Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: eAR 1001 matchning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Der er jo skrevet meget om, hvor fantastisk ovenævnte og andre ICEpower-forstækere lyder, men ikke ret meget om, hvilket udstyr, dem der har hørt/købt dem, har matchet isblokkene med.

Kan I ikke fortælle lidt om, hvilke forforstærkere og højtalere I bruger/brugte?

Nogle skriver, at eAR 1001 har en tre-dimensionel lyd. Det får mig til at tænke på, hvordan sådan et sæt mon vil lyde med et par SA-højtalere, som efter min mening også er kendetegnet ved en meget "rumlig" lyd....?

Helt konkret ville mit første setup med eAR 1001, foruden disse naturligvis, komme til at bestå af et sæt SA 1270 og en Thule Sprit IA100 som kontrolforst. Hvordan synes I det lyder? (På pairet, forstås, eftersom der vel næppe er nogen, der har hørt præcis denne kombination).  

Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej det skal nok komme når mine ht. er færdige og mine eAR Two er spillet til.

pt. bruger jeg en gl. Luxman C02 forforstærker. Jeg skal have en anden når ht. er færdige. Men jeg ved endnu ikke hvilken en.

Lige nu sammen med Luxmanen: Duelund køkken ht., modificeret pioneer dvd, også skifter jeg mellem de to eAR Two amps.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ok, Luxman. Kunne være interessant at switche ml. sådan en og en mere kølig, analytisk model for at se, hvor meget farvning en forforst. egentlig tilfører ICE-lyden.  

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Min AR EAR TWO spiller sammen med en Holfi NB2 SE forforstærker og på et sæt ProAc Response 1.5

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Generalt vil jeg mene at man netop med en ICE forstærker for en formidabel mulighed for at "skræddersy" sin egen lyd.

'Skal forstås sådan, at netop ICE'ens egenlyd - eller manglen på samme - gør at ICE egentlig gengiver det signal man smider i den/dem, så hvis man ønsker en "blød" lyd, så køb en CD/forforstærker/højtaler med en sådan lyd - og ønsker man en analytisk lyd, ja så køber man CD/forforstærker/højtaler der matcher dette lyd-ønske.

Selv styrer mine ICE-blokke et sæt JBL 240TI højtalere...og det gør de yderst godt; formidler netop den "store" JBL lyd på præcis den måde jeg finder vellydende.....og det der fascinere mig allermest - udover selve lyd-kvaliteten - er at ICE på ingen måde mister pusten selv ved HØJE lydtryk.....lyden bliver på INGEN måde "anstrengt"

Og det der føder mine ICE er en Sony CD/ Sony receiver ( m. pre-out )..men kunne sagtens forestille mig noget Holfi el. noget "rør" ville kunne give en meget fin og "blød" lyd, som JEG ville finde vellydende.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg kan godt se din pointe om at "skræddersy" lyden, hvis ICE er så neutral, Jesper.

Nogen der har prøvet med flere forskellige forstærkere og kan sige noget om, hvor meget det ændrede lyden?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes