Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bladelius Thor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

På de rå fakta ser denne forstærker spædendende ud, med endda en kæmpe 1,8kW trafo, men på den anden side ikke så voldsom ladning af uF - 80k sammenlignet med førstnævnte.

Hvordan lyder sådan en fætter i forhold til en Audia Flight One? Audia'en er betydeligt dyrere, lyder i mine ører også fantastisk - af langt mere end de 100W den er opgivet til. Nu er det jo her dual mono konstruktion med to kerner a' 300VA + 2x 50200 uF.

Link for billeder af Audia'en under huden.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17691&P N=1&TPN=5

Det er bare tal og ved de generelt ikke kan bruges til meget, ville gerne høre sådan en Thor til en sjov sammenligning.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Har hørt dem begge, men under vidt forskellige anlæg og alt for kort til at udtale mig om detaljerne - ingen tvivl om at begge er rigtig gode forstærkere - faktisk vil jeg vove den påstand at Thor giver rigtigt meget for pengene...

Rasmus S skrev:

På de rå fakta ser denne forstærker spædendende ud, med endda en kæmpe 1,8kW trafo, men på den anden side ikke så voldsom ladning af uF - 80k sammenlignet med førstnævnte. Ja denne filosofi er set flere steder - bl.a. KRELL. Og denne forstærker skal nok ses som en forbedring af den i forvejen rigtig gode S.A.T. Amplifix (900VA trafo og 120000 uF). Som du kan se er de ikke opbygget efter samme opskrift.

Hvordan lyder sådan en fætter i forhold til en Audia Flight One? Audia'en er betydeligt dyrere, lyder i mine ører også fantastisk - af langt mere end de 100W den er opgivet til. Nu er det jo her dual mono konstruktion med to kerner a' 300VA + 2x 50200 uF. 100W er jo en del når vi taler klasse A (Thor er klasse B)!!!

Link for billeder af Audia'en under huden.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17691&P N=1&TPN=5 Ja den er lækkert opbygget...

Det er bare tal og ved de generelt ikke kan bruges til meget, ville gerne høre sådan en Thor til en sjov sammenligning.  Ja det er bare tal og som minimum synes jeg at du skal prøve Thor før du beslutter dig...

Du skriver i din underskrift: "...Audia Flight ONE på vej...", så du har vel allerede besluttet dig...

Hvis du alligevel er kommet i tvivl, synes jeg da at du skal se og få dem lånt hjem begge to...

Jeg glæder mig til at høre om dysten...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Du tager fejl af Audia'en. Den er ikke klasse A, det er monoblokkene Flight 50 + 100 der er det . Det gør selvfølgelig en forskel, men utroligt som den trækker - har ikke kunne tvinge den i knæ i min "lille" stue, det var HØJT .

Ja der er en en "One" i bestilling.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

Du tager fejl af Audia'en. Den er ikke klasse A, det er monoblokkene Flight 50 + 100 der er det .
Flight 50 + 100 er IKKE monoblokke, men STEREO klasse A blokke, ja de er!

Det gør selvfølgelig en forskel, men utroligt som den trækker - har ikke kunne tvinge den i knæ i min "lille" stue, det var HØJT .
Ups, det var en Audia Flight 100 jeg hørte hos Hans Iversen ...

Ja der er en en "One" i bestilling.
Så er denne tråd vel irelevant eller har du fortrydelsesret på bestillingen?

Sikke vi begge kan (1-1)
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Der er altid fortrydelsesret sålænge varen ikke er betalt . Meen tror nu ikke den skal annulleres, den har en del finesser ud over at lyde fantastisk.

Haha, ja selvfølgelig er de stereo effektblokke. Jeg har også været oppe kl. 07.30 idag, plejer at sove en stor brandert ud der .

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Thor og Flight One kører begge i Klasse A/B, og ren Klasse A til et vist niveau for at undgå for meget cross-over.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes