Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 01:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: RIAA LCAudio 700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hej !

Har lige gennem læst et emne fra Limahl, never ending story, ang. valg af pladespiller + RIAA.

Har spurgt om valg af RIAA da jeg har lidt problemer med den nuværende jeg har en QED-discsaver DS-1 et engelsk produkt. Mulighed for fast strøm eller batteri. Jeg bruger batteri, da ham jeg købte pladespilleren af sagde så var der mindre risiko for udvedkommende støj ??

Anyway er der nogen der kender dette produkt ? Og hvad koster den LCaudio 700 fra ny. Den eneste butik i Odense som er "eksperter" er KT Radio. Så vidt jeg ved, eller kender nogle andre ??

Jeg er ihvertfald p***e træt af det brummeri som opstår i højtallerne.

P.S. pladespilleren er en Kenwood KD 990 med en Yamaha MC-11 pickup. Er der nogen som kender kvaliteten for pickup, da den i tidernes morgen er blevet købt. billig, mellem, dyr. og hvad vil i anbefale af ny til den KD 990.

Jeg savner lidt mere output, ligger det i pickupen eller i RIAA.

Wulf

Til top Vis wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wulf

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Hej Wulf,

Yamaha MC11 pick-up'en kostede i herrens år 1985 omkring kr. 800, eller ca. det halve af en Ortofon MC 20 mk II. Med andre ord en forholdsvis billig MC pick-up. Tekniske data siger et output på 0.35 mV, altså en low output type som kræver step-up. 

Din QED DS1 RIAA er så vidt jeg husker kun en ren RIAA uden MC step-up, altså lavet til mm pick-up's eller MC high output typer.

Med andre ord Wulf, du mangler en step-up trafo eller evt. en aktiv løsning mellem MC11 og QED'en. Måske skulle du overveje at udskifte din MC11 med noget mere tidsvarende. Hvis du vælger en mm type tror jeg dine brum problemer er overstået. Dit valg med at bruge batterier som forsyning til QED'en er optimalt hmt. støj og brum.

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej Pink !

Tak for hjælp og svar, lige det jeg manglede.

Så mit valg er nu en step-up trafo eller nu Pick-up. Så mon ikke den gamle MC11 skal udskiftes. det er i hvert fald mit valg.

Så hvad skal jeg købe og hvor handler jeg. Og skal jeg have en MC med high output eller MM. ? Og hvad med tonearmen på min Kenwood KD 990, har det ikke også betydning om den er konstrueret til MC el. MM ?

Hvor ligger man prismæssigt for en god pick-up. Og er det værd at kigge efter en brugt på sittet her, eller skal man holde sig for brugte Pick-up´s ?

Wulf 

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej Wulf.

Jeg vil anbefale dig at kigge på enten en Technifi K1 MM til ca. 500,- eller hvis det skal være rigtigt godt en Dynavector D10X5 high output MC til ca 1800,-

Begge er rigtigt gode bud til hver sin pris. Jeg ville holde mig væk fra brugte PU'er. Jeg ville være bekymret for hvordan den tidligere ejer havde behandlet den, eller hvor mange timer den har kørt.

Jeg kender hverken til værk eller arm så det er udelukkende gætværk om de passer.

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Tak for svar og kommentar....

Har fulgt lidt med i forumet og har indtil videre 2 mulige.

Goldring 1042 og Dynavector D10X5. Andre der har gode forslag, eller kommentarer til de 2 først nævnte?  

Hvad koster en Goldring 1042 i øvrigt.

Wulf

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

wulf skrev:

Jeg kender ikke lige til en forhandler herhjemme, men www.phonophono.de sælger den for 259 Euro (479 for en Reference version, aner ikke hvad forskellen er), så det er nok cirka-prisen.

Hvis det bliver for dyrt kan du overveje Goldring 1006. Det vinyl-befængte engelske Hifi World anbefaler 1006 til at starte med, og så kan man nemt opgradere til 1042 ved at skifte forpartiet. 1006 koster 139 Euro.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
wulf skrev:

Jeg kender ikke lige til en forhandler herhjemme, men www.phonophono.de sælger den for 259 Euro (479 for en Reference version, aner ikke hvad forskellen er), så det er nok cirka-prisen.

Hvis det bliver for dyrt kan du overveje Goldring 1006. Det vinyl-befængte engelske Hifi World anbefaler 1006 til at starte med, og så kan man nemt opgradere til 1042 ved at skifte forpartiet. 1006 koster 139 Euro.

Goldring kan købes herhjemme hos www.audioconsult.dk , den koster 1500,-

Jeg bruger den selv, det er en fremragende pickup til prisen.

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes