Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ML27½ & INF Ren90? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Heylo,

Jeg står lidt på kanten til enten at få fingre i en ML27½ eller en ML331, men er lidt i tvivl om hvordan det går i spænd?

Er der nogle af de 2 forstærkere der er "nok" til den lille Infinity Ren90?

Eventuelle andre erfaringer i velkomne. ;)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hvad er drifteffekten på dine højtt....? ML er jo kendt for at lave meget strømstærke forstærkere, og de nævnte er ingen undtagelse. Men det er selvfølgelig ikke de største modeller. Har de ikke begge omkring 100 W at gøre godt med..?

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jo, de er begge 100w@8ohm.

Driftseffekten på mine Infinityere er 87db/m, 4ohm.

Men det er nu ikke så meget det jeg er bange for, men mere om de kan tåle watkins feedbacken? ;)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Har du mulighed for evt. at låne nogen af forstærkerne inden køb..?? Det ville jo være nummer et...! Men der plejer altså aldrig at være nogle problemer med ML.

Mvh.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

De to forstærkere som du nævner har ingen problemer med at trække dine højttalere, du skal nok heller finde udaf om lydidealet passer dig.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Heylo,

Jeg står lidt på kanten til enten at få fingre i en ML27½ eller en ML331, men er lidt i tvivl om hvordan det går i spænd?

Er der nogle af de 2 forstærkere der er "nok" til den lille Infinity Ren90?

Eventuelle andre erfaringer i velkomne. ;)

Hej Lorx. Som du ved har jeg haft en Ren80 kørende på min ML331 og den har samme drifteffekt som Ren 90, ingen problemer, der var fuldt kontrol. Det vil givet også få med en ML27½.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
De to forstærkere som du nævner har ingen problemer med at trække dine højttalere, du skal nok heller finde udaf om lydidealet passer dig.

Jeg har allerede hørt mine højttalere på en ML335 og er ikke i tvivl om at den vej jeg ønsker at gå.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:

Har du mulighed for evt. at låne nogen af forstærkerne inden køb..?? Det ville jo være nummer et...! Men der plejer altså aldrig at være nogle problemer med ML.

Mvh.

Det var meningen, men bimsen bakkede ud ;|

Men nu må vi se - Hvis det ikke er nok kan de jo altid sælges uden problemer igen :)

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Lorx skrev:

Men nu må vi se - Hvis det ikke er nok kan de jo altid sælges uden problemer igen :)

Ja, det kan de da...!! Men det kommer jo også an på prisen...! Det er jo ikke så sjovt at forsøge sig frem hvis det koster mange tusinde kr. Men jeg tror, som også ALEX skrev, at du skal gøre op med om lydidealet passer dig...! ML er et super produkt, men mange kan ikke forenes med amerikaner lyden...! Foretrækker f.eks. selv det engelske lydideal, hvor der lægges mere vægt på det musikalske....!

Mvh. Hifido

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

efter hvad jeg har hørt fra andre, lader det til at de fleste foretrækker ML 27.5 frem for 331.. jeg har ikke hørt nok på de to til at danne min egen mening om hvad der er bedst. dog er jeg vild med ML generelt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Jeg har allerede hørt mine højttalere på en ML335 og er ikke i tvivl om at den vej jeg ønsker at gå.

335 og 331 er noget forskellige - ikke at lydidealt er som nat og dag, men 331 er nok den mindst vellykket konstruktion af de to.

I øvrigt ses det også på gensalgsprisen.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
lorx skrev:

Alex E Nielsen skrev:

335 og 331 er noget forskellige - ikke at lydidealt er som nat og dag, men 331 er nok den mindst vellykket konstruktion af de to.

Mon ikke gensalgsprisens forskel også har lidt at gøre med at 331 trods alt er en ældre model end en 335. 

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:
lorx skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Mon ikke gensalgsprisens forskel også har lidt at gøre med at 331 trods alt er en ældre model end en 335. 

Naturligvis har det også noget at sige

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej!

331 og 335 er forskellige. Ja! To generationer og aldre. 335 er den sidste i 300 serien og med næsten dobbelt effekt af 331. Lydidealet er det samme igennem hele serien af Madrigals produkter. Dog forbedres der hele tiden på detaljer i lyden og musikkens tegn.

Det jeg har hørt fra bla. Steensen  er ikke at nogen af disse forstærkere er dårlige, men at de bliver mere forfinet med tiden. Derfor er det også muligt at spille med de gamle i 20 serien og få næsten den samme lyd ud som i 331,332,334 serien og 334,335,336 serien. Dog med færre detaljer (mikro) - med den rigtige højttaler tror jeg faktisk ikke det høres!

331 kan da ikke være helt dårlig, idet man jo brugte den som udgangspunkt til den integrerede forstærker 383. Så havde man nok valgt et andet koncept.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes