Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Jeg overvejer....kun overvejer at udskifte mit Classe Ca-200 og cp-60 med en ML331 og en ny forforstærker....
Jeg har overvejet bl. proceed m.v. men vl gerne have nogle bud fra jer kloge folk herinde.
Den skal spille med Dali Helicon 400 via PS audio Extreme og Tara labs Air kabler.
På forhånd tak....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig.
Ikke fordi jeg kender lyden fra hverken dit Classé, eller ML, men alligevel.
Hvad er grunden til du vil skifte? Så hvidt jeg ved, så hælder Classé
mod det varme og ML og Proceed mod det analytiske. Hvad lydideal har du?
hilsen HF
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Nu har jeg aldrig hørt en ML 331, men min far har ML 332. I starten kørte han med en Harman/Kardon Sig. 1.0, og det spillede da også fint. Men da han så fik en ML 38 Pre koblet på, gav det hele lyden et gevaldigt løft. Tydeligt at de 2 ting passer sammen.....
Så det vil da nok være mit bud.....hvis du altså skifter?
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Grunden tl at jeg MÅSKE skifter er at jeg ikke helt føler at mit classe effekttrin er "hurtigt" nok. Resten af lyden fra Classe syns' jeg rigtigt godt om.... min CP60 er ihvert fald rigtig rigtig god... har dog også hørt ML spille rigtig godt....
vil bare gerne kunne sammenligne med et helt setup, derfor jeg spørger om ider til forforstærkere.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har hørt præsten's anlæg bestående af med Holfi og Dali Helicon. Det spillede rigtigt godt sammen med masse af drive. Så hvis du ikke endeligt at sat dig på ML'eren burde du overveje den Holfi NB250 der er til salg.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden mulighed kunne være en Proceed PRE, måske ikke super high-end sammenlignet med de store ML typer, men klart en model du bør overveje. Største ulempe i mine øjne er den manglende riaa del, men det er jo ikke alle der har brug for en sådan, endnu... .
__________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo i første omgang prøve at udsifte enten din forforstærker eller effektforstærker for at se hvor dit "problem" ligger? - evt. låne noget grej med hjem fra en forhandler.
I din klasse er der masser af andre spændende alternativer, f.eks. Gryphon, Accuphase - eller hvad med noget Tact? Det er jo bare at prøve løs 
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Grunde til at jeg her overvejer en komplet udskiftning, er at jeg har fået et tilbud på dette.....
Proceed pre er med i overvejelserne....den må matche meget godt... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i øjeblikket Audio Research LS-3 forforstærker samt en ML-27 effektforstærker i mit anlæg og syntes at de fungerer fint sammen. Det er længe siden jeg har hørt ML-331 og desværre aldrig sammen med AR, så jeg kan ikke sige om det vil fungere sammen, men det var måske værd at prøve. Der er desuden ofte skrevet om gode lydmæssige resultater med Audio Research LS-2 (rør) og ML-27.5 så det kunne tyde på at de to fabrikater godt kan enes.
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ved flere lejligheder læst at ML passer bedst sammen, om det passer ved jeg ikke helt. Hvad jeg ved er at, jeg havde ML 331 + 38S i 5 år og det fungerede upåklagaligt, men! efter at jeg hørte den forstærker, jeg har i dag, gik det ikke længere, det var simpelthen for kedeligt og uengagerende i lyden. Jeg prøvede ikke de enkelte dele hver for sig så jeg ved ikke hvad der havde skylden, eller om det var dem begge.
En ting kan man dog ikke tage fra ML, det er simpelthen i en finish for sig  meget lækkert.
Men om lyden passer til dig er svært at sige, jeg vil dog tilføje, at jeg på daværemde tidspunkt, aldrig havde haft et forstærker sæt i så lang tid, det siger vel også lidt om kvaliteten. __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle Daner Detal er fantastiske åbne og detaljeret.Om man kan finde en og kan lide designet.Spørg bare Kubikken hans lyder godt må jeg sige.
LC Audio's ser også spændende ud umiddelbart. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Hej med dig.
Ikke fordi jeg kender lyden fra hverken dit Classé, eller ML, men alligevel. Hvad er grunden til du vil skifte? Så hvidt jeg ved, så hælder Classé mod det varme og ML og Proceed mod det analytiske. Hvad lydideal har du?
hilsen HF
|
|
|
Proceed er ikke analytisk, lige nøjagtig her skiller Proceed sig ud fra Levison. Det skal ikke forstås sådan at der ikke er detaljer,dem er der nok af , men Proceed mestre at servere dem på den rigtige musikalske og letfyldende måde.Proceed har et rigtig god sammenhæng hvor ML pensler det hele lidt mere ud,.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hej,
Grunde til at jeg her overvejer en komplet udskiftning, er at jeg har fået et tilbud på dette.....
Proceed pre er med i overvejelserne....den må matche meget godt...
|
|
|
Proceed PRE tror jeg vil være rigtig god. ML 38 har jeg fjernet fra mit anlæg , jeg køre direkte fra min Proceed DAP ned i min ML331, det giver klart bedre lyd.
Mener at have læst at Redaktøren herinde har været meget glad for en Proceed Pre før i tiden. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tak for de mange fine indlæg, jeg tror at jeg vælger at går proceed vejen hvis det bliver til noget, måske med en pre eller også med en CDP eller DAP direkte i ML331 via TARA Air 1....
(andre forslag modtages dog gerne)
Kender kun proceeds lyd fra den gamle PAV (surround), som jeg syns havde en glimrende klang, mon ikke den rene PRE bare er bedre....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hej alle,
Tak for de mange fine indlæg, jeg tror at jeg vælger at går proceed vejen hvis det bliver til noget, måske med en pre eller også med en CDP eller DAP direkte i ML331 via TARA Air 1....
(andre forslag modtages dog gerne)
Kender kun proceeds lyd fra den gamle PAV (surround), som jeg syns havde en glimrende klang, mon ikke den rene PRE bare er bedre....
|
|
|
En PRE er sikkert bedre jo, men husk på at du får en kasse mere og derved en længere signalvej.
En DAP kan slå to fluer med et smæk, du får tilmed en fremragende konverter. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En PRE er sikkert bedre jo, men husk på at du får en kasse mere og derved en længere signalvej.
En DAP kan slå to fluer med et smæk, du får tilmed en fremragende konverter.
Selvfølgelig kan PRE'en gøre signalvejen længere alt efter set-up, men personligt synes jeg det er rart med alle de muligheder den har som kontrolcenter. Rigeligt med linie indgange bal eller ubal. Den mest lækre detalje er dog at signal niveauet på alle indgangene kan justeres hver for sig.
Hvorvidt den så lyder bedre en DAP direkte skal være usagt  __________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok give lyd når jeg er blevet klogere....
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo også gå en anden vej med evt. en brugt DCS konverter de kan da findes til rimelige penge efterhånden.Så er man umiddelbart afskåret fra andre signalkilder end CD.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Mr. High Fy skrev:
Hej med dig.
Ikke fordi jeg kender lyden fra hverken dit Classé, eller ML, men alligevel. Hvad er grunden til du vil skifte? Så hvidt jeg ved, så hælder Classé mod det varme og ML og Proceed mod det analytiske. Hvad lydideal har du?
hilsen HF
|
|
|
Proceed er ikke analytisk, lige nøjagtig her skiller Proceed sig ud fra Levison. Det skal ikke forstås sådan at der ikke er detaljer,dem er der nok af , men Proceed mestre at servere dem på den rigtige musikalske og letfyldende måde.Proceed har et rigtig god sammenhæng hvor ML pensler det hele lidt mere ud,.
|
|
|
Til ikke slipsefyr
På mig lyder det som om du synes, at procced spiller bedere. Så når du nu udtaler dig om forskellen på levinson og proceed, må du jo have en stor viden om disse produkter.
Men på hvilket et grundlag er det egentligt du udtaler dig, om forskellene på disse to produkter.
Hvis det er på baggrund af en ML 38 og en CCD og DAP, synes jeg ikke at sammenligningen er særlig valid, da jeg mener at du her sammenligner pære og bannaner.
Hvis du skulle sammenligne proceed og ML burde du så ikke sammenligne din CCD og DAP med f.eks. en ML 37 og 36S.
Jeg stiller gerne op til en sammenligning, da jeg synes det kunne være sjovt at høre om der er egentligt er nogen forskel på de to mærker som jo kommer fra samme producent.
Med venlig hilsen
Gufle
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tillykke med dit valg. Jeg vil anbefale en ML 26, ML 28, ML 38, ML 38S, 380 eller 380S eller enhver forforstærker fra ML, herunder Proceed. Alle har samme klangideal.
Ser du....nogle af os der ejer ML og har gjort det i mange år ved, at uanset hvilken forstærker du har fra ML så passer det hele sammen. Denne fabrikant har aldrig prostitueret sit lydideal, ligesom nogle andre fabrikanter har, så det gamle passer også med det nye. Med det nye for du bare renere lyd og mere af det hele. Thats it.
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|