| Forfatter |
|
Superpippo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg er i gang med at købe ny forstærker og vil købe brugt. Er der nogen der kender denne svend? Har set den brugt til ca 5000kr men kender ikke den model. Jeg kan dog godt lige Marantz lidt bløde lyd. Den skal evt spille sammem med et par sonus faber concerto home...hvad siger I til det?
På forhånd tak,
Superpippo
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyder rigtigt godt efter min mening, og jeg ærgrer mig stadigt over at jeg ikke købte den der var til salg på hifilink til 3000 for en 6-8 måneder siden, men 5K er en helt ok pris. Jeg har hørt den en del hos en af mine venner spændt på et sæt B&W Matrix 801 S3 og Sony XA7ES, det havde den ingen som helst problemer med at trække.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg Svinefar. Han vil øffe af begejstring over spørgsmålet.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Superpippo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
tak for dit input. Jeg kiggede lige på dit anlæg...ser lækkert ud! Jeg har tidligere hørt den Holfi 8AE...hvordan synes du Marantz`en spiller i forhold til den?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nødvendigt. Jeg er jo lige her :)
Men når det er sagt, så må jeg melde pas på spørgsmålet, da jeg ikke har hørt den omtalte model. Kan kun snakke rosende om min egen lille forstærker pm7200. Og det gør jeg så. Vidt og bredt, hehe. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, så er min hukommelse jo for dårlig......  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Superpippo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe...det gør ingenting. Jeg tror dog at jeg gir den omtalte Marantz en chance...det kan vel ikke gå helt galt
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, når man køber brugt, så er fordelen jo, at man kan prøve sig frem og så alligevel ikke tabe de store penge på det.
Og Marantz har en lækker lyd. Musikalsk, godt perspektiv og en lyd lidt til den varme side (afhængig af model dog) __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Superpippo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også det jeg håber på, altså det med den lidt blødere lyd. Har lige solgt en Cayin220Ci fordi den desværre ikke passede så godt ind i mit setup...en super fed forstærker eller!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superpippo: Tak og selv tak. Marantzen har bedre styr over tingene i forhold til Holfien. Holfien er dog mere mere musikalsk og med en bedre nerve, hvor Marantzen nok er mere Hifi rigtig, uden dog overhovedet at være overanalytisk. Jeg ville helt sikkert hoppe på Marantzen. På den anden side er Holfien også et rigtigt godt match til Concertonerne, har selv spillet på dem med en Power 8, der kunne jeg dog ikke få diskanten til at være helt som jeg ønskede det, en smule for spids, men det tror jeg bestemt ikke var Holfiens skyld.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Superpippo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...ja det lyder jo som om det er en fin forstærker. Jeg har kontaktet sælger ang et prøvelyt...glæder mig. Det er altid spændende når man skal ha nyt grej
|
| Til top |
|
| |
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en Holfi 2.5.1 på besøg i sidste uge, og den lød rigtig godt med stor åbenhed og meget musikalsk, desværre var den næsten lige så lys i lyden som min Cayin i de øvre oktaver, mens den havde en meget slank bas - måske tangerende det lidt tamme efter min smag.
|
| Til top |
|
| |
Superpippo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant...er det også dit indtryk, at Cayin er lidt for lys i toppen? Jeg har også lige haft en Holfi 8s hjemme i stuen og var dog heller ikke imponeret. Synes ikke den havde samme drive i lyden som Cayin og var desværre heller ikke imponeret af diskanten!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ikke nødvendigt. Jeg er jo lige her :)
Men når det er sagt, så må jeg melde pas på spørgsmålet, da jeg ikke har hørt den omtalte model. Kan kun snakke rosende om min egen lille forstærker pm7200. Og det gør jeg så. Vidt og bredt, hehe.
[/QUOTE]
Jeg syntes at du er lidt for beskeden!? Når du kalder en PM-7200 for en lille forstærker. Det er langt fra tilfældet..! her for noget tid siden havde jeg et projekt hvor jeg skulle drive ikke færre end 16 højttaler med en forstærker, jeg prøvede en masse forskellige, store effekt forstærkere selv PA forstærker..! Oftest var resultatet det samme! Enten slog de fra pga. konservativt sikrings kredsløb, eller blev de så varme at de ville stå af på et tidspunkt. En PM-7200 kan faktisk levere så meget strøm og har en ekstremt veldesignet strømforsyning, at selv stater og tungt drevne højttaler ikke er noget problem for den. desuden! Hvor mange forstærker i den prisklasse er helt symmetrisk designet? Her plejer man at skulle helt op i ML des lige.
Såå... den er slet ikke så ”lille” endog
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, respekt til den. Jeg sagde også, at jeg kun havde rosende ord at sige om den
Med lille mente jeg vist også bare beskeden pris ... Men hov, beskeden pris og vellyd plejer vist at være lig et godt køb Så måske skulle superpippo kigge på den (3500 fra ny) eller storebroren KI (tapeconnection har vist en på demo) __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |