Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Jamo 707i hjælp. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har et par Jamo 707i højttalere som jeg ikke syntes jeg kan få noget lyd ud af. Jeg vil godt høre om det er mig der er skør eller hvad.  Det er jo et par 200W højttalere og jeg har på fornemmelsen at det er min forstærker der er problemet.

Jeg har tidligere haft dem koblet til en Onkyo 2x80W forstærker og nu en Denon 5x100W forstærker. Men problemet er det samme, jeg syntes ikke rigtigt at forstærkerne kan spille dem op. Ham jeg købte dem af i sin tid havde en stor Technics forstærker koblet til dem og det lød skide godt. Men sgu ikke med mine egne forstærkere.

Jeg anvender dem i øjeblikket som front højttalere til min hjemmebio, dvs. jeg har ingen lyd i stuen i øjeblikket. Men selv i bio'en syntes jeg de halter efter og det burde de jo egentlig ikke... Min plan var at købe et "billigt" komplet anlæg til stuen og på den måde få lyd derind. Men jeg overvejer faktisk i stedet at købe nogle nye fronthøjttalere (billige Gale) ind til bio'en og så en "ordentlig" forstærker til stuen der kan få lyd ud af 707i'erne.

1. Er det mig der er tosset eller hvad ??

2. Hvilken ordentlig stereo forstærker/reciever kunne tænkes at give lidt skub i mine Jamo 707i.

Håber på lidt hjælp.

Mvh Bo

Til top Vis Nappefugl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappefugl Besøg Nappefugl's Websted

Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Eftersom du kører med surround forstærkere kunne problemet være at du har sat dine fronter til small - eller noget med sub-indstilling, så der filtreres bas toner væk. Du kan også have aktiveret noget dynamik "udjævner". Så check dine indstillinger grundigt. Hverken Onkyo eller Denon plejer at være kedelige.

En ren stereo forstærker vil være bedre til musik - selv de små Cambridge eller NAD.

Mvh Søren

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

næh, du er skam ikke tosset.... der skal mere effekt (og en større strømforsyning) til.

som jeg ser det er det lidt et spørgsmål om hvad du vil smide efter projektet...

du kunne evt. købe noget af det her nymodens icepower, en masse watt for få penge. eks. eAR 202

du kunne smide en kraftig og driftssikker studio eller pa forstærker bag ved.

du kan finde en god brugt forstærker der også kan indgå i dit setup når du engang skal have opgraderet dine højttalere.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Ved 5*100 Watt hvor mange Ohm "står" din forstærker så på? og ligeledes i stereo?...skulle gerne fremgå af din manual

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes