| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et par Jamo 707i højttalere som jeg ikke syntes jeg kan få noget lyd ud af. Jeg vil godt høre om det er mig der er skør eller hvad. Det er jo et par 200W højttalere og jeg har på fornemmelsen at det er min forstærker der er problemet.
Jeg har tidligere haft dem koblet til en Onkyo 2x80W forstærker og nu en Denon 5x100W forstærker. Men problemet er det samme, jeg syntes ikke rigtigt at forstærkerne kan spille dem op. Ham jeg købte dem af i sin tid havde en stor Technics forstærker koblet til dem og det lød skide godt. Men sgu ikke med mine egne forstærkere.
Jeg anvender dem i øjeblikket som front højttalere til min hjemmebio, dvs. jeg har ingen lyd i stuen i øjeblikket. Men selv i bio'en syntes jeg de halter efter og det burde de jo egentlig ikke... Min plan var at købe et "billigt" komplet anlæg til stuen og på den måde få lyd derind. Men jeg overvejer faktisk i stedet at købe nogle nye fronthøjttalere (billige Gale) ind til bio'en og så en "ordentlig" forstærker til stuen der kan få lyd ud af 707i'erne.
1. Er det mig der er tosset eller hvad ??
2. Hvilken ordentlig stereo forstærker/reciever kunne tænkes at give lidt skub i mine Jamo 707i.
Håber på lidt hjælp.
Mvh Bo
|