis dette er rigtigt? Gerne nogen der også har hjemmesider på engelsk.

Mvh. Thomas

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret