Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pioneer PL 12D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Barberen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

Jeg købte min første pladespiller for ca. et halvt år siden... Det blev en ny Sony til 999,- Det kunne umuligt være dårligere, så jeg blev hurtigt klar over den skulle skiftes ud.... Jeg har imidlertid fået fingre i en Pioneer PL 12D... Remmen er knækket, kan det betale sig at skifte den? (Fona skal ha' 300,-) kan det gøres billigere? Jeg ved ikke hvor slidt pickuppen er, men den er fra Ortofon... Jeg har ikke set den med remmen monteret og er derfor i tvivl om hvorvidt jeg selv kan skifte den, og hvordan den skal sidde... kan man evt. finde et billed af en rem, der er monteret? Skulle der være andet i vejen med den er den så værd at ofr penge på...? Det var mange spørgsmål fra en uerfaren pladespiller-ejer... (Jeg  har DIN-stik) Håber i kan hjælpe!

Baberen

Til top Vis Barberen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barberen

Kim Binder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej Barberen

Du kan saktens selv skrifte remmen det har jeg gjort i min, af med pladetalerken vend den på hovdet læg remmen på og hold fast på på den gennem hulderne mends du sætter pladetalerken på plads så kan man lige igennem et af hulderne vipe remmen om motoren.

Jeg synes at pengene på en rem har været givet rigtigt godt ud, dog er er der meget at hente ved at lode nogle nye line kabler på og samtidig dæmpe kabinet evt. med noget blygummi og pille låget helt af pladespilleren når man høre musik.

På min sidder der også en gammel Ortofon pickup model FF15 0 og den gør det stadig godt, hvad hedder den Ortofon pickup der sidder på din???

MVH Kim

Til top Vis Kim Binder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Binder

Barberen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Picuppen hedder FF 15 XE MK II Det der med at lodde linekabler på og dæmpe kabinen kan de evt. gøre det i hifi klubben det kan jeg ikke rode med selv...

Barberen

Til top Vis Barberen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barberen

Kim Binder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da tro at de ka gøre det HiFi klubben men om det kan svare sig ved jeg ikke.

Prøv at starte med en ny rem og så lydt til den som den er og hør hvad du synes om den, jeg synes at der gav mere "huld" i gennem og en bedere "bund" med de nye line kabler, det er ikke sikkert at det vil give det samme på din da det er en anden model pickup der sidder på din men standart kablerne er ikke rat gode.

Stil den på et godt stabilt rack, den er lidt følsom pga. affjederingen så står den på et lidt ustabilt rack skal man ikke få puffet meget til det før pickuppen skater hend over pladen, og vent med dæmpningen til du har lyttet til den så du kan høre om den er noget for dig hvis du kan lide den kan det jo svare sig at ofere noget mere på den og hvis ikke er 300 kr. jo ikke mange penge.

MVH Kim

Kim Binder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej Barberen

Har du fået lytet til den eller er den blevet droppet til foredel for noget andet og i såfald hvilket værk er det blevet til.

MVH Kim

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes