| Forfatter |
|
madse Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
Jeg står og skal have mig en pladespiller for første gang.
jeg fandt ud af i en anden tråd ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22275&P N=1 ) at det bliver en del dyt for mig, da jeg har en nad c372 forstærker som ikke har phono indgang. Så jeg bliver nødt til at købe mig en riaa forstærker oven i. Dvs at jeg kommer op i 3-4000 kroner for et første gangs køb af en pladespiller. Det er mange penge for mig, men jeg vil gerne give de penge, hvis jeg bliver bidt af at bruge min pladespiller.
For at komme til sagen, så så jeg inde på hfk's hjemmeside at denon har lavet en smart pladespiller, hvor man ikke skulle bruge en riaa:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/pladespiller/ detail/DENON_DP29F_pladespiller.htm?id=1756
mine spørgsmål:
- Nogle der kender til denne denon pladespiller og er den fin nok, til et hygge brug ?
- findes der andre pladespiller som også har en indbygget riaa, til samme penge ??
- Jeg kan også bruge brugte i den prisklasse!
hilsen mads
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madse Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, ser fint ud.. men det er stadig en del penge... skal den box ikke oven i prisen `?? så kommer jeg op på 2500 .-
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. se på www.tekni-fi.dk
De er importør af Pro-Jekt, men det ser ud til 1895 for spillen og 595 for Riaa'en
Ring evt. til dem.... Jeg ved at Pro-ject tidligere har lavet en model med indbygget Riaa. __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
madse skrev:
|
HEJ
Jeg står og skal have mig en pladespiller for første gang.
jeg fandt ud af i en anden tråd ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22275&P N=1 ) at det bliver en del dyt for mig, da jeg har en nad c372 forstærker som ikke har phono indgang. Så jeg bliver nødt til at købe mig en riaa forstærker oven i. Dvs at jeg kommer op i 3-4000 kroner for et første gangs køb af en pladespiller. Det er mange penge for mig, men jeg vil gerne give de penge, hvis jeg bliver bidt af at bruge min pladespiller.
For at komme til sagen, så så jeg inde på hfk's hjemmeside at denon har lavet en smart pladespiller, hvor man ikke skulle bruge en riaa:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/pladespiller/ detail/DENON_DP29F_pladespiller.htm?id=1756
mine spørgsmål:
- Nogle der kender til denne denon pladespiller og er den fin nok, til et hygge brug ?
- findes der andre pladespiller som også har en indbygget riaa, til samme penge ??
- Jeg kan også bruge brugte i den prisklasse!
hilsen mads
|
|
|
Hold dig langt, langt væk fra den Denon. Også selvom det kun er for hyggens skyld. Den lyder simpelthen rædselsfuldt. Mindre dramatisk kan det bare ikke siges.
Det du skal gøre, er at købe en Project Debut III til kr. 1895. Den er komplet med både arm og pick-up.
Hertil køber du en NAD PP2 riaa til kr. 599.
Til riaaen snupper du et TaraLabs Prism100i til kr. 279.
Så er du kørende for en samlet pris af kr. 2.773. Og hvis du prutter om prisen på pladespilleren, Hifiklubben er som bekendt ikke til at handle med, vil du formentlig kunne nå ned på kr. 2500. Billigere vil jeg påstå, at det ikke kan gøres hvis det skal spille, så du har glæde af det i mere end en måned. Og selvfølgelig hvis det skal være nyt.
God jagt.
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads,
helt ærligt tror jeg det er en møg-pladespiller, den der Denon.
Hvis du ikke har flere moneter til rådighed, ville jeg springe på brugtmarkedet. Du kan ikke få en Rega med pu og RIAA til de penge du vil give, men derfor er der altså stadig udmærkede brugtkøb.
Der er flere Dual 505-3 eller 505-4 samt Thorens 280 til 500,- inde på dba.dk. Så har du et fornuftigt drev. Jeg ville selv vælge Thorens'en men Dual er altså også ganske glimrende.
Tag herefter ned i Tapeconnection og køb en Project Riaa til 595,- og du er kørende for 1095,- hvis pladespilleren har en ok pu på.
Hvis der ikke er pickup på den pladespiller du køber, kan du købe en ny Grado Prestige Black til 295,- også i Tapeconnection. De monterer den sikkert for dig, når du køber RIAA og pickup dernede.
Så er du kørende for 1.390,- med en fornuftig RIAA og en korrekt monteret spritny pickup. Det er i hvertfald et fint alternativ til Denon'en __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
madse Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hjælpen alle
jeg kan forstå at jeg skal droppe alt om den denon, det gør jeg så.
jeg kom til at tænke på at for ca. 2200 kan jeg få en brugt rega planar 3, riaa forstærker og kabler. Det vil jo være langt det bedste at købe så, er jeg ikke rigrigt på den ?
hilsen mads
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
NOk det mest fornuftige du kan få for de penge, og så har du muglihed for at opgradere med en god PU senere... __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dejligt at læse om en der vil spiller rigtige plader Velkommen i klubben.
Helt ærligt...den Denon er da et tragisk og misforstået bevis på kvaliteten fra vinyl. At hifi-klubben overhovedet gider at tage sådan en bunke skrammel hjem ????????? Køb en Projekt eller Rega eller noget brugt.......og nyd det så. Der venter dig en god oplevelse....men husk at der skal arbejdes med sagerne for at få rigtig god lyd.......en rigtig dejlig hobby...jeg ønsker dig rigtig god fornøjelse.
Mvh
|
| Til top |
|
| |