Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker til min Yamaha RX-V800R? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper_M_A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Har lige brug for lidt hjælp her...

Har en Yamaha RX-V800RDS surround reciever sammen med resten af mit lille setup ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9716&KW =Kasper%5FM%5FA) som jeg egentlig er meget glad for. Kunne dog godt tænke mig at prøve at lidt mere power på, bare for at se om der vil være en mærkbar forskel her?

Har kig på en Rotel RB-970BX effektforstærker jeg har fundet til overkommelige penge. Den skulle yde:

2 * 60w RMS 8 ohm
2 * 110w DIN 4 ohm
1 * 180w RMS 8 ohm

Men da jeg aldrig har rodet med effektforstærkere før er jeg lidt i tvivl om hvordan det lige er det virker? Hvis jeg kobler denne Rotel på vil jeg så nærmest  nedgradere min Yamaha da den yder:

Dynamic Power/Ch: (8/6/4/2) ohms, Main Ch) 125/160/195/230 W

Altså når en effektforstærker kobles på feks fronterne, øger den så effekten eller slår den poweren fra min Yamaha fra og kører kun på Rotel'en?

Havde regnet med at jeg ville prøve den både til at trække mine fronter samt prøve at sætte den til at styre de indbyggede aktive subforstærkede der ligger i hver front højtaler. Og evt anskaffe mig en Rotel mere senere for at prøve at biampe dem?

Håber ikke det er alt for tåbelige spørgsmål? :)

På forhånd mange takker for hjælpen

Til top Vis Kasper_M_A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper_M_A

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

hej.

Idet bunden på dine ht'ere er aktive, så kan du ikke bruge Rotel hér, men få den til at trække toppen. Så er de jo biampet...Måske er den for klein, det skal jo passe lidt sammen, så ikke bunden spiller højere end toppen. Sigt efter samme wattantal ca. som bunden...

Når du kører pre-out på yammien, så kører resten af ht'udgangene som normalt. Jeg har haft 2095, hvor man skulle fjerne nogle bøjler mellem preout og mainin, måske er det stadig sådan hos Yamaha? Så skal du have nogle Y-stik på dén, for både at kunne bruge preout og mainin samtidig...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes