Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz Model 2600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har set denne 26 år gamle receiver fra Marantz til salg på Ebay for ca. 21.000 kr. Hvad er specialt ved denne receiver siden den er så dyrt????

Hvad er den lille glas dims til venstre??? (Den med en skæv blå lys i)

Se linket også:

http://www.classic-audio.com/marantz/2600.html

http://www.classic-audio.com/marantz/pics/2600_b.jpg

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Det er en form for Oscilloskop som sad i denne model og i en lige så højt vurderet tuner fra Marantz. ( kan ikke huske model nummeret)

De skulle lyde helt fantastisk, og er idag samler objekter, derfor den høje pris, desværre.  Marantz med oscilloskop er sammen med Marantz 7 forstærkerne, Mcintosh 275, Mcintosh rør tuner osv osv re n kult og og er i høj kurs for samlere, ligesom folk som samle på Breitling, Rolex osv.

Har selv en gl. 2220 fra 1975, nej desværre ikke i den klasse som 2600 ( satans), men fungerer stadig efter så mange års brug uden problemer.

21.000,- er lidt dyrt efter min mening, men skulle een sidde med en 2600 vil vi da gerne lave en byttehandel med en ny SR 8500

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

En Oscilloskop.... Hvad bliver den brugt til, eller retterer sagt hvad er dens funktion????
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

ja det er lidt pinligt, men jeg ved heller ikke hvordan det fungerer på de Marantz tunere....!

Jeg har kun savlet over dem. ( Tuneren + receiveren, ikke oscilloskoper generelt...).

Som så meget andet er de ting umuligt at finde til billige penge - er det kun mig som leder efter Quad II på loppemarkeder?

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

SUN audio skrev:

ja det er lidt pinligt, men jeg ved heller ikke hvordan det fungerer på de Marantz tunere....!

Jeg har kun savlet over dem. ( Tuneren + receiveren, ikke oscilloskoper generelt...).

Som så meget andet er de ting umuligt at finde til billige penge - er det kun mig som leder efter Quad II på loppemarkeder?

På den Marantz 120 tuner årgang 74 som jeg havde for snart en menneskealder siden havde oscilloskopet flere muligheder, ant. signal styrke, audio level mfl. Der var endvidere extern indgang til skopet , jooe Marantz var vilde den gang, og smukke med deres dybblå skala. Hign-end sikkert ikke, men sjæl havde de... .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes