Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ice-Power/Analog (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en der vil være venlig at forklare fordele og udlemper ved de 2 typer??Og om man skal vælge det ene eller det andet når man skal starte sit anlæg fra bunden?
Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself

skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

ernst_himself skrev:
Er der ikke en der vil være venlig at forklare fordele og udlemper ved de 2 typer??Og om man skal vælge det ene eller det andet når man skal starte sit anlæg fra bunden?

Hej Ernst

ICE power er også analog. Lige til din orientering. 

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

skalbjerg skrev:

ernst_himself skrev:

Hej Ernst

ICE power er også analog. Lige til din orientering. 

Jeg er sådan rimelig ny indenfor hifi, men hvilken type forstærker ville i vælge til et sorroundsystem? ice-power/zap eller en "almindelig" effektforstærker?

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Pt. får man meget for pengene ved en af de billige PWM løsninger (ICE/CAD, ZAP, UcD). Ifb. surround med store fronthøjttalere vil jeg umiddelbart ikke tro man kan få mere for pengene.

Ved filmbrug er de små detaljer ikke så vigtige, fordi billedet optager en stor del af sanseapparatet.

Når det kommer til ren stereo, er der vindere fra alm. klasse A/B klasse A, rør og PWM. Der er ingen af de nævnte teknologier, der kan udnævnes som entydig vinder angående lyd. PWM vil dog vinde mht. strømforbrug og størrelse ift. watt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

ernst_himself.

Først og fremmeste skal du jo nok finde ud af hvad du vil, herunder kvaliteten af anlægget og den lyd du vil opnå.
Nu ved jeg jo ikke hvad du har tænkt dig med valg af højtalere, Cdspiller og kabler med mere. 

Det er hamrende ligegyldigt om du vælger det ene eller det andet - ICEpower spiller ikke bedre end noget andet.
Det det handler om er synergi, det at tingene spiller ordentligt sammen. Men går man rigtigt igang koster det jo hurtigt mange penge, og jo mere kompliceret det bliver, jo værre og større opgave bliver det at få det til at spille ordentligt / tilfredsstillende.
Kjeldsen beskriver det jo meget fint - man skal bare være opmærksom på ved f.eks. ren klasse A, så får man en strømrgning af den anden verden, særdeles forbrugsvillig sådan en ren klasse A sag.

Personligt har jeg lige testet INNOWATT www.innowatt.dk  en rigtig lækker og særdeles velspillende forstærker, også til små penge.
Et andet særdelels godt alternativ kunne være LC audio www.lcaudio.dk og deres sidste nye produkter.
Det er to fabrikater der virkelig spiller åbent og musikalsk med flot dynamik og åbenhed.
Erfaringen fortæller mig, efter rigtig mange test og forsøg, at ICEpower ikke spiller så flot, åbent og musikalsk, men det må man jo selv ud og afgøre.
Sammensætningen og synergien er særdelels afgørende.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Jeg havde tænkt mig noget i retning af denne opsætning:

Front: CERWIN-VEGA CLSC-215 højttaler

Bag:CERWIN-VEGA CLSC-6 højttaler

Center: CERWIN-VEGA CLSC-6C centerhøjttaler

Sub: CERWIN-VEGA CLSC-12S subwoofer 

Hvilken forstærker ville i vælge? jeg havde tænkt mig noget i retning af en reciver og 2 mono forstækere ( måske NAD ) til de 2 fronthøjtalere

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

ernst_himself

Igen ud fra personlige erfaringer, så ville jeg prioritere som en del andre også gør her i forum - Hvorfor ikke bygge et alm. stereo system op, du vil få meget mere og god lyd for pengene. Det er også forrygende at se film med et ordentligt 2 kanals / stereo system.

Måske det var en ide med et besøg i HI-Fi klubben, de har jo udmærkede produkter til rimelige priser. Men du kan også prøve et par monoblokke fra www.audiokabel.dk  hvor der erfaringsvis også leveres nogle udmærkede produkter -ICEpower ASP 1000 - men du må ud og undersøge markedet og lytte, der er mange muligheder.
Det bedste valg er dit øre, køb aldrig uden at have hørt det spille, og helst noget der er tilspillet tiolstrækkeligt, for så meget nyt grej flytetr sig en del lydmæssigt efetr at være tilspillet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Med højttalervalget er det enten tung rock eller Techno/Dance du hører mest.

Derfor vil jeg klart anbefale, at du finder flest kvalitets watt til pengene, og her vinder PWM forstærkerne. Hvis du selv kan bygge, kan det gøres for ca. 3000 kr. for en stereoforstærker på 2x400 watt i 4 ohm.

Samme kvalitet færdigbygget vil koste omkring 10000 kr.

Herefter skal du glemme alt om en 12" sub til de fronter. Du har 4 stk 15" i fronthøjttalerne. Sub vil du aldrig kunne høre i dette selskab. Her skal der 2 stk 18" til.

Istedet skal du afbryde subben i receiverens menu, hermed sendes subsignalet videre til dine fronter. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene....nu vil jeg på jagt efter et ordelig sæt forstækere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes