Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Jamo AVR-793 og DVD-593 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har stiftet bekendtskab med Jamo nye receiver AVR-793 og DVD-593??

Kvalitet, ydelse, etc. etc. Eller er det smart emballage for at rede højtaller produktionen på dansk jord.  Det ser lidt spændende ud må jeg indrømme.

Højtallerne som tilsluttes er Jamo D830

Wulf

Til top Vis wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wulf

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Mit bud er at det er seriøse kombattanter i deres prisklasser, men dine D830 er jo MEGET gode og afslørende højttalere, som virkelig kan spille sammen med udstyr i den tungere ende, så mon ikke det er at skyde lidt under målet?
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hej Boye..

Det kan godt være, hvad vil du forslå? Jeg trænger til noget power, da jeg ved at jeg ikke får fuld udnyttelse af de 830er med mit Onkyo. Har en stue på ca. 55 m2 og er faktisk på randen til at skifte de 830er ud til D400 + D4 SUB. noget som kan "fylde" rummet mere.

Men skulle jeg i stedet for kigge efter en heavy forstærker? Det er jo et par gode højtalere de 830er.

Wulf

Til top Vis wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wulf

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

AVR 793 / AVR 693 er faktisk udført med meget kraftige strømforsyninger, heriblandt en ringkerne transformator af rimelig stor størrelse. Endvidere bliver de samlet på samme fabrik som samler Krell``s KAV modeller, så samle kvaliteten er helt ok.

Men jeg vil vurdere at med den kvalitet som ligger i D 830, er de for dårlige. D 830 er en rigtig god højttaler, men fortjener en meget god forstæker - helst ikke en surround forstærker, men en god 2 - kanals integreret , og hvis du skal have surround, så kombiner med en mindre receiver med pre outs til at trække center + 2-4 stk rear højttalere alt efter dit rums størrelse. Surround receivere lyder desværre ikke lige så godt som en god 2-kanals i samme prisklasse - der skal jo betales for 7 forstærkere, DSP kredsløb, licens til Dolby og DTS osv osv.

D 830 har efter min mening en imponerende dyb bas iforhold til størrelsen, og kan også spille ret højt, så jeg kan ikke forstå at du har brug for een til at fylde rummet mere? Hvilken Onkyo receiver bruger du pt?

Har du behov for dybere bas, ville jeg anbefale at beholde D 830 og kombinere med en god sub til at spille de dybeste frekvenser, fx Jamo D 4 SUB som du selv nævner, eller en anden kvalitets subwoofer.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes