| Forfatter |
|
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY Hifi4all
Jeg har længe haft ville købe en Yamaha RXV650 men da jeg har læst flere steder at den bl.a ikke kan leve op til den udgangseefekt der er opgivet er jeg blevet meget tvivlende. Et andet problem er dens omtale af stereogengivelsen.
Jeg vil hører om nogen af jer har et godt bud til en anden forstærker??
Jeg vil nok hører 80% musik og 20% i surround, så ved ikke hvad jeg skal vlæge i junglen.
Jeg ligger vægt på massere af power, og god lyd, men det er ikke så jeg køber kabler til flere 100kr for at hive det mest optimale ud af lydoplevelse.
Jeg vil købe nogen mellemklasse kabler i den rigtige dimemsion.
Nå men tilbage til spørgsmålet
Hvad skal jeg vælge af forstærker kom med DIT bud på det. Jeg har tænkt mig at skulle ofre 3500kr på forstærkeren og den skal helst være en surround. Der skal være sub-udgang (passiv)
af højtalere har jeg et sæt Jamo X-570: 200w long term i 6ohm og diverse subs.Jeg er ved at forhandle mig til et par Dali 606 højtalere, men kan ikke finde info på dem 
Jeg har en technics sa-ax730 pt, og der er ikke effekt i overhovedet.
ALT I ALT så vil jeg have en forstærker med MASSERE af power i, som stadig har en rimelig lyd.
Hislen BoomBoy __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv haft 606, super teenager speaker, masser af dynamik og volume til Dance/trance/rap/rnb og ikke mindst Rock. Altså rytmisk musik. Savnede på ingen måde dybte i mine, solgte dem pga jeg ville prøve noget nyt.
Angående reciever, så er 606erne ikke så forfærdeligt krævende, men villealligevel gå efter en der er lidt strømstærk, så prøv at gi Marantz SR5500 og H/K AVR 230/330 et lyt.
hvis det er 80% musik er du nok bedst tjent med en Marantz, jeg var ude i Fredags og lytte til H/K AVR330 vs Marantz SR5500 og min smag og mit behov gjorde at jeg valgte H/K pga den måde den leverede lyden. Men det er bagataller der afskiller de 2 receivere. Så lyt.
Du kan også gi NAD T753 et lyt, dog har de et blakket ry med Støj i kanalerne, så hvis du får den testet, så sørg for et stille demo lokale og så sæt Filmen/CDen på pause og hør om der er SSSSS lyde. Er der det så glem det, blev selv p***e irreterede over det (har haft en NAD T742 og en H/K sig.2.0 der gjorde det) JEg ved at SR5500 og H/K AVR serien ikke lider af det. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar
Jeg har fundet den der Marantz SR5500 på Kelkoo til 4988,- http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=visprodu kt&ID_infoside=96068
Og jeg synes den ser meget fornuftig ud med data'ne.
H/K'en kan jeg udelukke og for så vidt også Marantz'en da jeg maks kan samle 4000kr sammen, som det absolutte maks. beløb.
Kender du til mærket Cambridge? Er det noget værd?
fordi som sagt så har jeg de ca. 3500kr at bruge på det.
Kan man ikke opgradere min forstærker jeg har nu? putte en større strømfætter i evt?? Jeg kender en elektronik-mekaniker, men han har det med at sige: Køb noget der ER som du vil have det.
Jeg kender lidt til specifikationer da jeg har rodet en del med bilstereo, men ved godt at man ikke kan drage direkte paraleller.
__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm for 3500 ville jeg gi en Marantz SR4500 et lyt, den har så også pre-out, så hvis du vil have bedre Stereo lyd kan du opgradere med en effektforstærker senere.  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
hmm for 3500 ville jeg gi en Marantz SR4500 et lyt, den har så også pre-out, så hvis du vil have bedre Stereo lyd kan du opgradere med en effektforstærker senere.  |
|
|
Okay, SKAL det være Marantz effektamp? Ved med bilstereo så kan der være problemer hvis du mixer mærkerne
Og mht. forhandlere så bor jeg I roskilde på sjælland ca 20km udenfor kbh. Jeg har kigget og fundet en forhandler af Marantz http://www.multipre.dk/ men siden kan ikke vises
Ved i om der er nogen andre forhandlere i kbh. området?
Og så det mærkelige spørgsmål.... Hvor meget kan den trække, der står bare på hjemmesiden at den spytter 80w ud i 8ohm. Kan man ikke tvinge den længere ned i ohm? eks. 4ohm uden at den går i knæ?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det behøver ikke være en marantz effekt, brugte selv en H/K til min gamle Marantz. KTradio på roskildevej (tæt på zoo) har marantz __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Jeg må lige se at komme derind og få lyttet lidt til den 
Foreløbig tak for svarene __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set at der er en som sælger en
Nad T741 Surround Reciever
Og en
NAD T513 DVD-afspiller
til en samlet pris af 3000kr.
Ville det være et køb som opfyldte mine krav? Det er godt nok brugt, men er den strømstærk og pengene værd?
__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyt til den, havde selv T742 og den led af sssss-lyde. Jeg blev for irreteret over det og solgte den. Ham der købte den finder det dog ikke som et problem, så det er individuelt om kan finder det som et problem __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki tak __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |