Forfatter |
|
mickael Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
har de ovennævnte forstærkere ingen mulighed for bas/diskans justering????
overvejer at købe ny istedet for min sont str-db790QS reciever 
og hører gerne ris/ros om thules modeller
Mvh Mickael
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ingen af disse forstærkere tilbyder regulering af bas eller diskant. Jeg vil dog foreslå at du kigger efter en Thule IA60b evt. en IA60b SE, den er bedre en dem begge. Jeg har haft dem alle tre.
IA60B tilbyder regulering af bas og diskant via fjernbetjening, men det er meget lidt du kan regulere, der er kun tale om finjustering. Det er ikke som vi kender det fra mange surroundforstærkere, hvor der sidder drejeknapper foran, som giver mulighed for virkelig at "voldskrue lyden" til det ulidelige.
|
Til top |
|
|
mickael Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jetz....
men ellers er det vel nogle gode sager ikke???? jeg har alt i sony p.t
og i surround, men bruger det egentlig ikk, og vil derfor hellere
satste mere på alm stereo....har et par B&w 705  som jeg er meget glad for!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun godt at sige om Thule. Du vil i hvert fald føle det som en stor opgradering, hvis du vælge at springe på en af de nævnte modeller.
Mange herinde vil sige at Thule og B&W bliver for lyst. Det er en sejlivet myte, det der med at Thule ingen varme har. Jeg har selv spillet på Thule og B&W og jeg havde bestemt ingen problemer med det, men det afhænger selvfølgelig også af rum, øret der hører og ved hvilke lydstyrker man typisk hører musik.
Jeg kan kun sige prøv! Thule er et af de mærker der nyder en vis anerkendelse, men som samtidigt "foræres" bort på brugtmarkedet. Det har jeg selv måtte sande både som køber og som sælger. Eksemplerne er mange, nyere IA100 - 1900kr, nyere IA250B - 5200kr, nyere IA150B - 3800kr, nyere IA60B 2000kr, PA/pr 100 - 2000kr. Disse produkter var alle omkring 3 år gamle, så man kan virkelig komme langt for små penge, når det gælder Thule.
|
Til top |
|
|
mickael Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey....på lørdag får jeg ia60 og dva100 til låns fra hifi-klubben og så kan jeg jo lytte rigeligt der...
noget specielt jeg skal være opmærksom på ved brugtkøb????
jeg håber på at kunne høre rigtig meget forskel på sony og thule
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugtkøb? Har du ikke lige lånt produkter med hjem fra klubben...Hhmmm. Uheldig strategi hvis du spørger mig.
Nå men anyway. Du skal være opmærksom på om forstærkerne brummer unødigt meget. Spiller de lige højt i begge kanaler ved moderat styrke? Hvor varm bliver forstærkeren når du spiller. Nogle Thule modeller havde en fejl på printet der gjorde at de blev brandvarme og til sidst gik de i stykker.
Tjek lige knappen eller knapperne, de gamle knapper (dem der er helt sorte) gik meget hurtigt i stykker. Fjerdermekanismen i dem bliver simpelthen slidt og til sidst sidder de fast, med uheldige konsekvenser til følge.
Husk lige at tjekke produktets præcise alder. Nogle kan være meget gamle til trods for at de ligner de nye produkter til forveksling(dog uden logo på fronten). Husk at der er lidt farveforskel årgangene imellem. Især "Guld- knapperne/skufferne" varierer lidt i farven, så hvis du ikke køber et sæt men handler med forskellige så vær lige obs på det.
Vær især på vagt, hvis du falder for IA250'eren. Den særlig kendt for at være et problembarn. Jeg har dog ikke selv ejet den. Jeg har haft IA60/ia100/ia60b/ia150b/pr100/pa100/cd100b, alle købt brugt og alle har kørt fejlfrit.
Hvad angår cd/dvd, så gå efter de nyere modeller (dem med det display, hvor man kan se hvor mange numre der er på skiven). De er markant bedre i lyd, display og løbeværk end den foregående model. Om de overgår de helt gamle modeller(dengang alt Thule var balanceret) er en smagssag.
Så er der alt det sædvanlige med ridser, kvitt. osv.
Det var hvad jeg lige kunne huske på stående fod.
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Nogle Thule modeller havde en fejl på printet der gjorde at de blev brandvarme og til sidst gik de i stykker."
Har kun hørt om at PA250 MK1 kunne have dette problem. Så undgå den og køb MK2'eren istedet hvis du køber brugt.
|
Til top |
|
|
mickael Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
til jetz...
altså det var i forbindelse med køb af b&w 705èrne at vi snakkede om at jeg kunne da prøve at låne thule med hjem for at se om det var noget....så er jeg vel ikke forpligtiget til at købe det...men jeg tror nu at jeg skal opi en ia100 som min.
tusind tak for de gode svar! fedt at "snakke" med en der ved noget om det...
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki, så misforstod jeg, beklager.
Nick: Den IA60B jeg havde, hvade været inde og blive korrigeret for denne fejl da den tidligere ejer havde den. Det var i hvert fald, hvad den tidligere ejer oplyste til mig, da jeg spurgte til det fine klistermærke fra High-End musikservice, som der var på bagsiden af forstærkeren.
|
Til top |
|
|
Arne Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft ia60b og cd100b. Begge spillede som en drøm i 5 år. Derefter kunne de ikke mere og måtte begge kasseres. Forhåbentlig var jeg bare uheldig, men det er alligevel tankevækkende, at begge apparater stod af så hurtigt!
Arne
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det må du da nok sige. Smuttede de begge på omtrent samme tid?
Har aldrig haft den slags problemer med Thule, på trods af at jeg altid har handlet brugt.
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte den IA100, som Jetz havde. Den er vist ca 7-8 år og den spiller stadig upåklageligt. __________________ min hjemmebiograf
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt, den er også blevet passet og plejet og den tjente mig vel! Dejligt at den også glæder sin "nye" ejer.
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en IA100 og en AV100 - begge fungerer perfekt. IA100'eren er forresten til salg (se køb/salg sektionen)  .
|
Til top |
|
|