Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bow Wazoo - er den det værd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Status: Offline
Sendt: 31 August 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hey folkens!

jeg er blevet tilbudt Bow's Wazoo forstærker, for 7000-. Ville høre rundt omkring efter jeg har tonset rundt på nettet for at prøve finde anmeldelser af denne forstærker uden rigtig havde haft det store held, kan godt være det er mig der er halvblind. Men er den det værd? læste et sted at den var bedste egnet til musik med knap så meget bass i, nogen ide omd et passer? for den vil primært blive brugt til at lytte til bass-minded musik! hvor store højtalere skal man op i watt messigt for det kan betale sig at anskaffe sig sådan et kræ her? og ellers meget gerne paste hvis der er flere ting der er interesante at vide! og hvad a retail salgspris egentlig i danmark? håber i kan hjælpe mig lidt her 

Til top Vis Harding's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harding

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 August 2003 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

7000,- er til den gode side, 5000,- er mere passende, så har du også en mulighed for at slippe af med den igen hvis det alligevel ikke skulle være dig. Men en god integreret, absolut med potentiale  !! 
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 31 August 2003 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, uden hverken at kunne sige hvor eller hvornår, at have læst at Wazoo'en mangler kræfter, men hvis man har følsomme højttalere skulle det ikke være et problem!
Måske var det derfor Wazoo XL blev produceret?

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2003 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Har set 2 tests af den forstærker. I hifi og elektronik dengang det eksisterede og dér fik den 11 og masser af lovprisninger. Tyske Audio var knap så imponerede dér fik den 85 punkte til sammenligning har Nad S300 fået 95 punkte Nad 319 fået 85 punkte Sony TAF 5 og 50 ES fået 85 punkte.

Men Wazoo er virkelig en smuk forstærker noget pænere end min Nad S300 men stadigvæk synes jeg 7000 kr. måske er lidt i overkanten hvis man går ud fra Audio´s test hvor den får samme antal point som en Nad til 5000 kr. i nypris. Hvis man derimod går ud fra Hifi og elektroniks test så ser det straks lysere ud for BoW.........men ååååååh hvor ser den godt ud!!!! 

Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 September 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:

Jeg mener, uden hverken at kunne sige hvor eller hvornår, at have læst at Wazoo'en mangler kræfter, men hvis man har følsomme højttalere skulle det ikke være et problem!

Det mener jeg også at have læst, måske i Hifi & Elektronik? Den skulle ikke være så glad for de lave impedanser.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 September 2003 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Rohlander skrev:

Har set 2 tests af den forstærker. I hifi og elektronik dengang det eksisterede og dér fik den 11 og masser af lovprisninger. Tyske Audio var knap så imponerede dér fik den 85 punkte til sammenligning har Nad S300 fået 95 punkte Nad 319 fået 85 punkte Sony TAF 5 og 50 ES fået 85 punkte.

Men Wazoo er virkelig en smuk forstærker noget pænere end min Nad S300 men stadigvæk synes jeg 7000 kr. måske er lidt i overkanten hvis man går ud fra Audio´s test hvor den får samme antal point som en Nad til 5000 kr. i nypris. Hvis man derimod går ud fra Hifi og elektroniks test så ser det straks lysere ud for BoW.........men ååååååh hvor ser den godt ud!!!! 

Nu skal man altså heller ikke hænge sig i tests, men nærmere bare bruge det som en slags vejledning! Det fortæller jo allerede om 2 forskellige opfattelser af samme produkt, så det smarteste er vel at du selv lytter til den og danner dit eget indtryk!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 September 2003 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Nu skal man altså heller ikke hænge sig i tests, men nærmere bare bruge det som en slags vejledning! Det fortæller jo allerede om 2 forskellige opfattelser af samme produkt, så det smarteste er vel at du selv lytter til den og danner dit eget indtryk!

[/QUOTE]

ja sådan , tænk at købe hifi bare forbi nogle i et blad skriver godt om det .

Den forstærker spiller ok , men man skal have meget lette speaker at drive , og 7000kr er alt for meget max 5000 og det er max .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 05 September 2003 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

hejsa,

jeg har en wazoo, men den er opgraderet til en xl hvad angår strømforsyning m.m, så jeg kan ikke udtale mig om "standard" wazoo'en.

indledningsvis vil jeg sige at hvis du leder efter en "fest-forsærker"(du skrive bass-minded musik) så er der andre, sikkert billigere alternativer.

men når det er sagt, så mener jeg BOW'en er en fantastisk forstærker. jeg har valgt den fremfor thule, rotel, sugden, holfi, densen, primare og ja, nad. kort fortalt så fandt jeg BOW'en mere sammenhængende, raffineret, afslappet og så gav den en virkelig god fornemmelse af rum.  hvis du værdsætter sådanne dyder er den svært god i prisklassen, mener jeg. hvis du mere er til "in-you-face" lyd, er der andre der måske gør det bedre. persomligt bliver jeg bare lidt træt af overdreven pågåenhed. og forstå mig ret, der er bestemt snert i BOW'en, den gør det bare ikke ved enhver lejlighed.......

ang. strømstærk: jeg selv har ikke haft nogle problemer med dette spørgsmål, jeg har dog heller ikke sat den til at trække "umulige" ht'er. den har gjort det upåklageligt med AN, QLN(store), System audio(3070), audiovector(m1), dynaudio(audience) m.fl. I min stue spiller jeg desuden aldrig over "klokken 10".....så den har også rigeligt med watt til mig.

ang. pris: hvis du vil have en forstærker med BOW'ens væsen(og udseende!!), må du selvfølgelig selv vurdere om det er det værd. jeg selv mener det er en "løb og køb" forstærker. altså bestemt pengene værd. men hvis du "bare"(ikke ment nedladende) skal have en ud-over-stepperne-forstærker så kan du ligeså godt kigge efter andre, hvis du altså kan leve uden det gode design :-)

husk også at læse anmeldelserne på BOW's hjemmeside....der er også målinger. men lyt dog til den! - du kan hurtigt høre om den er noget for dig. jeg støtter op om jensen, den forstærker kan spille musik.

mvh,

mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan som ejer af en umodificeret Wazoo tilslutte mig willolds betragtninger.
Den lægger en vis distance i lydbilledet dvs. musikerne bliver pænt bag ved højttalerne, hvilket for mig virker betydelig mere realistisk end den omtalte "in-your-face-lyd" som jeg tit oplever ved hifi-udstillinger.

Forstærkeren leverer et stort og dybt rum og spiller med stor åbenhed i diskant og mellemtone. Den er til gengæld hverken særlig slagkraftig eller velkontrolleret i bassen. Den har i øvrigt været på Stereophiles "recommended components" liste men blev senere taget af listen p.g.a. manglende distributør.

Hvis du spørger om hvor store højttalere wattmæssigt du bør anskaffe dig, bliver du nok nødt til at sætte dig lidt mere ind i stoffet (og det er ikke ment som en fornærmelse) Højttalerens "watt-tal" er KUN et (reklame)udtryk for hvor meget (uforvrænget) effekt, du kan hælde på højttaleren og fortæller IKKE i sig selv spor om, hvor højt de kan spille. Der skal i højere grad du kigge efter højttalerens følsomhed og impedansforløb, og ikke mindst skal du prøve, prøve og prøve det. Helst derhjemme

Jeg er selvfølgelig ked af at læse, at den ikke skulle være mere end 5.000 kr. værd; men vil måske lade min gå for en pris i nærheden, hvis en S.A.T. amplifix skulle vise være sine 8-11.000 mere værd. Eller har Jensen-som-har prøvet-det-hele måske et bud på en integreret som kan trække et sæt M-L Ascent?

Hilsen
Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2003 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Okay den spiller godt,Men ej saa godt som zz-one som kan faaes til smaa 11k-13k brugt.Og ja enig med jensen max 5000kr jeg kobte en i 97 helt ny fra freedgaard aarhus til 6500kr,og solgte den 2 mdr efter,jeg syndes bestemt ikke den er stromstark(brugte den i sin tid paa s.audio 2070/ m3 sig.Men musikalsk(JA).Men Men pas paa noget bow udstyr kommer uden serie nr saa husk at tjekke Det.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Ropet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 September 2003 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jag har en Bow Wazoo (inte XL) som jag kör tillsammans med Bow Wizard och Dynaudio Contour 3.3. Innan hade jag Dynaudio Contour 1.8 MkII vilka jag inte tyckte spelade ut tillräckligt. Jag har också hört och ibland läst att Wazoo inte skulle räcka till effektmässigt. Jag håller inte med om detta. I tyska Audio har den fått Audio Kennzahl på 70, vilket är väldigt högt. I amerikanska Sterephile sa man också att den kan driva i stort "alla" högtalare. För mig är Wazoo tillsammans med Wizard en av de bästa kombinationer man kan få tag på. Visst, det finns bättre, t.ex. Mark Levinson. Jag föredrar dock Wazoo före Naim och Krell KAV.

Nu handlar det kanske också om vilken musik man spelar. Jag spelar mest jazz, klassiskt och mina gamla hjältar som Neil Young, Bob Dylan m.fl. Jag är ingen rockfantast, så jag kan inte uttala mig om hur Bow är där. Kombinationen är oerhört upplöst, stort och brett perspektiv och djup behaglig bas (inte som Krell och Naim - men deras bas är jag ingen vän av).

Arcam, Primare, Sony, Nad, Cyrus, Creek, Roksan m.fl. är inte dåliga men Bow anser jag ligga i en helt annan liga. Om den sedan är värd 7.000? Jag tycker det är billigt - även design kostar som bekant - se bara på B&O. Du kan läsa lite om Bow på följande hemsida http://www.tnt-audio.com

Tyska Audio föredrar i regel förstärkare med hög detaljupplösning som ibland går lite åt det vassa hållet. Den gynnar inte Bow som är lite behagligare. Quad är en annan förstärkare som inte får höga värde i Audio. Däremot passar Bowljudet bättre Italienare, Engelsmän och amerikaner.

Lycka till!

Til top Vis Ropet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ropet

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 September 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej !

Som skrevet andet sted i dette forum : Pas på med Bow Wazoo, den lyder grynet og roder i "lydbilledet"

Mvh

Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 22 September 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

grynet og rodet har jeg nu ikke oplevet den som, tværtimod finder jeg den særdeles sammenhængende....... men jeg har som skrevet også en xl-strømforsyning i min, måske dette gør udslaget. hvem ved...... måsk det sker ved meget svære speakere??

men prøv den da! for mig er den bestemt pengene værd.

mvh

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes