Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af NAD S-300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carstenwl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer og anskaffe mig en brugt NAD S-300 forstærker
og har dermed følgende spørgsmål:

Hvor meget må jeg give for sådan en forstærker?

Er der lavet flere udgaver af den?
Det er jo ved at være en gammel sag, som stadig kan fåes fra ny.

Er der ellers noget specielt jeg skal være opmærksom på?

Alle kommentarer modtages...

NAD S-300
Classic CD No1 B
Audiovector M3 signature Mk2

HiFi frem for film..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33655&PN=1
Til top Vis carstenwl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carstenwl

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Der har været lidt snak om den før herinde, så du kan sikkert hente lidt ved at bruge søgefunktionen. Det jeg lige umiddelbart kan huske er følgende:

Vær opmærksom på at der kan være farvesforskelle, hvis du køber flere silverline produkter brugt fra forskellige personer.

Nad s300 er en lækker og kompetent forstærker(synes jeg), men af uvisse årsager så oppebære den en urimelig lav brugtpris. Det er fedt som køber, men træls hvis man vil sælge. Så mit råd er at du enten skal have den billigt eller beslutte dig for at det er forstærkerén for dig, så betyder det ikke så meget om du giver lidt ekstra for et velholdt eksemplar. På brugtmarkedet har jeg set dem helt ned til 5000kr.  Men det svinger meget, dog er det tydeligt at dem der ligger på 8-10000kr flytter sig meget langsomt, hvis de overhovedet kan sælges til den pris.

Der er vist lavet flere udgaver af den, men det vil jeg overlader til NAD eksperterne at udrede.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Der findes kun én version af S300

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke at der har været flere versioner af S300 fra NAD. Du får ekstremt meget for pengene hvad angår kontrol og kræfter. Der er vist ikke mange integrerede forstærkere, om nogen overhovedet, som tilbyder separate trafoer i hver kanal i den størrelse. Handicaps: den særlige behandling af alu-forpladen kan forårsage en vis gul-toning over et par år, og fingeraftryk ses tydeligt. Den bliver nusset. Ikke ret mange indgange, og ingen grammofonindgang. Måske en mere kontrolleret og hi-fi agtig forstærker end en meget musikalsk og spilleglad forstærker? Her er jeg lidt på gyngende grund, men jeg kendte en, som foretrak at købe en Holfi Integra 88 netop grundet mere naturlig og musikalsk spillestil. Men du godeste, hvor en S300 går langt ned, og der er bare hold i membranerne.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:

Der har været lidt snak om den før herinde, så du kan sikkert hente lidt ved at bruge søgefunktionen. Det jeg lige umiddelbart kan huske er følgende:

Vær opmærksom på at der kan være farvesforskelle, hvis du køber flere silverline produkter brugt fra forskellige personer.

Nad s300 er en lækker og kompetent forstærker(synes jeg), men af uvisse årsager så oppebære den en urimelig lav brugtpris. Det er fedt som køber, men træls hvis man vil sælge. Så mit råd er at du enten skal have den billigt eller beslutte dig for at det er forstærkerén for dig, så betyder det ikke så meget om du giver lidt ekstra for et velholdt eksemplar. På brugtmarkedet har jeg set dem helt ned til 5000kr.  Men det svinger meget, dog er det tydeligt at dem der ligger på 8-10000kr flytter sig meget langsomt, hvis de overhovedet kan sælges til den pris.

Der er vist lavet flere udgaver af den, men det vil jeg overlader til NAD eksperterne at udrede.

Mener ogsa at kunne erindre, at forpladerne på silverline er lidt overfølsomme overfor røg og snavs. Tilgengæld virker den, som jetz siger, kompetent.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 April 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

carstenwl skrev:
Jeg overvejer og anskaffe mig en brugt NAD S-300 forstærker
og har dermed følgende spørgsmål:

Hvor meget må jeg give for sådan en forstærker?

Er der lavet flere udgaver af den?
Det er jo ved at være en gammel sag, som stadig kan fåes fra ny.

Er der ellers noget specielt jeg skal være opmærksom på?

Alle kommentarer modtages...

Den er testet i High fidelity nr.5 side 12 år 1999, og efter testen lyder det til at være en udmærket forstærker, og kan den købes til de penge som brugt er det jo kun bedre. kort skrevet står der INGEN BI-LYDE, LANGT TIL LYTTETRÆTHED, GOD RÅSTYRKE.

Poul-erik.

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 02 April 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg mener - uden at være 100 % sikker - at der kan forekomme nogle problemer med et støjende potmeter, som skulle være særligt galt med denne model....

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 03 April 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt. Potmeterne kan godt blive lidt støjende. Det kan dog næsten altid klares med lidt kontakt-rens.

Ellers vil jeg, ligesom de andre, sige at det er en forstærker hvor man får rigtig, rigtig meget for pengene. Jeg har haft min i snart 2 år nu, og jeg har på ingen måde lyst til at skifte den ud. Den bør koste max. 7500 brugt hvis den er pæn og velholdt. Det er også deromkring de ligger på brugtmarkedet, så det burde bestemt ikke være noget problem.

Held og lykke med det!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes