Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 10:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forforstærker til ML 331 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej....

Jeg overvejer....kun overvejer at udskifte mit Classe Ca-200 og cp-60 med en ML331 og en ny forforstærker....

Jeg har overvejet bl. proceed m.v. men vl gerne have nogle bud fra jer kloge folk herinde.

Den skal spille med Dali Helicon 400 via PS audio Extreme og Tara labs Air kabler.

På forhånd tak....

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hej med dig.

Ikke fordi jeg kender lyden fra hverken dit Classé, eller ML, men alligevel.
Hvad er grunden til du vil skifte? Så hvidt jeg ved, så hælder Classé mod det varme og ML og Proceed mod det analytiske. Hvad lydideal har du?

hilsen HF
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Nu har jeg aldrig hørt en ML 331, men min far har ML 332. I starten kørte han med en Harman/Kardon Sig. 1.0, og det spillede da også fint. Men da han så fik en ML 38 Pre koblet på, gav det hele lyden et gevaldigt løft. Tydeligt at de 2 ting passer sammen.....

Så det vil da nok være mit bud.....hvis du altså skifter?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Grunden tl at jeg MÅSKE skifter er at jeg ikke helt føler at mit classe effekttrin er "hurtigt" nok. Resten af lyden fra Classe syns' jeg rigtigt godt om.... min CP60 er ihvert fald rigtig rigtig god... har dog også hørt ML spille rigtig godt....

vil bare gerne kunne sammenligne med et helt setup, derfor jeg spørger om ider til forforstærkere.... 

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har hørt præsten's anlæg bestående af med Holfi og Dali Helicon. Det spillede rigtigt godt sammen med masse af drive. Så hvis du ikke endeligt at sat dig på ML'eren burde du overveje den Holfi NB250 der er til salg.

Brian

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed kunne være en Proceed PRE, måske ikke super high-end sammenlignet med de store ML typer, men klart en model du bør overveje. Største ulempe i mine øjne er den manglende riaa del, men det er jo ikke alle der har brug for en sådan, endnu... .

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo i første omgang prøve at udsifte enten din forforstærker eller effektforstærker for at se hvor dit "problem" ligger? - evt. låne noget grej med hjem fra en forhandler.

I din klasse er der masser af andre spændende alternativer, f.eks. Gryphon, Accuphase - eller hvad med noget Tact? Det er jo bare at prøve løs

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej,

Grunde til at jeg her overvejer en komplet udskiftning, er at jeg har fået et tilbud på dette.....

Proceed pre er med i overvejelserne....den må matche meget godt...

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har i øjeblikket Audio Research LS-3 forforstærker samt en ML-27 effektforstærker i mit anlæg og syntes at de fungerer fint sammen. Det er længe siden jeg har hørt ML-331 og desværre aldrig sammen med AR, så jeg kan ikke sige om det vil fungere sammen, men det var måske værd at prøve. Der er desuden ofte skrevet om gode lydmæssige resultater med Audio Research LS-2 (rør) og ML-27.5 så det kunne tyde på at de to fabrikater godt kan enes.
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har ved flere lejligheder læst at ML passer bedst sammen, om det passer ved jeg ikke helt. Hvad jeg ved er at, jeg havde ML 331 + 38S i 5 år og det fungerede upåklagaligt, men! efter at jeg hørte den forstærker, jeg har i dag, gik det ikke længere, det var simpelthen for kedeligt og uengagerende i lyden. Jeg prøvede ikke de enkelte dele hver for sig så jeg ved ikke hvad der havde skylden, eller om det var dem begge.
En ting kan man dog ikke tage fra ML, det er simpelthen i en finish for sig meget lækkert.
Men om lyden passer til dig er svært at sige, jeg vil dog tilføje, at jeg på daværemde tidspunkt, aldrig havde haft et forstærker sæt i så lang tid, det siger vel også lidt om kvaliteten.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

De gamle Daner Detal er fantastiske åbne og detaljeret.Om man kan finde en og kan lide designet.Spørg bare Kubikken hans lyder godt må jeg sige.

LC Audio's ser også spændende ud umiddelbart. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Hej med dig.

Hvad er grunden til du vil skifte? Så hvidt jeg ved, så hælder Classé mod det varme og ML og Proceed mod det analytiske. Hvad lydideal har du?

hilsen HF

Proceed er ikke analytisk, lige nøjagtig her skiller Proceed sig ud fra Levison. Det skal ikke forstås sådan at der ikke er detaljer,dem er der nok af , men Proceed mestre at servere dem på den rigtige musikalske og letfyldende måde.Proceed har et rigtig god sammenhæng hvor ML pensler det hele lidt mere ud,.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Hej,

Grunde til at jeg her overvejer en komplet udskiftning, er at jeg har fået et tilbud på dette.....

Proceed pre er med i overvejelserne....den må matche meget godt...

Proceed PRE tror jeg vil være rigtig god. ML 38 har jeg fjernet fra mit anlæg , jeg køre direkte fra min Proceed DAP ned i min ML331, det giver klart bedre lyd.

Mener at have læst at Redaktøren herinde har været meget glad for en Proceed Pre før i tiden.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Tak for de mange fine indlæg, jeg tror at jeg vælger at går proceed vejen hvis det bliver til noget, måske med en pre eller også med en CDP eller DAP direkte i ML331 via TARA Air 1....

(andre forslag modtages dog gerne)

Kender kun proceeds lyd fra den gamle PAV (surround), som jeg syns havde en glimrende klang, mon ikke den rene PRE bare er bedre....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Hej alle,

Tak for de mange fine indlæg, jeg tror at jeg vælger at går proceed vejen hvis det bliver til noget, måske med en pre eller også med en CDP eller DAP direkte i ML331 via TARA Air 1....

(andre forslag modtages dog gerne)

Kender kun proceeds lyd fra den gamle PAV (surround), som jeg syns havde en glimrende klang, mon ikke den rene PRE bare er bedre....

En PRE er sikkert bedre jo, men husk på at du får en kasse mere og derved en længere signalvej.

En DAP kan slå to fluer med et smæk, du får tilmed en fremragende konverter.

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

En PRE er sikkert bedre jo, men husk på at du får en kasse mere og derved en længere signalvej.

En DAP kan slå to fluer med et smæk, du får tilmed en fremragende konverter.

Selvfølgelig kan PRE'en gøre signalvejen længere alt efter set-up, men personligt synes jeg det er rart med alle de muligheder den har som kontrolcenter. Rigeligt med linie indgange bal eller ubal. Den mest lækre detalje er dog at signal niveauet på alle indgangene kan justeres hver for sig.

Hvorvidt den så lyder bedre en DAP direkte skal være usagt

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok give lyd når jeg er blevet klogere....

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Man kunne jo også gå en anden vej med evt. en brugt DCS konverter de kan da findes til rimelige penge efterhånden.Så er man umiddelbart afskåret fra andre signalkilder end CD.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Mr. High Fy skrev:
Hej med dig.

hilsen HF

Proceed er ikke analytisk, lige nøjagtig her skiller Proceed sig ud fra Levison. Det skal ikke forstås sådan at der ikke er detaljer,dem er der nok af , men Proceed mestre at servere dem på den rigtige musikalske og letfyldende måde.Proceed har et rigtig god sammenhæng hvor ML pensler det hele lidt mere ud,.

Til ikke slipsefyr

På mig lyder det som om du synes, at procced spiller bedere. Så når du nu udtaler dig om forskellen på levinson og proceed, må du jo have en stor viden om disse produkter.

Men på hvilket et grundlag er det egentligt du udtaler dig, om forskellene på disse to produkter.

Hvis det er på baggrund af en ML 38 og en CCD og DAP, synes jeg ikke at sammenligningen er særlig valid, da jeg mener at du her sammenligner pære og bannaner.

Hvis du skulle sammenligne proceed og ML burde du så ikke sammenligne din CCD og DAP med f.eks. en ML 37 og 36S.

Jeg stiller gerne op til en sammenligning, da jeg synes det kunne være sjovt at høre om der er egentligt er nogen forskel på de to mærker som jo kommer fra samme producent.

Med venlig hilsen

Gufle

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Tillykke med dit valg. Jeg vil anbefale en ML 26, ML 28, ML 38, ML 38S, 380 eller 380S eller enhver forforstærker fra ML, herunder Proceed. Alle har samme klangideal. 

Ser du....nogle af os der ejer ML  og har gjort det i mange år ved, at uanset hvilken forstærker du har fra ML så passer det hele sammen. Denne fabrikant har aldrig prostitueret sit lydideal, ligesom nogle andre fabrikanter har, så det gamle passer også med det nye. Med det nye for du bare renere lyd og mere af det hele. Thats it.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum