Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hjælp til input-link (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

hej jeg har et mærkværdigt problem, som jeg sel normalt ordner, jeg har en efektforstærker lige nu som kører, 2 stk 12" bas via elektroniskdelefilter.fra ampens input er trukket forbindelse til delefilter i low.lad os kalde denne amp nr 1, den har også input link bag på, nu skal jeg have anden amp tilsluttet (amp nr 2) så den laver det samme som amp nr 1 har fået besked på alså low,i amp nr 2 er der også link input,ved siden af input,spørsmålet er :fra amp nr 1 hvor der jo er link input fri skal trækkes forbindelse til amp nr 2 s linkinput eller input håber det er til , at forstå, alså kort

2 amp skal lave det samme ,begge har linkinput+alm input, hvordan skal kabelføringen se ud på forhånd tak

renelyd@hotmail.com/ eller telf 25848818

mangler virkelig råd ,da jeg ikke vil fejltilslutte

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Måske det vil hjælpe at oplyse hvilke amps, det drejer sig om !
Ofte er input og linkinput ordinært parallelkoblede.
Men der findes vel også amps, hvor der sidder en buffer på linkinput, men så burde den jo retteligen hedde linkoutput. - I det tilfælde vil den slet ikke virke som input.
Det kan evt. også forekomme at linkinput er galvanisk adskilt fra input med en audio-trafo.
Bedre hjælp kræver flere oplysninger fra dig om dine amps

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

hej kim tak for dit bidrag,ang link/brug af slaveamp,hvor meget det hjælper med navne?amp 1:matrix2u 15oo,nr 2 :psl 1216 begge pa amp ganske almenelige 2 kanals efektforstærkere.Som begge foruden almenelig input har input -link bag på som facilitet,amp 1 spiller nu 2 stk 12" som low tilsat elektroniskdelefilter,og nu vil jeg have amp 2 til at gøre det samme med 2 andre 12" den skal lave det amp 1 har fået besked på og der bruges link -input, spørsmålet er :da amp 1 s almenelige input bruges oppe i delefilter ,skal der så føres forbindelse fra link-input til almenelig input i amp 2 håber det er til at forstå renelyd@hotmail.com

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

hej kim g du hjalp mig ,for lidt siden med ,noget input-link værk, jeg har haft store problemmer med forummet ,med at få folks svar ,trods bekræftelse på egen hotmail osv ikke kunne læse,indlæg som er lovet sendt ,har kontaktet admistrator og fået hjælp m , ny kode osv vil du sende mig et par ord, da jeg gerne vil se modtagelse af indlæg og om alt virker undskyld ulejligheden hvis jeg sender en privat også på forhånd tak

mvh :renelyd@hotmail.com

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Dav igen,

Er 99% sikker på, at i ovenstående tilfælde, så er de input link direkte parallelforbundet til deres respektive input. Altså input = input link

Skal vi tættere på en vandtæt forklaring, må du komme med nogle links til producenterne.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 15 November 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

hej alle så er jeg tilbage efter lang"tids besvær med log on mm her,men andre forhold har også spillet ind ,jeg ser der livlig debat ,med spændene emner.Jeg vil meget snart prøve mig lidt frem,jeg gik lidt forsigtigt frem dengang med pa snak,om der var lidt stemning for sådanne grej som jeg selv også ynder alle jer vi snakkes mvh RENE-h

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 15 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

lige igen:mht om hvorvidt pa lyd som sådan kunne fænge nogen ,da jeg mener det trods alt hører under lyd..om ikk efter alles smag og interesse så vil jeg egentlig gerne have det belyst.for helt fremmede verden er det vel ikk.det må vel så omhandle,dynamikformåen,andre dellinger(aktivt evt)det kan man få meget spændene ud af og også ret go lyd hvis vi snakker det grej i den gode ende ,der findtes virkelig meget bras må jeg lige tilføje,men den oplevelse at mærke fysikken i musukken ,den atack gode pa trin kan formåe.er der nogen som er lidt nysgerrig ?? vh RENE-H

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes