Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Erfaringer med Cayin 252B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mide
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Halløjsataler

Jah, jeg har været ude og kigge på den her forskærker som jeg faktisk er meget interasseret i efter at have læst hifi4alls anmeldelse af den. Men er der nogen her inde, der relt har lyttet til den? måske har den stående og er helt vildt liderlig over den?

Nogen gode / dårlige erfaringer vil jeg gerne høre om.

En anden ting, jeg vil meget gerne have så jeg kan styrre bas og table og sådan noget, men som man jo næsten kan se på billederne, så har den ik ret mange funktioner ud over volumen og input skift. Hvad skal man så have fat i?

Nå men jeg skal lige dreje en krukke, håber på nogen gode svar :)

Kristian
Til top Vis mide's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mide

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

mide
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

daws

yes har søgt lidt efter den, men generele erfaringer, synes jeg ikke at have fundet.

Og hvad med kontrol af bass og table??
Til top Vis mide's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mide

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogen der bliver egentlig og rigtig liderlig over en forstærker, vil jeg anbefale at indlægget flyttes til Jubii's erotik-forum.

Nå - spøg til side. Undskyld "mide".

En forstærker der kan kontrollere tables vil være et skridt i den rigtige retning - især for os blues-nydere. Så behøver vi ikke rejse os efter mere øl, når der synges om kvinder, der ikke passer deres tørstige mænd - næh vi kan bare lade forstærkeren styre "the table" med masser af cold beer over til vores plads i sofaen. Sikken en knap!

Nå - spøg til side. Undskyld "mide".

Jeg forstår dit ønske om gode og dårlige erfaringer fra andre. Det er rart at mindske usikkerheden når der skal købes nyt. Problemet er: dem der har en sådan forstærker har INGEN eller kun ubetydelige dårlige erfaringer. Og dem der har dårlige erfaringer, har aldrig haft den eller de HAR solgt forstærkeren. 

Nå - undskyld "mide", jeg tror du mener "treble" (diskant) når du skriver "table"?

mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej Mide

Jeg har en 252B'er som jeg er ret godt tilfreds med. Den spiller utroligt dynamisk og med godt slam i bassen. Du skal dog være ret opmærksom på hvilke højttalere du matcher den med, da den er ret lys i lyden, så en lidt mørk højttaler/kabel vil være en fordel. Det vil også være en fordel at højttalerne er meget åbne i lyden (giver et stort soundstage), da forstærkeren absolut ikke ligger noget til.

Jeg har sammenlignet den med forskellige andre forstærkere, men jeg har endnu ikke fundet andet end en Gamut jeg kunne tænke mig at bytte med, og det varer nok et godt stykke tid før finanserne er til det.

Sammenlignet med f.eks. Primare I30, er Primaren en anelse mere åben og har væsentligt flere detaljer. Tilgengæld er den alt for tilbagelænet i forhold til min musikstil, så her vinder Cayin'en klart.

Sammenlignet med Holfi 2.5.1, giver Holfi'en meget større stereoperspektiv, men den er endnu skarpere i lyden end Cayin'en og den kan på ingen måde følge med i bassen.

Rotel minder lydmæssigt meget om Cayin'en. Den er knap sår hård i lyden, men er lidt mere kedelig i lyden og væsentligt dyrere.

Oenstående er sammenlignet på et sæt SA2K under vante forhold.

Du kan ikke justere bas og treble, kun volumen og signalkilde. Der medfølger også jordens dårligste fjernbetjening til forstærkeren.

Konklusionen må derfor være at det ikke er den perfekte forstærker, men den har nogle klare kvaliteter og den gør det helt fantastisk til prisen.

/Asger

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Projectorfreak skrev:

Hej Mide

Jeg har en 252B'er som jeg er ret godt tilfreds med. Den spiller utroligt dynamisk og med godt slam i bassen. Du skal dog være ret opmærksom på hvilke højttalere du matcher den med, da den er ret lys i lyden, så en lidt mørk højttaler/kabel vil være en fordel. Det vil også være en fordel at højttalerne er meget åbne i lyden (giver et stort soundstage), da forstærkeren absolut ikke ligger noget til.

Jeg har sammenlignet den med forskellige andre forstærkere, men jeg har endnu ikke fundet andet end en Gamut jeg kunne tænke mig at bytte med, og det varer nok et godt stykke tid før finanserne er til det.

Sammenlignet med f.eks. Primare I30, er Primaren en anelse mere åben og har væsentligt flere detaljer. Tilgengæld er den alt for tilbagelænet i forhold til min musikstil, så her vinder Cayin'en klart.

Sammenlignet med Holfi 2.5.1, giver Holfi'en meget større stereoperspektiv, men den er endnu skarpere i lyden end Cayin'en og den kan på ingen måde følge med i bassen.

Rotel minder lydmæssigt meget om Cayin'en. Den er knap sår hård i lyden, men er lidt mere kedelig i lyden og væsentligt dyrere.

Oenstående er sammenlignet på et sæt SA2K under vante forhold.

Du kan ikke justere bas og treble, kun volumen og signalkilde. Der medfølger også jordens dårligste fjernbetjening til forstærkeren.

Konklusionen må derfor være at det ikke er den perfekte forstærker, men den har nogle klare kvaliteter og den gør det helt fantastisk til prisen.

/Asger

Jeg har også tænke på denne forstærker som den næste et stykke ude i fremtiden, men har du prøvet at sammenligne den med Ice AR ear 202 f.eks.? Det er de to forstærker jeg viper imellem.
Iceen skulle spille sammen med min Denon 1500 R så..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes